کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

هشت سال دفاع مقدس به مردم آموخت روی پای خود بایستند

27 شهريور 1394 ساعت 15:33

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری جنگ هشت ساله را دلیلی برای افزایش مقاومت ملت ایران عنوان و تاکید کرد: این نبرد به مردم آموخت در همه عرصه‌ها روی پای خود بایستند و امروز انواع دستاوردهای دفاعی حاصل همین ایستادگی در جنگ است.


به گزارش خبرگزاری جهانبین نیوز حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: اگر مسلمانان اراده خدا را در نظر داشته باشند نباید در برابر کفر، شرک، ظلم و مبارزه با کفار ترسی به خود راه دهند.

این مسئول دغدغه اهل تقوا را وظیفه‌شناسی متقی در برابر انجام حرام الهی دانست و گفت: مومن نباید در مقابل انجام حرام الهی سکوت کند و باید خود را موظف به امر به معروف و نهی از منکر بداند و در مجالس شادی که برگزار می‌شود نگذارد هر حرامی که در اسلام نهی شده است انجام شود.

وی صاحبان و مسئولان برگزاری این مجالس را موظف به تذکر در این زمینه دانست و تاکید کرد: باید افرادی که دست‌اندرکاران برگزاری این گونه مجالس هستند مراقب باشند که گناهی در این مجالس صورت نگیرد.

نکونام با اشاره به هفتم ذی‌الحجه سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) امام پنجم شیعیان تاکید کرد: بر همگان حفظ حرمت این روز واجب است.

وی افزود: امام محمد باقر(ع) امام بزرگواری است که کرسی علم و دانش را گستراند و مکتب شیعه را زنده کرد و به این ترتیب بستری برای ارائه تعالیم شیعه از آن برای جهانیان فراهم ساخت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روزهای عرفه و عید قربان بیان داشت: عرفه روز بسیار مهمی برای مسلمانان است و این روز، روز بهره‌گیری، انس و ارتباط است که در آن بایدانسان کاستی‌های خود را برطرف سازد.

نکونام پرداختن به مضامین و محتوای ادعیه و قرآن را بسیار مهم‌تر از ظواهر آن دانست و اضافه کرد: استفاده مناسب از عرفه است که عید قربان را عید می‌کند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه عید از آن کسی است که از فرصت‌های زندگیش بهرمند شده باشد ادامه داد: عید قربان، عید بندگان خوب خدا است و کسانی از این عد بهره می‌برند که خدا را در همه کارهای خود وارد سازند.

وی با اشاره به ۳۱ شهریور سال‌روز آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله ایران در سال ۵۹ خاطرنشان کرد: این روز آغاز هفته دفاع مقدس است که فرصتی مغتنم برای اندیشیدن به این عرصه هشت ساله است.

این مسئول به خیرهای جنگ هشت ساله اشاره و افزود: دشمنی که دارای همه تجهیزات نظامی و پشتوانه سایر کشورها بود وارد ایران شد اما به خواست خدا هیچ مشکلی برای کشور پیش نیامد و دشمن با سرافکندگی از کشور رانده شد.

نکونام جنگ هشت ساله را دلیلی برای افزایش مقاومت ملت ایران عنوان و تاکید کرد: این نبرد به مردم آموخت در همه عرصه‌ها روی پای خود بایستند و امروز انواع دستاوردهای دفاعی حاصل همین ایستادگی در جنگ است.

نکونا با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ و به لطف خدا همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند بیان داشت: امروز هم برای تبدیل این تهدیدها به فرصت بستر مناسب فراهم شده است.

این مسئول به اول مهر ماه اشاره و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این روز راهی مراکز آموزشی می‌شوند و پدران، مادران و سنگرداران علم و دانش باید بدانند رشد علمی و تعالی جامعه تنها در سایه رشد دین است و در این راه کوشش کنند.

وی افزود: باید نسلی پرورش داده شود که این انقلاب و کشور را تحویل گرفته و آن را به فرزندان خود برسانند و در نهایت آن را به صاحب اصلی یعنی امام عصر (عج) تحویل دهند.

لنتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 24512

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24512/هشت-سال-دفاع-مقدس-مردم-آموخت-روی-پای-خود-بایستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir