کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نباید تفکر حل مشکل ایران و آمریکا در دنیا القا شود

8 شهريور 1394 ساعت 9:58

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۳۶ سال بعد از انقلاب این موضوع بخوبی دیده شد که ایستادگی کشور دشمن را وادار به عقب نشینی می‌کند.


به گزارش جهانبین نیوز، این روزها که بازار توافقات در ایران گرم است چند سوال برای مردم پیش می‌آید:

آیا با لبخندها و دست دادن‌ها می‌شود دشمنی آمریکا با کشور را فراموش کرد؟

آیا اختلافات ریشه‌ای بنیادی فراموش شدنی هستند و آیا می‌شود جنایات آمریکا و خونخواری‌های این کشور را فراموش کرد؟

یکی از بزرگ‌ترین دلایل ایجاد این سوال در ذهن مردم این است که آمریکا در گذشته بارها غیرقابل اعتماد بودن خود را به اثبات رسانده و مردم به این نتیجه رسیده‌اند که نباید به آمریکا اعتماد کرد.

کشوری که بارها دشمنی خود را با ایران اثبات کرده و همه کشورهایی که به آمریکا اعتماد کرده‌اند چوب اعتماد خود به آمریکا را خورده‌اند.

در گذشته آمریکا با کشورهای زیادی متحد بوده اما در مهم موارد به آن‌ها خیانت کرده است و این درحالی است که مردم ایران خواهان یک مذاکره همراه با احترام و عاری از هرگونه خیانت هستند.

خیانت آمریکا به متحدان خود

خیانت به سرهنگ قذافی

معمر محمد ابومنیارمعروف به سرهنگ قذافی، کسي که با يک کودتاي نظامي بر سر کار آمد و ۴۳ سال با چنگ و دندان بر مسند حکومت نشست پس از خیزش سراسری لیبی بارها و در مصاحبه‌های متفاوت با صراحت اعلام کرد آمریکا به او خیانت کرده و این درحالی است که قذافی در بسیاری از موارد متحد آمریکا بوده است و به وی کمک می‌کرد.

خیانت به سوریه

روابط آمریکا با سوریه به گونه‌ای بود که حتی طی مراسمی جان کری به همراه همسرش در کنار اسد و همسرش شام خوردند ولی اوضاع این روزهای سوریه حاکی از خیانت و آمریکا به یکی دیگر از متحدان خود است.

نمونه‌هایی از خیانت‌های آمریکا به ایران از زبان امام خمینی (ره)

در مصاحبه با خبرنگار امریکایی: دولت‌هاى آمریکا بزرگ‌ترین جنایتى که به ما کردند این است که این دودمان پهلوى را به ما تحمیل کردند و مخازن ما را با دست این دودمان برده‌‏اند و به‌جای آن، چیزی که به درد ملت بخورد نداده‌اند، ارتش ما را در تحت حمایت خودشان قرار دادند که بر ضد ملت ما قیام کنند؛ پایگاه‌هایى درست کردند که مخالف با استقلال ما بوده است و ما با وجود حکومت این شاه هیچ وقت زندگى صحیح نمی‌توانیم بکنیم و آمریکاست که از او پشتیبانى می‌کند.

در مصاحبه با خبرنگار روزنامه اکسپرس: دولت و رئیس جمهوری آمریکا تاکنون درست مانند یک دشمن با ملت ایران رفتار کرده است، سال‌ها غارت منابع کشور ما و تحمیل هزینه‌های سنگین مستشاران نظامی از یک‌ طرف و پایگاه‌های نظامی از طرف دیگر، سرمایه‌گذاری‌های سنگین که حداکثر سوءاستفاده‌ها را از تمامی امکان وسیع کشور و ملت ما کرده است.

به مناسبت اولین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی: دست آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها تا مرفق به خون جوانان ما و سایر مردم مظلوم و رزمنده جهان فرو رفته است.

خیانت آمریکا از زبان مقام معظم رهبری

در دیدار جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف: هواپیماى مسافربرى را که محترم است و کسى اجازه ندارد به هواپیماى مسافربرى تعرضى بکند، با قریب سیصد مسافر ساقط مى‌کنید و بعد مى‌گویید که اشتباه کردیم! غلط کردید اشتباه کردید! اشتباه کردیم یعنى چه؟! اگر فرمانده‌ آن ناو اشتباه کرده بود، پس چرا او را به محاکمه نکشیدید؟! چرا به او مدال دادید؟! چرا با انواع و اقسام گفته‌ها، به دشمنی‌هاى خودتان با ملت ایران ادامه دادید؟!... امروز آمریکا این است، این‌ها از جنایت باکى ندارند.

اگر شما ملت و عناصر فرهنگی، خدای نخواسته بیدار نباشید، صدای فروریختن ارزش‌های معنوی که ناشی از تهاجم پنهان و زیرکانه دشمن است، هنگامی در می‌آید که دیگر قابل علاج نیست.

نمونه‌های دیگری از خیانت‌های آمریکا به ملت ایران

تجاوز نظامی در اردیبهشت سال ۱۳۵۹ به شهر طبس و جنگ آشکار علیه نظام اسلامی؛

طراحی و سازماندهی کودتای نوژه در تیرماه ۱۳۵۹؛

حمایت از تحرکات تجزیه‌طلبانه در کردستان، ترکمن صحرا، آذربایجان، خوزستان و سیستان و بلوچستان؛

ورود به جنگ با ایران به نفع عراق با حمله به سکوهای نفتی ایران در سال ۱۳۶۶ و منهدم‌ کردن نیمی از توان دریایی ایران در اوج جنگ ایران با عراق؛

اعمال سیاست مهار دوگانه علیه ایران اسلامی در سال ۱۳۷۲؛

صدور فرمان‌های اجرایی از سوی دولت آمریکا علیه ایران با هدف افزایش دامنه تحریم‌ها در سال ۱۳۷۴ و اعمال تحریم شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذاری در منابع انرژی در سال ۱۳۷۵ و فشار مستمر بر اتحادیه اروپا و ژاپن برای قطع روابط اقتصادی با ایران؛

بهره‌برداری گسترده از رأی دادگاه میکونوس برای تخریب روابط اتحادیه اروپا با ایران در فروردین سال ۱۳۷۶؛

ایجاد هماهنگی ویژه و پدیدآوردن بخش مخصوص میان سیا، موساد، شین‌بت، اشلیجنت سرویس و سرویس اطلاعاتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور مقابله جدی با خرید کالاهای ویژه اقدام استراتژیک توسط جمهوری اسلامی ایران و... همچنین تکنولوژی‌های دو منظوره؛

تصویب بودجه در کنگره آمریکا، در اردیبهشت ۱۳۷۷ به منظور سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران؛

برنامه‌ریزی برای حذف اسلامیت از جمهوریت و جدا کردن دین از سیاست با هدف تغییر رویکرد نظام و یا نابودی انقلاب اسلامی ایران؛

سرمایه‌گذاری برای ایجاد پایگاه‌های داخلی و نفوذ در ارکان نظام و احزاب و مطبوعات در راستای شکل‌دهی به فتنه‌هایی نظیر فتنه ۷۸ و فتنه ۸۸؛

افزایش بحران‌های داخلی با هدف تخریب امنیت کشور و مخدوش نشان‌دادن چهره نظام اسلامی

گسترش اختلاف بین جناح‌های سیاسی در کشور و تبدیل آن به تخاصم‌های فرسایشی؛

ترویج و توسعه فرهنگ لیبرالیسم و سکولاریسم و نفی تئوری حکومت دینی با هدف نابودی الگوی پذیرفته‌شده از سوی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای شکستن قدرت مستکبرین و جهان‌خواران؛

نفی ارزش‌ها و باورهای دینی با ترویج فساد و بی‌بند و باری و نهادینه‌کردن اباحه‌گری؛

تضعیف پایگاه مردمی نظام با هدف جدانمودن مردم از مسئولان و ایجاد بحران در کشور؛

تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران در جهان با هدف جلوگیری از روند رو به رشد بیداری اسلامی؛

هدایت کشور به سمت توسعه نامتوازن برای عقب‌ ماندن از توسعه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی؛

توهم‌ خواندن توطئه و ایجاد خوشبینی افراطی نسبت به دشمن نظام با هدف شکستن روحیه استکبارستیزی ملت ایران؛

نفی کامل دستاوردهای گذشته و سیاه جلوه‌دادن وضعیت موجود کشور و نظام؛

نفی خودباوری و ترویج اتکاء به بیگانگان و دشمنان به‌جای اتکاء به خداوند بزرگ؛

پس با همه این اوصاف و نمونه‌هایی که ذکر شد غیرقابل اعتماد بودن آمریکا این دشمن انقلاب ایران و اسلام برای همگان آشکار است و این موضوع که برخی از توافقات و اعتماد به آمریکا نگران باشند قابل قبول خواهد بود.

راه رسیدن به عزت قرآنی تبدیل وعده‌های پروردگار به باور

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: مردم ایران مردم مسلمان هستند و باید به قدرت پروردگار ایمان داشته باشند و نباید به ظاهر افراد دل بسته و از قدرت‌های نظامی و اقتصادی سایر کشورها ترسی به خود راه دهند چون تا زمانی که خدا نخواهد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و این موضوع در هشت سال دفاع مقدس اثبات شد که تنها رمز پیروزی داشتن سلاح‌های مدرن و حمایت ابرقدرت‌ها نیست.

وی با بیان کرد: اگر وعده‌های پروردگار برای مسئولین نظام تبدیل به باور شود جامعه به عزت قرآنی مد نظر خواهد رسید.

ایستادگی ملت، عقب نشینی دشمن

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: در طی ۳۶ سال بعد از انقلاب این موضوع بخوبی دیده شد که ایستادگی کشور دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند ولی کوتاه آمدن ایران راه را برای دشمن بیشتر باز می‌کند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: دولت‌مردان در میدان مبازره هستند و باید در این راه سخت و دشوار حمایت شوند.

نکونام بررسی برجام از سوی ایران و آمریکا را مهم دانست و افزود: باید نتایج مذاکرات بررسی شود تا مشخص شود در نتیجه مذاکرات چه داد و ستدی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه دشمن است و اعتماد به دشمن هیچ معنایی ندارد خاطرنشان کرد: آمریکا بارها دشمنی خود با ایران را به اثبات رسانده و ایران نباید در امور مهم به این کشور اعتماد کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان داشت: نباید به دشمن این فرصت را بدهیم که در دنیا القا کند مشکل ایران با آمریکا حل شده است و آمریکا و دنیا باید بدانند تا زمانی که استکبار و آمریکا روحیه جهان‌خواری و کشتن مظلومان را دارند ایران با او کنار نخواهد آمد.

دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست

قدرت‌الله حمزه کارشناس سیاسی در چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: دشمنی آمریکا با ایران سابقه ۸۰ ساله دارد و آمریکا در این مدت اثبات کرده این دشمنی پایان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه توطئه‌های آمریکا علیه ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن همواره ادامه داشت تاکید کرد: اگر آگاهی و بیداری امام و رهبر نبود این توطئه‌ها به ثمر رسیده و کشور را نابود می‌کرد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به ترورها، تحریم‌ها، جنگ هشت ساله که آمریکا علیه ایران به راه انداخت و توطئه‌های اخیر این کشور گفت: همه مردم و مسئولین این هشدار را می‌دهد که باید مراقب باشند و بدانند آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی دشمنی آمریکا با ایران را بر سر مسائل اساسی کشور دانست و بیان داشت: این دشمنی با ایران تمام نشدنی است و در واقع این نبرد کفر با ایمان بر سر مسائل زیربنایی است.

حمزه مبنا، ریشه و اساس مشکل ایران و آمریکا را اعتقادی عنوان و خاطرنشان کرد: قدرت کشور باید در حدی باشد که با قدرت آمریکا برابر باشد و تنها در این صورت است که آمریکا مجبور به آمدن بر سر میز مذاکره می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در انتها گفت: مردم باید بیدار و هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمن توطئه‌های خود را پیش ببرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 24179

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24179/نباید-تفکر-حل-مشکل-ایران-آمریکا-دنیا-القا-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir