کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیاست‌های آتی بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری:

نخبه پروری، نخبه گماری و توسعه علم و فناوری

1 شهريور 1394 ساعت 9:34

رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد نخبگان یک مجموعه تسهیل گراست و برای اینکه بتواند استعدادهای نخبگان را شناسایی، هدایت و حمایت کند به کمک همه مجموعه های آموزشی پژوهشی و اجرایی استان نیازمند است.


به گزارش جهانبین نیوز مجتبی بنیادیان رییس بنیاد نخبگان اظهار کرد: بنیاد نخبگان به طبع از سیاست های بنیاد ملی نخبگان به فعالیت های خود بدون هیچ گونه حاشیه ادامه خواهد داد وبرای بازدهی بیشتر از تمامی توانمندی های مجموعه های نخبگان در مجموعه کار خود بهره خواهد گرفت.

بنیادیان با بیان اینکه سیاست های آتی بنیاد نخبگان در سه محور اصلی نخبه پروری و نخبه گماری، توسعه علم و فناوری و اخلاق نخبگی در استان می باشد افزود: بنیاد نخبگان یک مجموعه تسهیل گراست و برای اینکه بتواند استعدادهای نخبگان را شناسایی، هدایت و حمایت کند به کمک همه مجموعه های آموزشی پژوهشی و اجرایی استان نیازمند است.

وی در ادامه افزود: نخبه گماری یک امر مهم است و باید نخبه گماری به عنوان یک فرهنگ در همه مجموعه های استان نهادینه شود و اگر نخبه ای را شناسایی، هدایت و حمایت کردیم و نهایتا پرورش داده شد اگر از این نخبه برای حل مسائل و مشکلات مجموعه های مختلف استان اعم از دستگاه های اجرایی و علمی و فناوری بهر ه نگریم و به خوبی از توانمندهای فکری و ذهنی نخبگان استفاده نکنیم در واقع نه تنها نخبه پروری نکرده ایم بلکه نخبه کشی هم کرده ایم.

وی توسعه علم و فناوری را از سیاست های بنیاد نخبگان عنوان کرد و گفت : این که بتوانیم هر ساله از خروج یک یا چند نخبه از استان جلوگیری کنیم و این نخبه بتواند ایده اش را به عمل تبدیل کند و به سمت تشکیل شرکت های دانش بنیان حرکت کند در اصل بنیاد نخبگان وظیفه خود را انجام داده است و این کار میسر نمی شود مگر به کمک دانشگا ه ها، مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان.

این مسئول  نهادینه کردن اخلاق نخبگی را از دیگر سیاست های بنیاد نخبگان خواند و افزود: ما از مجموعه نخبگان انتظار داریم که احساس مسئولیت کنند و اگر شخصی نام نخبگی بر وی نهاده می شود باید بدانند مسئولیت آن نسبت به جامعه بیشتر شده است و  ما از نخبگان و سرآمدان انتظار داریم برای رفع اساسی مشکلات و معضلات استان ایده و راهکار ارائه دهند و مدیریت استان را در برطرف نمودن این مشکلات یاری دهند.

رییس سابق بنیاد نخبگان بیان داشت: در طول چهار سال فعالیت این بنیاد در استان تعداد نخبه های شناسایی شده از ۴۰ نفر به ۲۵۳ نفر افزایش یافت.

خداداد پیرعلی خیر آبادی اعطای ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار در قالب پاداش برای تکریم و حفظ کرامت نخبگان در قالب برنامه های گرامیداشت و شرکت در ۱۱ جشنواره استانی و ملی «نوآوری و شکوفایی» و«علم وعمل» و ارتقای رتبه بنیاد نخبگان استان در این جشنواره ها از سطح سه به سطح یک را از دیگر اقدامات قابل توجه بنیاد نخبگان استان در چهار سال گذشته عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این مدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض و ۱۰میلیارد ریال تسهیلات برای انجام پژوهش ها در اختیار نخبگان و مخترعین استان قرار گرفت.

پیرعلی در ادامه با اشاره به تدوین ۱۳ طرح فرهنگی و اجتماعی برای توسعه استان توسط نخبگان این بنیاد افزود: این طرحها برای اجرا به مسئولان استان ارائه شد که اجرای آن نیازمند پیگیری مدیریت جدید است.

وی معرفی ۵۰ نفر ازنخبگان استان به عنوان بازوان فکری دستگاه های اجرایی، معرفی چهار نفر از اعضای بنیاد به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه ها، بررسی وارائه ۵۰ پیشنهاد برای حل مشکلات استان در سفر رییس جمهور و تدوین ۱۳ طرح محصول محور در زمان سفر رییس ملی بنیاد نخبگان به استان و تصویب سه طرح آن را از دیگر اقدامات این بنیاد در چهار سال اخیر دانست.

در این آیین که با حضور معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و جمعی از نخبگان و مدیران استان در سالن سازمان تبلیغات استان برگزار شد از خدمات دکتر خداداد پیرعلی خیرآبادی رییس سابق بنیاد نخبگان استان تقدیر و دکتر مجتبی بنیادیان به عنوان رییس جدید این بنیاد معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 24117

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24117/نخبه-پروری-گماری-توسعه-علم-فناوری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir