کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آستانه روز ازدواج؛

بالا رفتن سن ازدواج زمینه ساز آسیب های اجتماعی است

21 شهريور 1394 ساعت 11:09

ازدواج به عنوان فرضیه ای الهی باعث سلامت جسم و روان جامعه است و آرامش روحی و روانی افراد جامعه را به همراه دارد و باعث پیشرفت و تکامل افراد جامعه می شود.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز،از جمله عوامل که متاسفانه در به تاخیر انداختن ازدواج موثر است می توان به تفریحات بیرون از خانه دختران و پسران اشاره کرد که متاسفانه دختران و پسران جامعه ما به راحتی با جنس مخالف خود ارتباط برقرار کرده و وقت گذرانی می کنند و همین عامل باعث می شود که افراد در خود دیگر نیازی به ازدواج نمی بینند و این فرضیه الهی اقدام نمی کنند.

با شکل گیری و گسترش روابط بین دختران و پسران معضل طلاق نیز در جامعه افزایش یافته و افراد با مشاهده میزان طلاق در جامعه از ازدواج خودداری می کنند.

مسئله اساسی در جامعه ما عامل عدم مسئولیت پذیری و ترس از مسئولیت پذیری می باشد.

خانواده ها در مسئولیت پذیری جوانان نقش اصلی و اساسی دارند و چون خانواده ها به فرزندان خود مسئولیت پذیری را آموزش نداده و وظایفی را در خانه به فرزندان خود محول نمی‌کنند به خصوص در خانواده های جوامع شهرنشین فرزندان و جوانان از پذیرش مسئولیت های بزرگ زندگی مثل ازدواج سرباز زده و خودداری می کنند.

آموزش و پرورش و خانواده ها می توانند وظایف و مسئولیت‌هایی را بر عهده فرزندان بگذارند و آنها را برای پذیرش وظایف و مسئولیت ها و تعهدات جدی و بزرگ در زندگی آماده کنند تا افرادی مسئولیت پذیر و وظیفه مدار را برای جامعه تربیت کنند.

تحصیلات، شغل، سربازی، توقعات نامتعارف، چشم و هم چشمی ها و عدم آموزش مسئولیت پذیری در افراد باعث تاخیر در ازدواج است.

دولت ها و خانواده ها باید تمهیدات و راهکارهایی را برای جلوگیری از تاخیر ازدواج در جوانان بیاندیشند و باید اصلی مثل ساده زیستی، دوری از چشم و هم چشمی، از بین بردن بیکاری، حل مسئله مسکن، بالا بردن نشاط و شادی در جامعه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

ازدواج به عنوان فرضیه ای الهی باعث سلامت جسم و روان جامعه است و آرامش روحی و روانی افراد جامعه را به همراه دارد و باعث پیشرفت و تکامل افراد جامعه می شود.

با پیشرفت جوامع و تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی افراد جامعه ما شاهد به تاخیر افتادن ازدواج در جوانان هستین که علل و عوامل متعددی در به تاخیر افتادن این فرضیه الهی می تواند موثر باشد.

وقتی ازدواج در افراد به تاخیر افتد و صورت نگیرد انواع آسیب های اجتماعی شکل می گیرد

معاون فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: بالا رفتن سن ازدواج یکی از مواردی است که نگران کننده بوده و باید علت آن را جویا شد و برای آن چاره ای اندیشید.

حیدری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت: بحث های فرهنگی، تاثیرات شبکه های اجتماعی، بیکاری و .. موجب شده جوانان رغبتی به ازدواج نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جوانان نگران آینده شغلی خود هستند تصریح کرد: یکی از اصلی ترین علت های بالا رفتن سن ازدواج نداشتن شغل مناسب در بین جوانان است.

حیدری ، مسائل فرهنگی را از مهم ترین علت های بی میلی جوانان به ازدواج دانست و گفت: سن ازدواج در جوانان به ۳۰ سالگی رسیده و متاسفانه این امر روبه رشد می باشد و مهم ترین علت آن تحمیل شدن فرهنگ های بیگانه بر روی جوانان بوده است.

معاون فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: هزینه های مالی موانعی است که گفتن آن نیز بی اثر نیست و باید با کمک همدیگر تلاش کنیم تا اینگونه موانع را از سر راه جوانان حذف کنیم.

وی افزود: با پیشرفت جوامع و تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی افراد جامعه ما شاهد به تاخیر افتادن ازدواج در جوانان هستین که علل و عوامل متعددی در به تاخیر افتادن این فرضیه الهی می تواند موثر باشد.

گزارش: مرضیه عالی پور هفشجانی


انتهای پیام/۱۰۲۸ ج


کد مطلب: 24404

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24404/بالا-رفتن-سن-ازدواج-زمینه-ساز-آسیب-های-اجتماعی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir