کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری:

آغاز ثبت‌نام اينترنتي پنجمین آزمون متقاضیان صنعت ساختمان و بخش‌های صنایع دستی ۹۴

1 مهر 1394 ساعت 10:41

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از اجرای بیش از ۲۰۲ هزار نفر ساعت آموزش در قالب طرح توانمندسازی مهارتی روستائیان، عشایر و ساکنین مناطق کمتر توسعه‌یافته در چهارمحال و بختیاری خبر داد.


محمود تقی‌پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار داشت: در ۶ ماهه سال جاري ۲۰۲هزار و ۵۴ نفرساعت آموزش در قالب طرح توانمندسازی مهارتی روستائیان، عشایر وساکنین مناطق کمتر توسعه‌یافته توسط این اداره کل اجرا شده است.

وی افزود: این آموزش‌ها در قالب ۷۳ دوره، طبق نیازسنجی آموزشی صورت گرفته و در ۹ شهرستان و چهار منطقه عشایری ارائه گردیده است و ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان دراین دوره‌ها موفق به کسب نمره قبولی و اخذ گواهینامه مهارت شده‌اند.

این مسئول تعهد آموزشی در این بخش را ۱۵۴هزار و ۶۸ نفر ساعت دانست و تاکید کرد: با اجرای ۲۰۲هزار و ۵۴ نفرساعت آموزش طی ۶ ماهه سال‌جاری، تعهد آموزشی ۱۳۱ درصد تحقق یافته است.

اجرای آموزش‌های بازار محور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای اردل

حافظ محمودیان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردل در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از اجرای دوره‌های آموزش قلم‌زنی روی مس در قالب طرح آموزش بازارمحور در این مرکز خبر داد.‌

وی با اشاره به لزوم ترویج آموزش‌های بازارمحور در این شهرستان، به اجرای دوره آموزشی قلم‌زنی روی مس در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده با کمیته امداد این شهرستان اشاره و بیان داشت: با توجه به بازارکار مناسبی که این رشته در استان دارا است با استقبال بسیار خوب مهارت‌آموزان نیز مواجه شده است.

محمودیان با بیان اینکه اجرای دوره‌های آموزشی در قالب طرح آموزش بازارمحور در مناطق مختلف این شهرستان است گفت: رویکرد آموزشی این مرکز را ارائه آموزش‌های مبتنی بر نیاز بازار، طبق نیاز‌سنجی صورت گرفته و در راستای توانمندی‌ها و پتانسیل‌های منطقه است.

بازدید کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرکرد از کارخانه برفاب

بهزاد وهابی رئیس آموزش فنی و حرفه ای شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: تعداد ۲۵ نفر از کارآموزان کارگاه‌های آموزشی CNC، جوشکاری، ایمنی و بهداشت صنعتی از خط تولید محصولات کارخانه برفاب بازدید کردند.

وی هدف اصلی از برگزاری این بازدید علمی آموزشی ارتقای سطح آگاهی کارآموزان دانست و تاکید کرد: این کارآموزان در پایان برنامه آموزشی چند ماهه خود از نزدیک با یک محیط صنعتی آشنا می‌شوند و می‌توانند نکات و مواردی که در حین دوره فراگرفته‌اند را در عمل مشاهده کنند.

وی افزود: سیستم آموزشی امروز ایران نیازمند انجام پژوهش های گسترده در زمینه بازدید های علمی مختلف است.

این مسئول همسو بودن آموزش های تئوری و آکادمیک با آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای را از عوامل موثر در ارتقاء دانش مهارتی افراد عنوان کرد.

آموزش فنی و حرفه‌ای شهرکرد بیان داشت: بررسی مقالات و مطالعات علمی از تاثیر بی‌بدیل بازدیدهای علمی و عملی در حین کار در بروز خلاقیت در کارآموزان حکایت دارد که در همین راستا معاونت آموزشی مرکز با همکاری کارشناس روابط عمومی مرکز در پایان هر دوره آموزشی اقدام به برگزاری این قبیل برنامه‌ها می‌نماید.

در این بازدید براتی رئیس بخش آموزش برفاب به معرفی سابقه تاریخی کارخانه و محصولات آن پرداخت و گفت: شركت برفاب در سال ۱۳۶۹ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۰ تولید و عرضه‌ اولین محصول خود، كولر آبی را آغاز كرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر تولید و صادرات لوازم خانگی، به تولید انواع ماشین‌آلات صنعتی (پرس، جرثقیل صنعتی و پانچ) پرداخت و پس از آن، برای اولین بار در ایران، به تولید ورق گالوانیزه و اولین بخاری گاز‌سوز فن‌دار ترموستاتیك ایرانی پرداخت.

رئیس بخش آموزش برفاب در ادامه گفت: شركت برفاب شعار «فصلی نو» را برای معرفی خود برگزیده است که تولید محصولاتی برای چهار فصل سال نظیر تولید انواع کولرهای آبی، یخچال و یخچال‌ فریزر، ماشين ‌لباس‌شويی دوقلو، انواع بخاری‌های گازسوز، انواع آبگرمكن‌های گازسوز، برقی و نفتی و سایر لوازم خانگی را دستور کار خود قرار داده است و می‌کوشد که با تولیدات خود فصلی نو را در این صنعت به ارمغان آورد.

براتی افزایش مستمر رضایت مشتریان، بهبود مستمر كیفیت محصول، توانمندسازی و بهبود پیاپی نیروهای انسانی، بسط و گسترش واحدهای ارایه‌كننده‌ خدمات پس از فروش در بازارهای هدف، گسترش اشتغال و فعالیت‌های سازنده در منطقه را از اهداف این کارخانه بیان کرد.

طرح‌های حمایتی جهت مهارت آموزان اجرا خواهند شد

به گزارش جهانبین نیوز، محمود تقی‌پور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری و سیدعباس جزایری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از دوره‌های آموزشی بازارمحور مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرکرد بازدید نمودند.

در این برنامه بازدیدکنندگان ضمن حضور در کارگاه‌های آموزشی، از روند اجرای این دوره‌ها سرکشی نموده و ضمن صحبت با شرکت‌کنندگان، به سوالات کارآموزان در خصوص نحوه پشتیبانی از مهارت آموزان توسط ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان، پاسخ داده و به تشریح فرایند تشکیل تعاونی‌ها، خدمات حمایتی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون و راهکارهای توسعه کسب و کار پرداختند.

گفتنی است دوره‌های آموزشی مذکور در قالب طرح بازارمحور و با هدف توسعه اشتغال در بین مهارت‌آموزان برگزار می‌گردد.

آغاز ثبت‌نام اينترنتي پنجمین آزمون متقاضیان صنعت ساختمان و بخش‌های صنایع دستی ۹۴

محمود تقی‌پور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از آغاز ثبت‌نام اینترنتی پنجمین آزمون سنجش مهارت در حوزه‌هاي صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه‌ها از تاریخ ۳۱ شهریور ۹۴ خبر داد.

وی ضمن بیان این مطلب افزود داوطلبان می‌توانند جهت ثبت‌نام از ساعت ۸ صبح ۳۱/۶/۹۴ تا ساعت ۲۴، ۱۰/۷/۹۴ با مراجعه به سایت http://advari.irantvto.ir پس از خرید كارت اعتباري در حرفه مورد نظر خود ثبت نام نمايند اضافه کرد: داوطلبان می‌توانند جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از تاریخ ۲۱/۷/۹۴ تا ۲۲/۷/۹۴ با مراجعه به سامانه مذکور با درج شناسه پرداخت و شماره پرونده کارت ورود به جلسه را دريافت نمايند.

۱۲استاندارد آموزشی در فنی وحرفه‌ای چهارمحال وبختیاری تدوین شد

شهرام کوهیان معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۲ استاندارد آموزشی در حوزه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر در استان تدوین شده که ازسوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پذیرفته شده است.

این مسئول در کارگاه آموزشی تدوین و بازنگری استانداردهای مراقبت زیبایی و فناوری اطلاعات ، آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار داشت: از ۱۲ استاندارد تدوین شده در استان، سه استاندارد کد بین‌المللی دریافت کرده است.

وی گفت: ۶ هزار و ۲۵۰ عنوان استاندارد شغل و شایستگی در حوزه‌های مختلف، صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات و کشاورزی بر روی پایگاه اینترنتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بارگذاری شده است.

کوهیان خاطرنشان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاع و آگاهی از آخرین استانداردها می‌توانند به پایگاه اینترنتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نشانی بهwww.irantvto.ir مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: چهارمحال و بختیاری قطب گیاهان دارویی است و کمیته تخصصی تدوین و تائید استاندارد گیاهان دارویی کشور در این استان تشکیل می‌شود.

معاون آموزش ، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: هم‌اینک ۲۰ مرکز دولتی و ۱۷۱ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان چهارمحال وبختیاری فعال است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 24592

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24592/آغاز-ثبت-نام-اينترنتي-پنجمین-آزمون-متقاضیان-صنعت-ساختمان-بخش-های-صنایع-دستی-۹۴

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir