کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

لزوم فرهنگ سازي استفاده از توان نخبگان در عرصه هاي اجرایي، اقتصادي و علمي کشور

18 شهريور 1394 ساعت 12:49

رئیس بنیاد نخبگان استان با تاکید بر لزوم فرهنگ سازي استفاده از توان نخبگان در عرصه هاي اجرایي، اقتصادي و علمي گفت: با جهت گيري هایي که نظام در استفاده از نخبگان براي اداره امور كشور در نظر گرفته است، افق هاي روشني در پيش روی كشور است.


به گزارش جهانبین نیوز دكتر مجتبي بنياديان نشست هم انديشي رييس بنياد نخبگان با تعدادي از مخترعين مستعدین علمي استان گفت: هدف از برگزاري اين نشست استفاده ار نقطه نظرات و ايجاد فضاي مناسبي براي هم انديشي و هم افزایي بين نخبگان، مخترين و مستعدین علمي استان مي باشد كه بتوانيم با ارتباط نزديك و صميمانه اي كه با ایشان برقرار مي كنيم با مشكلات و چالش هاي پيش رو آنها آشنا و راه حل ها مناسبی را ارائه دهيم.

بنياديان با اشاره به اينكه بنياد نخبگان خانه دوم نخبگان و مخترعين استان محسوب مي شود، افزود: بنياد نخبگان در خدمت فعالیت های نخبگانی پژوهشگران و دانشجویان استان مي باشد و ما مي خواهيم از نقطه نظرات و ايده و توان فكري آنها در جهت پیشبرد برنامه هاي فرهنگي و علمي كه براي آنها در نظر گرفته مي شود بهره مند شويم.

وی گفت: نخبه و مخترع بايد داراي سه خصلت جسارت، شجاعت و خطرپذيري باشد و فرد نخبه و مخترع كه مي خواهد موفق و كارآفرين باشد بايد دارای پشتكار و سماجت بوده و در ابتداي راه نا اميد نگردد.

بنياديان خاطر نشان كرد: با توجه به لزوم فرهنگ سازي استفاده از توان نخبگان در عرصه هاي اجرایي، اقتصادي و علمي، می بایست این امر هرچه سریعتر صورت گرفته و از ايده و توان فكري آنها در جهت حل مشكلات و معضلات استان بهره گرفت.

دكتر بنياديان با اشاره به اجراي موفقت آميز طرح شهاب در استان عنوان كرد: با فعال سازي پژوهش سراهاي استان دانش آموزان داراي استعداد برتر مي تواند مهارت هاي علمی و عملي خود را بالا ببرند و به موفقيت هاي بيشتري دست پيدا كنند.

رييس بنياد نخبگان مشكلات نخبگان استان را جويا و ضمن پاسخ گويي، اظهار اميد واري کرد با جهت گيري هایي که نظام در استفاده از نخبگان براي اداره امور كشور در نظر گرفته است، افق هاي روشني در پيش روی كشور است.

در اين نشست نخبگان ومخترعين استان موارد زير را خواستار شدند:
* حمايت مالي و معنوی از ايده و طرح های مستعدین و مخترعين از مبادی ذی ربط
* پیگیری تخصیص اعتبارات تجاري سازي محصولات فناورانه
* حمايت دستگاهاه ي علمی و اجرايي استان از فعالیت های علمی و پژوهشی نخبگان و مخترعين
* استفاده از افراد با تجربه جهت مشاوره و راهنمايي مستعدینی که در ابتدای راه پژوهش و فناوری هستند
* درخواست طراحي سامانه ثبت ايده جهت جلوگيري از كپي برداري طرح ها
* گسترش ارتباط و تعامل نخبگان و مخترعين با يكديگر از طريق دنياي مجازي
* معرفی نخبگان و سرآمدان به دستگاه های اجرایی استان جهت ارائه مشاوره و اعلام نظر



انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 24376

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24376/لزوم-فرهنگ-سازي-استفاده-توان-نخبگان-عرصه-هاي-اجرایي-اقتصادي-علمي-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir