کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مؤذن و قاری بین المللی قرآن کریم:

بدبینی مردم نسبت به دین، در پی عمل نکردن قرآنیان به قرآن است

23 شهريور 1394 ساعت 10:28

مؤذن و قاری بین المللی قرآن کریم با تاکید بر اینکه جامعه ی قرآنی بیشتر به جایگاه خود اهمیت دهند بدبینی مردم نسبت به دین، را بزرگ‌ترین آسیب در پی عمل نکردن قرآنیان به قرآن دانست.


به گزارش جهانبین نیوز، مؤذن و قاری بین المللی قرآن کریم در نخستین کارگاه آموزش مدیریت قرآنی در بروجن، با اشاره به کتاب سنن النبی نوشته ی علامه طباطبایی گفت: اولین قدم برای خودسازی مربیان و جامعه ی قرآنی مطالعه ی این کتاب و آشنا شدن با سیره ی عملی و علمی و اخلاقی پیامبر اکرم (ص) به عنوان اسوه ی حسنه و تبیعیت از پیامبر در تمامی زمینه هاست.

عباس سلیمی افزود: اهل قرآن چند خصوصیت بارز دارند که از آن نمونه میتوان به خادم مردم بودن، ولایت مداری و عامل به قران بودن، اشاره کرد.

سلیمی تصریح کرد: بعد از قرائت و تدبر در قرآن، مسلم است که قرآن برای سبک زندگی ما نازل شده است و باید به تمام دستورات آن عمل کرده و بایدها و نبایدهای آن را مراعات کنیم.

قاری بین المللی قران کریم اذعان کرد: انس با قرآن، مسئولیت‌آفرین است و به همین دلیل یک قرآنی باید به نحوی در جامعه ظاهر شود که جامعه و افراد مختلف، تبلور ارزش‌های قرآنی را در وجود او، حرکات و سکنات او، ارتباطات او با مردم، موضع‌گیری‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، سلوک او با افراد دیگر ببینند و این یک مسئولیت سنگین است.

پیشکسوت قرآنی کشور ادامه داد: میزان مسئولیت قرآنیان در محضر قرآن کریم بیشتر است و آسیب بزرگ در پی عمل نکردن به قرآن این است که اگر مغایر با دستورات قرآن عمل کنیم موجب بدبینی مردم نسبت به دین می‌شویم که این گناه، گناهی نابخشودنی است.

وی یادآور شد: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند: «اگر کسی قرآن بخواند و به آن عمل نکند خداوند او را روز محشر کور وارد صحرای محشر می‌کنیم»؛ پس بدانیم بصیرت در دنیا و آخرت مستلزم این است که قرائت و حفظ قرآن باید همراه با عمل به قرآن باشد.

سلیمی گفت: دو نوع تعامل با قرآن وجود دارد، یکی تعامل صادقانه و دیگری تعامل منافقانه با قران و تصریح کرد: قاریان و حافظان قرآن و مربیان قران، باید بدانند مفسران قرآن کجاها جلسه دارند و بروند و در جلسات این علما و بزرگان دینی زانو بزنند و کسب فیض کنند چرا‌که این علما و مفسران ‌سند هویت ما هستند و در حقیقت علما هیئت ‌امنای خدا در کره زمین هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) می‌فرماید: اکثر منافقین امت من قاریان قرآن هستند، گفت: زمانی که قاریان و حافظان قرآن بایدها و نبایدهای که از جانب خداوند دستور داده شده است را می‌دانند و با لفظ خود هم می‌گویند اما به آن عمل نمی‌کنند پس منافق هستند.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 24436

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24436/بدبینی-مردم-نسبت-دین-پی-عمل-نکردن-قرآنیان-قرآن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir