کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

چهارمحال و بختیاری در آستانه تبدیل شدن به یکی از مراکز توریست درمانی کشور

2 شهريور 1394 ساعت 12:08

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: دهکده سلامت به عنوان یک مجتمع درمانی، بهداشتی و غذایی به منظور جذب توریسم و گردشگر پزشکی دایر می شود.


رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ضمن تبریک هفته دولت گفت: طرح تحول سلامت که از 15 اردیبهشت سال گذشته شروع شد یکی از کارهای با ارزش دولت در بحث سلامت بود.

مرتضی هاشم زاده با اشاره به سه هدفی که در طرح تحول سلامت پیگیری می شود گفت: حفاظت مالی مردم در مقابل هزینه های درمان در غالب بسته های مختلف چه در بحث بستری و سرپایی خدمات خوبی را با قیمت مناسب دریافت کردن از جمله این اهداف است.

هاشم زاده بهبود عدالت در دسترسی به خدمات درمانی از دیگر اهداف برشمرد و اظهار کرد: در استان سعی شده است مشکلات شهرستانهایی که محرومیت بیشتری دارند احصا شود و در جهت خدمات بهینه تمام تجهیزات و امکانات تامین شود.

وی ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و مراکز ارائه خدمات را از دیگر اهداف طرح توسعه سلامت دانست و تصریح کرد: ارتقاء خدمات درمانی با کیفیت بالاتر چه در بحث سرپایی و چه در بیمارستانها از اهداف اصلی است.

هاشم زاده از راه اندازی یک بیمارستان جدید در کنار بیمارستان هاجر با زیر بنای 14 هزار و 500 متر و گنجایش بیش از 200 تخت بیمارستانی خبر داد و گفت: تکمیل بیمارستانهای کاشانی و لردگان و بروجن نیز در دست اقدام است.

وی گفت: دهکده سلامت به عنوان یک مجتمع درمانی، بهداشتی و غذایی به منظور جذب توریسم و گردشگر پزشکی دایر می شود.

هاشم زاده افزود: برای ایجاد این دهکده سلامت، بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است و در کنار خدمات درمانی- بهداشتی، امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران ایجاد می شود.

وی گفت: با تحقق این طرح و راه اندازی شهرک سلامت چهارمحال و بختیاری به یکی از مراکز توریست درمانی کشور تبدیل می شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه در استان تعداد تخت به ازای هر 1000 نفر 1/2 دهم است گفت: این رقم از نرم کشوری که 1/7 دهم است کمتر است و ما در استان با کمبود 500 تخت بیمارستانی مواجهیم.

وی با اشاره به سند چشم انداز 1404 و مقایسه رتبه ایران با کشورهای منطقه گفت: از لحاظ رتبه بندی کشورها در آسیای جنوب غربی ایران به عنوان کشور برخوردار باید در منطقه بهترین رتبه ها را داشته باشد و به آنچه در سند 1404 پیش بینی کرده ایم دست یابیم.

هاشم زاده با اشاره به مشکل تحدید جمعیت در کشور گفت: بحث جمعیت یک بحث با اهمیت است و تحلیل جمعیت مغایر حفظ نظام و داشته ها و اقتدار ما است و البته دولت نیز باید مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کند.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 24133

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24133/چهارمحال-بختیاری-آستانه-تبدیل-شدن-یکی-مراکز-توریست-درمانی-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir