کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

عروج روحی، روانی و ملکوتی انسان هدف اصلی نظام اسلامی ایران است

25 شهريور 1394 ساعت 8:32

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: برقراری ارتباط تنگاتنگ با خدای متعال به واسطه رونق‌بخشی به مساجد و مدارس و در نهایت رساندن انسان به عروج روحی و روانی و ملکوتی هدف اصلی نظام اسلامی ایران است.


به گزارش جهانبین نیوز هفت مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با آئین بهره‌برداری از۱۴۰ مدرسه برکت با ۸۴۴ کلاس درس اهدایی مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان مناطق محروم کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، معاون اجرایی رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت، افتتاح شد.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام در آیین افتتاح این مدارس که در روستای خراجی برگزار شد اظهار کرد: روستا و مردم خراجی از جایگاه ایمانی بسیار خوبی برخوردار هستند و نیازمند مدرسه‌ای برای تحصیل بودند.

امام جمعه شهرکرد برقراری ارتباط تنگاتنگ با خدای متعال به واسطه رونق‌بخشی به مساجد و در نهایت رساندن انسان به عروج روحی و روانی و ملکوتی را هدف اصلی نظام اسلامی خواند و ادامه داد: اگر امروز نظام اسلامی با تمام وجود تلاش می‌کند که مدارس شکل بگیرند و آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت رونق پیدا کند، همه برای آن است که مساجد رونق گرقته و ارتباط انسان با خدا تقویت شود و در نهایت انسان به معراج برسد.

نکونام با تاکید بر اینکه اگر همه نیازمندی‌ها و امکانات مالی و مادی انسان تأمین شود اما عرصه‌ای برای عروج انسان فراهم نباشد، هیچ ارزشی ندارد بیان داشت: اگر مسجد و مدرسه ساخته شود، تمام آبادانی‌های زندگی و دنیایی مردم را فراهم کنیم و هیچ‌گونه سختی، فشار و خرابی در جامعه وجود نداشته باشد اما انسان همچنان زمینی و خاکی باشد، به طور قطع این سرمایه هیچ ارزشی نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به مردم گفت: تمام این آبادانی‌ها و امکانات زمانی ارزشمند است و رنگ و جلا پیدا می‌کند که انسان به واسطه آن به معراج برود و بدانید که این معراج رفتن آدمی هم تنها و تنها از طریق ارتباط با خدای متعال و نماز محقق می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: آن‌چه که برای یک انسان مسلمان در هر زمان، مکان و عرصه‌ای الویت و هدف و قصد اولیه است، گره‌ زدن خود به خدا است که اگر این شد به طور قطع فلاح و رستگاری برای آدمی رقم خواهد خورد.

نکونام در ادامه با بیان اینکه امروز شاهد ساخت و افتتاح ۱۴۰ مدرسه‌ توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم گفت: این ستاد خدمات بسیار با ارزش و قابل توجهی به نظام و مردم و مناطق محروم ارائه داده است.

این مسئول با طرح این سوال که هدف از راه‌اندازی ستاد فرمان حضرت امام راحل (ره) چه بود و چه وظایفی بر عهده دارد؟ تصریح کرد:‌ به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، اموال مجهول‌المالک و غصب شده توسط غاصبان و طاغوت‌های دوران پهلوی از آنان پس گرفته شد و به فرمان امام خمینی (ره) تمام این اموال در این ستاد جمع‌آوری شد.

نکونام حفظ این اموال، توسعه و گسترش آن‌ها و به کار گرفتن این اموال در راستای خدمت به مردم و جامعه به ویژه قشر محروم را سه وظیفه مهم این ستاد برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) برای آن که از این اموال به درستی استفاده شود این ستاد را شکل دادند و اموال این ستاد در اختیار ولی‌فقیه است و بعد از امام راحل (ره) نیز تمام هم‌ّوغم رهبر انقلاب اسلامی نیز آن بوده که این اموال در جهت خدمت به محرومین و نیازمندان، توسعه فکر و فرهنگ و گره‌گشایی از جامعه استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان خدمات ارزشمند بنیاد برکت و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام راحل (ره) در حوزه‌های مختلف همچون ساخت مسجد، خانه عالمٰ، پل و راه ها را یادآورشد و تاکید کرد: این‌ها خدمات ارزشمندی است که باید به آن توجه شود و امیدواریم در آینده افزایش یابند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 24473

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24473/عروج-روحی-روانی-ملکوتی-انسان-هدف-اصلی-نظام-اسلامی-ایران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir