کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری:

بیش از 50 درصد اجناس عطاری‌ها و فروشگاه‌های لازم آرایشی کالاهای قاچاق است

8 شهريور 1394 ساعت 8:27

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان عطاری‌ها در توصیه‌های پزشکی دخالت و اقدام به تجویز نسخه می‌کنند و در این زمینه شکایات زیادی شده است.


رضا محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: این معاونت بر سه قسمت دارو، غذا و مواد آرایشی کنترل و نظارت دارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان موظف شده با همکاری بخش‌ها و پزشکان شاغل کلیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای بیمار و بیمارستان را تامین نماید ادامه داد: با این کار بیماران برای ادامه درمان خود دچار مشکل نبوده و کلیه خدمات دارویی خود را در داخل بیمارستان دریافت خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به بخش سرپایی در بیمارستان‌ها تاکید کرد: کلیه نظارتها در این بخش صورت خواهد گرفت و سعی داریم همه کمبودهای سطح استان را به طور کامل برطرف سازیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: در بحث بیماران خاص داروها بطور کامل در استان وجود دارد و برای بیماران سرطانی برندهای خاص مورد تایید بیمه وجود دارد و مشکل عمده برای این بیماران قیمت داروها است.

وی با بیان اینکه بیماران سرطانی توانایی پرداخت هزینه‌های درمان این بیماری را ندارند افزود: برای رفع این مشکل ۸۰۰ میلیون تومان کمک هزینه پرداخت شده و در خصوص داروهایی که تحت پوشش بیمه هستند بیماران تنها باید ۶ درصد از هزینه‌ها را پرداخت کنند.

محمدی بیان داشت: امسال در این معاونت حدود ۱۲۰۰ تماس برای اعلام کمبود دارو و سوالات در خصوص دارو داشته و اکنون درحال راه اندازی نرم افزار بررسی نسخه هستیم که توسط آن نسخه پزشکان بررسی خواهد شد.

این مسئول به طرح PMS اشاره و اضافه کرد: این طرح برای ارزیابی محصول عرضه، جمع‌آوری، کنترل و آزمایش با توجه به کیفیت است و بررسی‌هایی که تا کنون با این طرح صورت گرفته است بالای ۹۰ درصد قابل قبول بوده است.

وی افزود: سوسیس، همبرگر، آرد، نان و ترشی از جمله مواردی است که طی این طرح بررسی شدند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی چهامحال و بختیاری عمده محصولات صادراتی در استان را آب معدنی، شیرخشک، گز و نبات معرفی و خاطرنشان کرد: بحث عطاری‌ها و فرشگاه‌های لوازم آرایشی یکی از مشکلات بزرگ است و بالای ۵۰ درصد اقلام این فروشگاه‌ها از کالاهای قاچاق بدست می‌آید.

وی به همکاری این معاونت با تعزیرات و اماکن اشاره و ادامه داد: قرار است طی این همکاری بازرسی‌هایی از عطاری‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی به عمل آید و با متخلفان برخورد شود.

محمدی تاکید کرد: معاونت غذا و دارو در استان با عطاری‌ها مشکلات جدی دارند چون در همه جای کشور عطاری‌ها محل عرضه داروهای گیاهی هستند اما در این استان عطاری‌ها در توصیه‌های پزشکی دخالت و اقدام به تجویز نسخه می‌کنند و از همین رو ما در این زمینه شکایات زیادی داریم که الزامی است بررسی‌هایی در این زمینه صورت بگیرد.

این مسئول به غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک که شروع شده و قرار است با ویتامین D هم این غنی سازی صورت بگیرد اشاره و ادامه داد: تا کنون ۴۱۰ بازدید از کارخانه های مواد غذایی صورت گرفته، برگزاری جشنواره غذای سالم، ۷۷۹۱ آزمایش از طریق بهداشت محیط در یک سال اخیر صورت گرفت که ۸ درصد آن غیرقابل مصرف است و ، برگزاری کارگاه آموزشی، راه اندازی دستگاه های جی سی برای کمک در تعیین مقدار اسیدهای چرب و بازدبد از آزمایشگاه های مدارس که با همکاری آموزش و پرورش صورت گرفت از جمله برنامه‌هایی است که یط این مدت صورت گرفته است.


انتهای پیام/۱۰۲۰ج


کد مطلب: 24170

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24170/بیش-50-درصد-اجناس-عطاری-ها-فروشگاه-های-لازم-آرایشی-کالاهای-قاچاق

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir