کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری:

استفاده از داروهای داخلی راهی برای اعتمادسازی به صنایع داخلی کشور

1 شهريور 1394 ساعت 13:57

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی استان استفاده از داروهای ساخت داخل را رویکرد مهم پزشکان در حوزه اقصاد مقاومتی عنوان و بیان داشت: پزشکان با استفاده از داروهای داخلی می‌توانند به ایجاد اعتماد برای تولیدات داخلی کمک کنند.


به گزارش جهانبین نیوز در دنياي امروز كمتر ملتي است كه به مفاخر گذشته خود توجه نكند زيرا يكي از علايم حيات و زنده بودن ملت‌ها ملتفت بودن و توجه داشتن به مفاخر گذشته فلسفي، علمي، فرهنگي، ادبي، سياسي، اجتماعي و ملي آن‌هاست كه اين گذشتگان با وجود گذشت روزگار و سير زمان و وقوع حوادث نا گوار با هزاران خون دل براي آيندگان خود به ميراث گذاشته‌‏اند كه بايد آن را گرامي و عزيز داشت و بارور ساخت.

یک شهریور به نام روز بزرگداشت ابوعلی سینا پزشک بنام و شناخته شده کشور که هنوز هم در بسیاری از موارد از روش‌های درمانی وی هم در کشور و هم در دنیا استفاده می‌شود نام‌گذاری شده است.

در این روز که به نام روز پزشک نامگذاری شده است سعی می‌شود از زحمات پزشکان این افراد فداکار که هر لحظه جان یک فرد را از مرک نجات می‌دهند قدردانی شده و از آن‌ها تجلیل می‌شود.

مهراب شفیعی سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: پزشکان علاوه بر نقشی که در حوزه سلامت ایفا می‌کنند و تاثیری که در این حوزه دارند یه عنوان گروه‌های مرجع جامعه شناخته شده و در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... نیز اثر گذار بوده و اخلاق و عملکرد آن‌ها در جامعه دیده می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی پزشکان را مهم‌ترین لایه در حوزه درمان عنوان و افزود: از گذشته پزشکان دراین زمینه نقش اصلی را برعهده داشتند و اکنون هم طبق روال گذشته همین تاثیرگذاری را دارند.

شفیعی پیشرفت‌ها در بحث پزشکی بعد از انقلاب در کشور را چشم‌گیر دانست و ادامه داد: این پیشرفت‌ها نمادی مهم از از رشد و توسعه پزشکی در کشور است و شکر خدا پزشکی در کشور شرایط خوبی دارد.

این مسئول با اشاره به بحث گردشگری سلامت در ایران تاکید کرد: گردشگری سلامت در ایران جایگاه خود را پیدا کرده و ما این روزها شاهد حضور افرادی از کشورهای خارجی برای درمان در ایران هستیم که همه نمودی از بهتر شدن شرایط در ایران است.

وی با اشاره به برندهایی در کشور ادامه داد: برند چشم درشیراز و برندهای شناخته شده قلب در تهران همه نشان‌دهنده پیشرفت کشوردر زمینه پزشکی و درمان است.

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خاطرنشان کرد: در گذشته ما شاهد حضور پزشکانی از کشورهای اندونزی و فیلیپین در کشور بودیم ولی امروز پزشکان کشور خود برای درمان بیماران همه تخصص‌ها را دارا بوده و دیگر نیازی به وارد کردن پزشک از کشورهای خارجی نیست و این یکی از نمودهای خودکفایی کشور است که توانسته در بخث نیاز به پزشک روی پای خود بایستد.

این مسئول با بیان اینکه امروز پزشکان کشور در همه دنیا صاحب نظر هستند و حرف برای گفتن دارند ادامه داد: ما در بحث کبد، کلیه، قلب و... کارهای خوبی داشته‌ایم و این به معنای خوداتکایی ایران در مباحث پزشکی است.

شفیعی ایجاد تفکر گفتمان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را از دیگر مواردی دانست که پزشکان در آن ایفای نقش می‌کنند و اضافه کرد: به این ترتیب پزشکان می‌توانند گفتمان سلامتی را بین مردم نشر دهند و منجر به جریان‌سازی گفتمان شوند.

وی رویکر پزشکان در استفاده از داروهای ساخت داخل را رویکرد مهم پزشکان در حوزه اقصاد مقاومتی عنوان و بیان داشت: پزشکان با استفاده از داروهای داخلی می‌توانند به ایجاد اعتماد برای تولیدات داخلی کمک کنند و به این ترتیب در این مورد هم ایفای نقش نمایند.

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری بسیج جامعه پزشکان را یکی از اعضای ستاد برگزاری بزرگداشت پزشکان و داروسازان دانست و گفت: بسیج جامعه پزشکان در انتخاب پزشک برتر نظر خواهند داد و برنامه‌هایی چون برگزاری جشن برای پزشکان استان و خانوده آن‌ها در سالن ابن‌سینا دانشگاه علوم‌پزشکی، برپایی بیمارستان‌های ضحرایی و فعالیت در آن‌ها و... از جمله ویژه برنامه‌های این روز هستند.

شفیعی به مهیا کردن عرصه‌های لازم از سوی بسیج جامعه پزشکان برای اعزام پزشکان بصورت گروه‌های جهادی اشاره و تاکید کرد: پزشکان از این مراسم‌ها بسیار استقبال می‌کنند.

این مسئول نقش پزشکان در ارتقاء دانش و سواد سلامت پزشکان بسیار موثر عنوان و خاطرنشان کرد: پزشکان می‌توانند در حین انجام معاینات آموزش‌هایی را هم برای مردم داشته باشند و این می‌تواند بسیار اثر بخش باشد.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 24122

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24122/استفاده-داروهای-داخلی-راهی-اعتمادسازی-صنایع-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir