کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هفته دولت، هفته‌ای برای تعامل و همدلی بیشتر مردم و دولت

2 شهريور 1394 ساعت 10:11

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در هفته دولت تعامل دوسویه‌ای میان مردم و دولت ایجاد می‌شود افزود: تحولات عمرانی که در استان صورت گرفت نقطه عطفی از تعامل میان دولت و مردم است که نباید از نظرها دور بماند.


به گزارش جهانبین نیوز هشتم تیر ماه سالروز شهادت دو تن از فرزندان بزرگ ایران زمین است و در این روز مردان بزرگی چون رجایی و باهنر بال کشیده و در عرش خدا به پرواز درآمدند، مردانی که همیشه در تاریخ ایران درخشدند و باعث سربلندی کشور اسلامی شدند و از این رو روز ۸ شهریور با نام روز مبارزه با تروریسم نام‌گذاری شد که نشان از آن دارد که ایران یکی از قربانیان تروریسم است و همواره برای مبارزه با آن تلاش کرده و خواهد کرد.

رجایی و باهنر دو تن از دولتمردان کشور بودند و برای بزرگداشت این دو عزیر که الگویی شایسته برای دولتمردان کشور هستند هفته اول شهریور با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است و همه ساله در این روز دولت مردان گزارشی از فعالیت‌های یک ساله خود به مردم ارائه می‌دهند.

دقیقا دو ماه بعد از فاجعه هفتم تیر ماه و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان ایادی استکبار جنایت دیگری را در کارنامه خود ثبت کرده و ساعت سه بعداز ظهر هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ نخسن وزیر و رئیس جمهور وقت کشور را طی توطئه‌ای خونین به شهادت رسانده و کشور را برای همیشه از وجود این دو مرد بزبرگ محروم ساختند.

مروری بر زندگی شهید رجایی

این شهید بزرگوار در سال ۱۳۱۲ در قزوین متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را در همین شهرستان به پایان رساند وی در چهار سالگی پدر خود را از دست داد و در سال ۱۳۲۷ به تهران مهاجرت و در سال ۱۳۲۸ وارد نیروی هوایی شد و به مدت پنج سال تخصیلات متوسطه خود را بصورت شبانه دریافت کرده و سپس درسال ۱۳۳۵ به دانش‌سرای عالی رفت و به سال ۱۳۳۸ دوره لیسانس خود را در رشته ریاضی به پایان رساند و به سمت دبیر ریاضی به استخدام وزارت فرهنگ در آمد و به این ترتیب در شهرستان‌های خوانسار، قزوین و تهران به تدریس، اشتغال ورزید و همگام با فعالیتهای سیاسی لحظه ای نیز از خدمات فرهنگی غافل نبود.
شهید محمد علی رجایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۸، مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفت و در زمان وزارت خود موفق به دولتی كردن كلیه مدارس شد. سپس به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتخاب گردید.

وی در مرداد ۱۳۵۹ به عنوان اولین نخست‌وزیر کشور انتخاب شد در زمان نخست‌وزیری این شهید بزرگوار بود که صدام غاصب به ایران تجاوز کرد و رجایی با جنگی که به کشورش تحمیل شده بود مواجه شد.

به دنبال عزل بنی‌صدر از ریاست جمهوری شهید رجایی با اکثریت آرای مردم به عنوان رییس جمهور کشور انتخاب شد.

ساده‌زیستی رجایی از نوع پوشش او آشکار بود

طبق شواهد و گفته‌هایی که از دوستان و آشنایان شهید رجایی برجای مانده است این شهید بزرگوار اسوه اخلاق بوده و در بین دوستان و آشنایان دارای سجایای اخلاقی فراوانی بوده است و ازاین لحاظ زبان‌زد بوده و همچنین شهید محمدعلی رجایی ساعات فراغت خود را صرف ارشاد جوانان کرده و پیگیر مسائل و امور سیاسی بوده است.

سادگی شهید رجایی از نوع پوشش او آشکار بود و همواره سعی داشت زندگی ساده را برگزیند و هیچگاه از غذاهای ساده و تجملاتی استفاده نمی‌کرد و متانت و صفای این شهید بزرگوار از رفتارش پیدا بود.

شهید رجایی با اغلب گروه‌ها مبارزه علنی و پنهانی داشت اما هرگز وقت خود را صرف مبارزه با یک گروه خاص نکرده و همواره به دنبال راه‌هایی برای مبارزات بهتر و بیشتر با دشمنان کشور و اسلام بود.

شرحی بر زندگی شهید باهنر

شهید باهنردر سال ۱۳۱۲ در کرمان و در خانوده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و پدر این شهید بزرگوار پیشه‌ور بود و بالیدن در خانواده‌ای مذهبی و با خلوص نیت باعث شد شخصیتش به عنوان انسانی پرهیزگار به خوبی شکل گیرد.

وی از ۱۱ سالگی وارد مدرسه علمیه کرمان شد و در آن‌جا علوم دینی را آموخت و این درحالی بود که وی در پنج سالگی در مکتب‌خانه قرآن خواندن را آموخته بود.

باهنر در مبارزات خود و منبرهای تاثیرگذارش در زمان طاغوت بسیار خوش درخشید و در این برنامه‌ها به افشای چهره رژیم منفور شاه پرداخت.

شهید محمدجواد باهنر به راستی مردی بزرگ و اندیشمندی خوش فکر، با معلوماتی عمیق و نظم‌یافته بود. این شهید بزرگوار برای ارشاد و هدایت جوانان آرام و قرار نداشت و با اقشار مختلفی در جامعه در تماس بود و نقش ارزشمندی در هدایت و و تعلیم و تربیت جوانان ایفا کرد.

 اين فرزانه شهيد، مدام در انديشه پايه‌گذارى كارهاى اساسى جامعه بود. استقامت وى در مبارزه و پى‌گير عليه كفر و نفاق براى ما درس بزرگى است، او به دور از خودنمايى، رياكارى و هياهو كارهاى سخت را بر عهده مى‌گرفت و آن را با صبر و متانت انجام مى‌داد. چهره تابناك امثال باهنر بود كه با زندگى پرشور خود حماسه انقلاب عظيم اسلامى را بر سينه تاريخ حك نمودند.



هفته دولت راهی برای تعامل بیشتر مردم و مسئولین

گودرز امیری معاون عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: هفته دولت مراسمی نیکو و ارزشمند است که به یاد شهیدان رجایی و باهنر برگزار می‌شود و در این هفته سعی می‌شود عملکرد دولت طی یک سال برای مردم تشریح شود و به نوعی مردم را از عملکرد دولت آگاه ساخت.

وی با بیان اینکه در هفته دولت تعامل دوسویه‌ای میان مردم و دولت ایجاد می‌شود افزود: تحولات عمرانی که در استان صورت گرفت نقطه عطفی از تعامل میان دولت و مردم است که نباید از نظرها دور بماند.

امیری به تشکیل ستاد سیاست‌گذاری بزرگداشت هفته دولت به ریاست استاندار اشاره و بیان داشت:
استان چهارمحال و بختیاری در هفته دولت میزبان دو وزیر و معاونان آن‌ها خواهد بود و در روز اول این هفته غباروبی مزار شهدا را خواهیم داشت.

169 پروژه در هفته دولت افتتاح می‌شود

این مسئول به برگزاری جشنواره شهید رجایی و تجلیل از کارکنان برتر دولت اشاره و بیان داشت: درشهرستان‌ها نیز برنامه‌های افتتاحیه در نظر گرفته شده است و در مجموع در هفته دولت ۱۶۹ پروژه با اعتبار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد و علاوه‌بر آن ۱۱ پروژه‌ با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 24121

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24121/هفته-دولت-هفته-ای-تعامل-همدلی-بیشتر-مردم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir