کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

يادواره 23 شهيد روستاي شيخ عليخان از توابع شهرستان کوهرنگ برگزار شد

7 شهريور 1394 ساعت 9:38

با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولين، يادواره 23 شهيد روستاي شيخ عليخان از توابع شهرستان کوهرنگ برگزار شد


به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ، ظهر امروز در يادواره 23 شهيد روستاي شيخ عليخان از توابع اين شهرستان، بندگي در راه خداوند متعال را بهترين راه کسب آبرو در جامعه بيان کرد و گفت: متأسفانه برخي ها به خيال باطل تنها آبرو را در اسم و رسم ها و در امور دنيوي دنبال مي کنند که اين گذرا است و با مرگ به فراموشي سپرده مي شود.
 
وي با بيان اين که افرادي هم وجود دارند که تنها راه کسب آبرو در دنيا را در توجه صرف به قيامت معنا مي کنند که اين نيز تفکر غلطي است، به روايتي از امام حسن مجتبي(ع) اشاره کرد و گفت: انسان بايد هم طوري زندگي کند که انگار تا ابد زنده خواهد ماند و هم طوري در زندگي برخورد کند که انگار همين فردا خواهد مرد که تنها در سايه بندگي خداوند متعال مي توان به هر دو حالت فکر کرد و به زندگي آبرومند پرداخت.
 
امام جمعه کوهرنگ با تأکيد بر اين که انسان بايد به دنبال حيات طيبه باشد، افزود: اين حيات تنها در سايه حرکت در مسير حق تعالي محقق مي شود و با مرگ نيز تمام نخواهد شد و اين همان مسيري است که شهدا برگزيدند و براي هميشه تاريخ ماندگار شدند.
 
اين مقام مسؤول، راستي، صداقت، تعهد، عدالت، تدين و حرکت در مسير اهل بيت(ع) را از شاخصه هاي زندگي طيبه و جاودان برشمرد و ابراز داشت: شهدا کساني بودند که توانستند اين مؤلفه ها را به خوبي در وجود خود رشد دهند و براي هميشه جاويدان باقي بمانند.
 
حجت الاسلام طباطبايي با بيان اين که نوکري براي انسان مؤمن ننگ است، اظهار داشت: اين نوکري تنها در يک حالت است که انسان را به عزت و شرافتمندي و به سمت زندگي طيبه سوق مي دهد و آن نوکري در خانه اهل بيت(ع) است که شهدا اين نوکري را خوب دريافتند و تا نوکر اين خانه نشدند، خداوند نيز آن ها را عزيز و جاودانه نکرد.
 
رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ در ادامه با ابراز گلايه از خودباختگي برخي افراد داخلي در مقابل کشورهاي غربي، از حضور برخي افراد مارک دار يک حزب منحله در کشور با پوشش و پوستيني جديد به عرصه هاي مديريتي کشور انتقاد کرد و گفت: متأسفانه افرادي که تا ديروز بر عليه نظام و عاشوراي امام حسين(ع) کودتا مي کردند و دست به فتنه هاي گوناگون با هدف براندازي انقلاب مي زدند، امروز مي خواهند با پوششي جديد وارد عرصه هاي مختلف نظام شوند که در اين ميان برخي از مسؤولان ارشد نيز همسو با آن ها در حال حرکت و موضع گيري هستند و اين يک خسران و خطر جدي است.
 
اين مقام مسؤول با انتقاد از بي احترامي هاي روزهاي اخير بر عليه يکي از عالي ترين نهادهاي انقلابي کشور که حفاظت از جمهوريت و اسلاميت نظام بر عهده او است، تصريح کرد: مگر نه اين که خود اين افراد هم روزي از فيلترينگ اين شورا گذشته اند؟ پس اين سخنان بي معنا چه مفهومي دارد، جر اين که آرامش نظام را بر هم مي زند و سبب تشويش اذهان عمومي مي شود؟
 
وي با اشاره به اين جمله امام راحل که فرمودند: «کسي که به رأي شوراي نگهبان اعتراض کند، مفسد است.» خاطرنشان کرد: مسؤولان بايد بيشتر مراقب اظهارنظرهاي خود باشند و بدانند که مردم بيدار هستند و به يقين براي دغدغه مندي هاي بي جاي آن ها تره هم خورد نخواهند کرد.
 
حجت الاسلام طباطبايي در پايان با تأکيد بر اين که خانواده شهدا بايد بيشتر در مسير خود ثابت قدم بمانند و ادامه دهنده راه شهيدشان باشند، گفت: صاحبان اصلي اين انقلاب مردم هستند که در اين ميان نيز خانواده شهدا و کساني که در دوران دفاع مقدس نقش داشتند، در اولويت قرار دارند.
 
اداي احترام به مقام شامخ شهدا، غباروبي و عطرافشاني قبور شهداي اين روستا که با حضور مسؤولان شهرستاني و خانواده شهدا انجام گرفت، پايان بخش اين مراسم نوراني بود.
 

انتهاي پيام1020ج /610ک


کد مطلب: 24163

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24163/يادواره-23-شهيد-روستاي-شيخ-عليخان-توابع-شهرستان-کوهرنگ-برگزار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir