کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد

ارائه بیش از ۱میلیون و ۶۰۰ هزار نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری

15 شهريور 1394 ساعت 12:28

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه آموزش‌های رائه شده در ۵ ماهه سال جاری حدود ۱ میلیون و ۶۰۴ هزار ۶۷۵ نفرساعت است ادامه داد: این آموزش‌ها در حوزه آموزش‌های مراکز ثابت، روستائی، عشایری، آموزشگاه‌های آزاد ، زندان، پادگان، مراکز جوار دانشگاهی و صنایع ارائه گردیده است.


به گزارش جهانبین نیوز محمود تقی‌پور مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای اداری این اداره که با حضور مدیر کل، معاونین، مسئول حراست و روسای مراکز و کارشناسان آموزش و با دستور کار بررسی عملکرد و تشریح برنامه‌های آتی برگزار گردید اظهار کرد: خدمت‌رسانی بی‌منت و مسئولیت در قبال مردم موضوعی است که بارها توسط بزرگان دین بدان اشاره شده است.

وی در ادامه به تبیین طرح‌های اجرا شده در سال جاری پرداخت و ادامه داد: طرح‌های ارزشمندی از جمله فاطر و انفال در حال برنامه‌ریزی می‌باشد که با اجرای آن‌ها، اداره کل در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی حضور موثرتری پیدا می‌کند.
در ادامه این برنامه کوهیان معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی با اشاره به عملکرد این معاونت در سال جاری افزود ، مراکز در بحث تعهد آموزشی عملکرد نسبتا خوبی داشتند و قراردادهای آموزشی متعددی نیز امضا شده و در حال اجرا می‌باشد.

این مسئول با اشاره به تجهیز مراکز، لزوم صرفه جویی را یادآور شد و افزود: مراکز در زمینه تامین مواد مصرفی و تجهیزات با هم همکاری داشته باشند.

کوهیان در ادامه خواستار توجه ویژه مراکز به طرح‌های آموزشی انفال (فرزندان کارکنان) و فاطر (توانمند سازی زنان) شد و افزود با توجه به شروع سال تحصیلی جدید ازاول مهر مراکزدر خصوص انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های شهرستان اقدام لازم را بعمل آورند.

طاهری معاون اداری و پشتیبانی ضمن تبریک به قهرمان آماره وعلیرضا کرمی که بعنوان کامندان نمونه این اداره کل در هفته دولت تکریم شدند بیان داشت: در زمینه اعتبارات و هزینه‌ها، نرم‌افزارها، انبار مراکز، مربیان حق‌التدریس و واگذاری ها مشکلاتی وجود دارد که میدواریم به زودی حل شود.

در ادامه روسای مراکز گزارش عملکرد پنج ماهه مرکز خود را در حوزه‌های ثابت، سیار، صنایع، روستایی و عشایری ارائه نمودند ورئیس وکارشناسان اداره آموزش نیز مواردی در خصوص میزان تحقق تعهدات مراکز ونقاط ضعف عملکرد ارائه نمودند.

در پایان کرمی مسئول حراست در مورد اهمیت توجه به مسائل فرهنگی وحضورفعال همکاران در مسابقات و تعامل مراکز با بخش خصوصی مواردی را مطرح نمود.

بازدید مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای از چهارمین مرحله آزمون‌های هماهنگ، تفاهم نامه وصنایع ساختمان

به گزارش جهانبین نیوز محمود تقی‌پور امروز از نحوه برگزاری آزمون‌های هماهنگ، تفاهم‌نامه و صنایع ساختمان بازدید نمود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری بیان داشت: این آزمون‌ها به تفکیک شهرستان و باحضور ۲ هزار و ۶۴۲ نفر شرکت‌کننده برگزار گردید و از این تعداد یک هزار و ۸۷۲ نفردر آزمون هماهنگ و ۲۰۰ نفر درآزمون تفاهم‌نامه شرکت کردند.

 تقی‌پور با اشاره به برگزاری آزمون تفاهم‌نامه در ۱۲ رشته، حرفه‌های صنعت در ۱۴ رشته و آزمون هماهنگ در ۸۹ رشته، بر لزوم حفظ دقت و سلامت آزمون‌ها تاکید نمود.

تشریح عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای توسط مدیر کل

محمود تقی‌پور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: بیش از ۱میلیون و ۶۰۰ هزار نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری ارائه داده شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های رائه شده در ۵ ماهه سال جاری حدود ۱ میلیون و ۶۰۴ هزار ۶۷۵ نفرساعت است ادامه داد: این آموزش‌ها در حوزه آموزش‌های مراکز ثابت، روستائی، عشایری، آموزشگاه‌های آزاد ، زندان، پادگان، مراکز جوار دانشگاهی و صنایع ارائه گردیده است.

تقی‌پور افزود: این آموزش‌ها در دوبخش دولتی و خصوصی اجرا گردیده که در بخش دولتی ۲۰ مرکز و در بخش خصوصی ۱۷۱آموزشگاه وظیفه اجرای آموزش را برعهده دارند.
 
 
این مسئول آموزش‌های ارائه شده توسط این اداره کل را در حوزه روستائی وعشایر ۲۳۹ هزار و ۱۴۷ نفر ساعت، در حوزه آموزش در پادگان ۷ هزار و ۱۴۵ نفر ساعت، در حوزه مراکز ثابت شهری ۷۹۵ هزار و ۴۶۹ نفر ساعت، در حوزه آموزش سیار شهری ۶۸ هزار و ۴۰۵ نفر ساعت ،در حوزه آموزشگاه‌های آزاد ۳۹۳ هزار و ۹۵۷ نفر ساعت، در حوزه مراکز جوار دانشگاهی ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت، درحوزه صنایع ۲۲ هزار و ۸۸۹ نفر ساعت و درحوزه زندان ۴۲ هزار و ۶۳ نفرساعت اعلام نمود.

وی در ادامه از پیگیری طرح‌های فاطر و انفال توسط این اداره کل خبر داد و گفت: اجرای نیازسنجی آموزشی، راهکاری موثر در جهت ارائه آموزش‌های منطبق با نیازهای منطقه‌ای م‌ باشد.

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش جهانبین نیوز محمود تقی‌پور در مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای، فرزندان و کارآموزان اظهار کرد: این مسابقات در دو گروه خواهران و برادران و با هدف بالا بردن دانش قرآنی شرکت‌کنندگان برگزار شده‌اند.

وی اسامی برگزیدگان این مرحله استانی بدین شرح اعلام کرد:

در رشته مفاهیم خواهران، اکرم صالحی رتبه اول، سمیه پوربصیرت رتبه دوم، فرشته بیاتی رتبه سوم
در رشته مفاهیم برادران، علی‌رضا کرمی رتبه اول، اشکان علیدوستی رتبه دوم، محمود آقایی رتبه سوم
در رشته قرائت برادران، مجید امیدی رتبه اول، خدادا جهانگیری رتبه دوم، محمد مرادی رتبه سوم
در ترتیل برادران، اشکان علیدوستی رتبه اول
در ترتیل خواهران، مرضیه طالبی رتبه اول
در رشته حفظ ویژه فرزندان پرسنل مهدیه آقایی رتبه اول، میترا جوانبخت رتبه دوم
این مسئول در ادامه بیان داشت: طبق دستوالعمل مسابقات قرانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، علی‌رضا کرمی در رشته مفاهیم برادران و اکرم صالحی درررشته مفاهیم خواهران به مسابقات کشوری که مهر ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌گردد، راه یافتند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 24308

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24308/ارائه-بیش-۱میلیون-۶۰۰-هزار-نفرساعت-آموزش-های-فنی-حرفه-ای-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir