کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماينده ولي‌فقيه در سپاه حضرت قمربني‌هاشم استان

انقلاب ما نماد عاشوراي 61 هجري است/ در دوران دفاع مقدس با همدلي و همزباني توانستيم ابهت شرق و غرب را بشکنيم

6 مهر 1394 ساعت 9:31

نماينده ولي فقيه در سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختياري گفت: دوران 8 سال دفاع مقدس نشان داد که در صورت همدلي و همزباني به آن اقتداري مي‌رسيم که ابهت شرق و غرب را بشکنيم


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، نماينده ولي‌فقيه در سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري در يادواره شهداي ميهه و تنگزي شهرستان کوهرنگ با تسليت حادث منا، اين حادثه غمناک  را ناشی از بي‌تدبيري و سوءمدیریت حکام پليد آل‌سعود دانست و افزود: با توجه به اينکه يک يا دو درصد جمعيت حجاج از کشور جمهوري اسلامي ايران بود اما 20 درصد از کشته شده‌ها و آسيب‌ديدگان از کشورمان بودند.
 
حجت‌الاسلام کريم سرافراز با عرض تسليت به محضر رهبري و خانواده‌هاي داغدار و ملت ايران خواستار پيگيري جدي مسئولين شدند.
 
وی  ايام دفاع مقدس را توفيقی براي همه مردم و خصوصا جوانان برایحضور  در محفل انس با شهدا دانست و گفت: باید سعی کنیم جوانان را در این مراسم‌ها وارد سازیم.
 
این مسئول تاکید کرد: ما هرچه افتخار داريم و هرچقدر که به خود مي‌باليم و احساس غرور و عزت مي‌کنيم از دوران 8 سال دفاع مقدس داريم، هرچقدر افتخار داريم از ايستادگي و رشادت و فداکاري‌هاي مردم ايران و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس داريم.
 
سرافراز در ادامه تصريح کرد: همه رشادت‌هايي که در 8 سال دفاع مقدس مردم عزيز و رزمندگان نشان دادند همه اين‌ها باعث شد که اسلام و انقلاب اسلامي از گزند دشمنان محصون و محفوظ باشد، لذا هرچه داريم به برکت دفاع مقدس، به برکت خون پاک شهداي عزيز و فداکاري رزمندگان و ايثارگران و جانبازان و خانواده‌هاي ايشان است.
 
نماينده ولي‌فقيه در سپاه حضرت قمر‌بني‌هاشم (ع) با ذکر اين نکته که 8 سال دفاع مقدس در مقابل رژيم بعثي صدام از حوادثي است که هيچگاه پاک نخواهد شد و از يادها نخواهد رفت، تصريح کرد: اين جنگ 8 ساله ما در جنگ تاريخي 2 جبهه اسلام و کفر ريشه داشته و انقلاب ما نماد عاشوراي 61 هجري است.
 
سرافراز، ريشه انقلاب را در قيام ابا عبدالله الحسين  دانست و خاطر نشان کرد: رزمندگان و جوانان ما با تاسي به ابا عبدالله الحسين وارد ميدان‌هاي نبرد مي‌شدند.
 
این مسئول بيان داشت: دفاع مقدس يکي از درخشان‌ترين دوران براي ايران و ملت ما بود.

وي افزود: جنگ به خودي خود امر خوبي نيست و هيچکس نمي‌خواهد درگير جنگ  شود اما وقتي بحث تجاوز و ظلم کردن به يک کشور، بحث پايمال کردن حقوق يک کشور، تجاوز به نواميس آب و خاک يک کشور باشد، اينجا بحث دفاع از کشور و دين و ناموس پيش مي‌آيد لذا بدين خاطر است که دفاع ما دفاع مقدس مي‌شود.

وي گفت: اگر نگاه اجمالي به تاريخ 8 سال دفاع مقدس داشته باشيم، مي‌بينيم جنگ 8 ساله‌اي که بر ملت و مردم ما تحميل شد برکات زيادي براي ما داشت.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختياري، اولين برکت از برکات دفاع مقدس را اعتماد و خودباوري برشمرد و افزود: از برکات مهم دفاع مقدس تقويت روحيه اعتمادبه‌نفس و خودباوري مردم ايران بود.

سرافراز بيان داشت: ما در کوران جنگ به اين نتيجه رسيديم که بايد روي پاي خود ايستادگي کنيم، به اين نتيجه رسيديم که بايد خودمان را باور کنيم، بايد با تکيه بر توانمندي و جوانان و اندوخته‌هاي خودمان کشورمان را خصوصا با تکيه بر جوانان مومن و غيور کمک کنيم.

وي در ادامه گفت: تاثير اين خودباوري را بعد از جنگ و 8 سال دفاع مقدس و عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي و فن‌آوري‌هاي نوين مي‌بينيم که دارد ظهور مي‌کند.

سرافراز افزود: با خودباوري و اعتماد بنفس که به برکات انفاس امام (ره) در بين مردم بود در کشور ما باعث شد که به پيشرفت‌هايي دست پيدا کنيم که سرعت غيرقابل تصوري ما پيشرفت کنيم که تحسين دوست و دشمن را بر مي‌انگيزد.

این مسئول در ادامه گفت: امروز مي‌بينيم بعد از گذشت 37 سال از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي و 26 سال از دفاع مقدس ما بحمدالله به تواني رسيده‌ ايم که در عرصه دفاعي و نظامي حرف اول منطقه را مي‌زنيم، موشک‌هاي دوربردي که ما داريم و موشک‌هاي بالستيک و فن‌آوري هسته‌اي صلح‌آميزي که بواسطه دانشمندان مومن و جوان به آن دست پيدا کرديم همه اين‌ها مرهون خودباوري و اعتمادبه‌نفسي است که ما در جنگ به آن رسيديم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، رشد باورهاي ديني را جامعه را دومين برکت از برکات دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: رشد باورهاي ديني در جامعه و مردم بود که در دوران دفاع مقدس بسيار چشمگير بود، همه چيز در جبهه و پشت جبهه‌ها رنگ الهي به خود گرفته شد.

سرافراز گفت: ميدان‌هاي جنگ و رزمندگان ما همه آکنده از حضور خدا بود، برپايي محافل دعا براي پيروزي رزمندگان در بيرون جبهه‌ها هميشه بود بطوري که فضاي کشور آکنده از حضور خدا بود.

وي افزود: از برکات ديگري که در دفاع مقدس به چشم مي‌خورد تولد تفکر و روحيه بسيجي بود، تفکر بسيجي که ایدئولوژي کارآمد دفاع مقدس ما بود، اين تفکر در مدرسه عشق امام (ره) تربيت پيدا کرد و تربيت يافتگان آن زيباترين حماسه‌ها را آفريدند.

این مسئول گفت: روحيه بسيجس و تفکر بسيجي در 8 سال دفاع مقدس دشمن را به حد استيصال رساند.

شکستن ابهت ابرقدرت‌ها از ديگر برکات دفاع مقدس بود که حجه الاسلام سرافراز به آن اشاره کرد و بيان داشت: شکستن ابهت ابرقدرت‌ها، ارائه يک راه نوين به دنيا بود.

وي افزود: دوران 8 سال دفاع مقدس نشان داد که مي‌توانيم ساليان سال در برابر تمامي قدرت‌ها ايستادگي کنيم، دوران 8 سال دفاع مقدس نشان داد که در صورت همدلي و همزباني به آن اقتداري مي‌رسيم که ابهت شرق و غرب را بشکنيم.


انتهاي پيام1026ج /610ک
 


کد مطلب: 24676

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24676/انقلاب-نماد-عاشوراي-61-هجري-دوران-دفاع-مقدس-همدلي-همزباني-توانستيم-ابهت-شرق-غرب-بشکنيم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir