کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نمازجمعه

برخي ها فکر نکنند در سايه توافق آمريکا حمله نمي کند

21 شهريور 1394 ساعت 13:10

اين مقام مسؤول با بيان اين که برخي ها خيال مي کنند در سايه اين توافق است که مي توان جلوي جنگ با ايران را گرفت، افزود: به يقين اين تفکري غلط است چراکه اگر آمريکا مي توانست با ايران مقابله کند، خيلي زودتر از اين ها با ما وارد جنگ مي شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، امام جمعه کوهرنگ، در خطبه هاي نماز جمعه شهر چلگرد در تاريخ 20/6/94، با تشريح بحث شفاعت در دنيا و آخرت، شفاعت را يک بحث عقلي بيان کرد و افزود: شفاعت در دنيا و آخرت صرفا يک موضوع ديني و شرعي محض نيست بلکه عقل هم به صورت کامل آن را قبول دارد و مي پذيرد.

حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي،  با بيان اين که در روز قيامت شفاعت پذيرفته نمي شود مگر از آن فردي که مورد رضايت خداوند متعال و رسول اکرم(ص) قرار گيرد، گفت: شفاعت بعد از تقوا است؛ به يقين تا انسان در مسير بندگي قرار نگيرد، شفاعت اهل بيت(ع) شامل حال او نمي شود.

امام جمعه کوهرنگ با تأکيد بر اين که تمسک زماني معنا پيدا مي کند که اعتقاد انسان با اعمال و کردار پسنديده او آراسته شده باشد، تصريح کرد: متأسفانه برخي ها به خيال خام خود فکر مي کنند معناي شفاعت در اين خلاصه مي شود که هر گناهي را مي توانند انجام دهند و در هر مسير مي توانند قدم بگذارند و سرانجام هم با شفاعت اهل بيت(ع) و تمسک ظاهري به آن ها مي توانند نجات پيدا کنند که اين تفکري اشتباه است.

اين مقام مسؤول با بيان اين که مسير بندگي خداوند کاملا مشخص است و مجاهدت لازمه تقوا و توسل است، اظهار داشت: به يقين تا انسان بر هواهاي نفساني خود غلبه نکند و در مسير بندگي خداوند قرار نگيرد و در اين مسير مجاهدت و از خودگذشتگي نداشته باشد، شفاعت اهل بيت(ع) شامل حال آن ها نمي شود.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به ديدار دور گذشته رهبر فرزانه انقلاب با اقشار مختلف مردم از اين استان و ساير استان هاي کشور، فرمايشات رهبري را کليدواژه و چراغ راه انقلاب و نظام دانست و افزود: يکي از مهم ترين فرمايشات ايشان در اين ديدار که براي نخستين بار و با صراحت کامل صورت گرفت اين بود که ما با همه دنيا مذاکره مي کنيم اما با آمريکا هرگز مذاکره نخواهيم کرد.

وي با بيان اين که رهبر فرزانه انقلاب با مذاکرات مخالف نيستند اما اين بدان معنا نيست که ايشان موافق مذاکرات هستند، ابراز داشت: از همان روزهاي نخست مذاکرات هسته اي، رهبري فرمودند که بنده به مذاکرات خوشبين نيستم و هر چه زمان جلوتر مي رود، واقع بيني ايشان به وضوح خود را نشان مي دهد که اين از تحليل و فهم درست ديني ايشان نشأت مي گيرد.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اين جمله رهبر معظم انقلاب مبني بر اين که ما تنها در امور هسته اي با آمريکا مذاکره خواهيم کرد، خطاب به دولتمردان و تيم ديپلماسي کشور گفت: مذاکره در ساير امور غير قابل قبول و پسنديده نيست؛ بنابراين بکوشيد در مسير منويات رهبري حرکت کنيد که به يقين سعادت و پيشرفت کشور هم در سايه اين امر محقق خواهد شد.

اين مقام مسؤول با بيان اين که برخي ها خيال مي کنند در سايه اين توافق است که مي توان جلوي جنگ با ايران را گرفت، افزود: به يقين اين تفکري غلط است چراکه اگر آمريکا مي توانست با ايران مقابله کند، خيلي زودتر از اين ها با ما وارد جنگ مي شد.

وي با اشاره به اين که جنگ با ايران آرزوي و خواست آمريکا است، ابراز داشت: آمريکا مي خواهد با ايران وارد جنگ شود اما مي داند که ايران عراق و افغانستان نيست، مي داند که اگر با ايران وارد جنگ شد با خفت و خواري شکست خواهد خورد و اين تنها دليلي است که آمريکا را از جنگ با ايران بازداشته است.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به تهديدهاي تحقيرآميز اين روزهاي آمريکا بر عليه ايران گفت: اين که متأسفانه برخي ها در کشور در نهايت احترام با مقامات آمريکا صحبت مي کنند و پاسخ ياوه گويي هاي آن ها را نمي دهند، ناراحت کننده و مايه تأسف است و رهبري نيز در اين زمينه دغدغه دارند.

خطيب جمعه کوهرنگ با بيان اين که نبايد حافظه تاريخي ملت و جوانان ما خيانت هاي آمريکا را از ياد ببرد و فراموش کند، اظهار داشت: بايد همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، آمريکا را شيطان بزرگ بدانيم و با هوشياري تمام خيانت ها و جنايت هاي او را بر عليه ايران فراموش نکنيم.

اين مقام مسؤول با اشاره به تشکيل کميسيون بررسي برجام در مجلس و تشکر از پخش مستقيم اين نشست ها از صدا و سيماي کشور، گفت: متأسفانه در روزهاي گذشته از سوي آقاي عراقچي اظهاراتي مبني بر اين که نيازي به بررسي برجام در مجلس نيست، پخش شد که دقيقا با فرمايشات رهبري تناقض دارد و اين مايه شرم است و مسؤولان بايد حد و حدود خود را رعايت کنند.

وي با تأکيد بر اين که بررسي برجام در مجلس سبب بيداري افکار عمومي مي شود، تأکيد کرد: بايد مجلس و نمايندگان با همه توان وارد ميدان عمل شوند و با بررسي برجام همه نقاط ضعف آن را شناسايي و در جهت رفع آن ها اقدام کنند و بدانند که عزت و سربلندي نظام بر همه چيز اولويت دارد.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اين که بررسي برجام براي مردم حسن هاي بسياري دارد که يکي از آن ها شناسايي برخي از نمايندگان ضعيف مجلس است، تصريح کرد: بايد مردم مراقب باشند و نمايندگاني را انتخاب کنند که بينش و تحليل بالايي دارند و از همه حقوق آن ها دفاع خواهند کرد.
اين مقام مسؤول با اشاره به اين جمله تاريخي حضرت امام خميني(ره) که مي فرمايند: «با توسل به آمريکا ضعف خود را بر ملا نسازيد و از گرگ هاي درنده براي شباني و حفظ منافع خود استمداد نجوييد.» به تشريح خط مشي اصلي نظام در چارچوب اين جمله امام راحل پرداخت و خاطرنشان کرد: متأسفانه با آغاز مذاکرات برخي ها همه مشکلات را به مذاکرات و رفع تحريم ها گره زدند و ضعف هاي خود را بر خلاف جمله امام برملا ساختند؛ بايد بدانيم که آمريکا شيطان بزرگ است و مذاکره با شيطان معنايي ندارد.

وي، حرکت در مسير منويات رهبري را يک وظيفه عمومي و واجب شرعي دانست و با تشکر از برخي اظهارات معاون اول رييس جمهور مبني بر اين که بايد دولت در مسير سياست هاي اقتصاد مقاومتي حرکت کند، گفت: اين همان مسيري است که دولت بايد در آن قدم بگذارد و اگر اين چنين شود، به يقين ديگر تحريم ها اثري نخواهد داشت.

حجت الاسلام طباطبايي در ادامه به تأسيس دانشگاه پرديس آزاد در اين شهرستان اشاره کرد و با تشکر از همکاري مسؤولان استاني و شهرستاني در پيگيري امور مربوط به اين دانشگاه، افزود: به يقين توسعه و گسترش امور آموزشي و دانشگاهي در شهرستان کوهرنگ نقش بسزايي در رفع محروميت از اين شهرستان خواهد داشت.

امام جمعه کوهرنگ همچنين با گرامي داشت روز سينما، هنر سينما و رسانه را بهترين ابزار براي انتقال فرهنگ ها دانست و ابراز داشت: امروزه کشور متأسفانه نتوانسته از اين ظرفيت عظيم در جهت انتقال فرهنگ ها و هويت سازي استفاده کند که مي طلبد متوليان امر وارد ميدان شوند و براي تحقق اين امر مهم برنامه ريزي کنند.

اين مقام مسؤول همچنين به در پيش بودن سالروز شهادت امام جواد(ع) در آخرين روز ماه ذي القعده اشاره کرد و با تأکيد بر برگزاري مراسم هاي سوگواري و عزاداري ويژه اين ايام در شهرستان کوهرنگ، خاطرنشان کرد: از مهم ‏ترين فعاليت‏هاي اين امام همام تلاش براي آماده سازي جهان اسلام براي غيبت معصوم است که با وجود محصوريت‏ها و محدوديت‏هاي بسياري که از سوي خلفا بني عباس به ايشان تحميل شده بود با تأسيس نظام وکالت، وکلايي را براي هدايت شيعيان و مسلمين قرار دادند.

حجت الاسلام طباطبايي در پايان با گرامي داشت سالروز ازدواج حضرت علي(ع) با حضرت فاطمه(س) در روز يکم ذي الحجه، بر ضرورت درس گرفتن از زندگي خانوادگي اهل بيت(ع) در همه زمينه ها تأکيد کرد و گفت: بايد بدانيم که حرکت در مسير اهل بيت(ع) و اگو پذيري از آن ها در همه مراحل زندگي ما را به سعادت و عاقبت به خيري که هدف نهايي انسان است، مي رساند.
 
 
انتهاي پيام/610ک

 


کد مطلب: 24395

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24395/برخي-فکر-نکنند-سايه-توافق-آمريکا-حمله-نمي-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir