کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس صنعت معدن تجارت بن:

قاچاق کالا موجب عدم جذب سرمايه‌گذاران و افزايش نرخ بيکاري است

26 شهريور 1394 ساعت 10:19

رئيس صنعت معدن تجارت بن گفت: اولين اثرات کالاهاي قاچاق بر روي عدم جذب سرمايه‌گذاران و افزايش نرخ بيکاري است.


به گزارش جهانبین نیوز نجف‌قلي اکبري رئيس صنعت معدن تجارت بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: طبق ماده ۲۹ قانون گمرک کالاي قاچاق کالاهايي هستند که واردات آن‌ها به صورت غيرمجاز بوده و يا کالاهاي که بدون تسليم اظهارنامه و پرداخت حقوق گمركي وارد کشور مي‌شود.

رئيس صنعت معدن تجارت بن گفت: اولين اثرات کالاهاي قاچاق بر روي عدم جذب سرمايه‌گذاران و افزايش نرخ بيکاري است.

وي تصريح کرد: کالاهاي قاچاق اکثرا بي‌کيفيت بوده و با تبليغات گسترده براي افزايش خريد همراه هستند و به دليل قيمت پايين مردم نيز تمايل بيشتري براي خريد دارند و باعث مي‌شود بر روي توليدات داخلي اثر منفي بگذارند.

اکبري افزود: با ورود کالاهاي قاچاق و مشابه توليدات داخلي، سرمايه‌گذار تمايلي براي ادامه فعاليت و سرمايه‌گذاري نخواهد داشت چرا که حمايت در داخل کشور کم بوده و صادرات هم صورت نمي‌گيرد.

وي به بيانات مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبري هميشه بر حمايت از توليدکنندگان داخلي تاکيد کرده‌اند و اگر تولیدکنندگان به خوبي حمايت شوند کيفيت ارتقا پيدا کرده و مردم نيز تمايل بيشتري براي خريد کالاهاي داخلي خواهند داشت.

رئيس صنعت معدن تجارت بن نقش دولت را نقشي اساسي دانست و افزود: اگر دولت بتواند از ورود کالاهاي قاچاق جلوگيري کند و کالاهاي قاچاق را معدوم نموده و حمايت خود را از کالاهاي داخلي و کارگاه‌هاي توليداتي بالا ببرد سرمايه‌گذاران نيز براي سرمايه‌گذاري انگيزه لازم را بدست مي‌آورند.

اکبري افزايش نرخ بيکاري يکي ديگر از آثار سوء قاجاق کالا دانست و افزود: اگر از کالاهاي داخلي و کارگاه‌هاي توليدي حمايت جامع و کاملي صورت نگيرد کارگاه‌ها رو به تعطيلي خواهد رفت و کارگران از کار بيکار شده و نرخ بيکاري افزايش مي‌يابد.


انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 24493

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24493/قاچاق-کالا-موجب-عدم-جذب-سرمايه-گذاران-افزايش-نرخ-بيکاري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir