کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس امور منطقه‌ای:

اعتماد مصدق به غرب موجب کودتاي 28 مرداد شد

28 مرداد 1394 ساعت 12:40

کارشناس امور منطقه اي شهرستان سامان مردم ايران حافظه ضعيف تاريخي دارند از گذشته هيچ گونه عبرت نمي گيرند،تصريح کرد: هر زماني که ملت ايران به غرب اعتماد کرده است بر مشکلات بيش از پيش افزوده شده است و مورد دقيق اين امر در کودتاي 28 مرداد مشخص شده است.


به گزارش جهانبین نیوز مرتضي مولايي در گفتگو باخبرنگار سامان ما با اشاره بر اينکه پيامدهاي ۲۸ مرداد که موجب سقوط دولت ملي مصدق شد، اظهار داشت: پيام کودتاي ۲۸ مرداد اختلاف داخلي و تفرقه داخلي بوده است .

مولايي با بيان اينکه اختلاف بين جريان مذهبي و ملي در کودتاي ۲۸ مرداد موجب شکست دولت ملي و برگشت استبداد شد، عنوان کرد: دولت مصدق در راستاي دشمني با دولت انگليس کمک از دولت آمريکا گرفت در حالي که آمريکا و انگليس با يکديگر متحد شدند و موجب شکست دولت مصدق شدند.

مولايي با اشاره بر اينکه غرب اصلا قابل اعتماد نيست، عنوان کرد: اگر مصدق به دولت داخل اميد داشت و به خدا توکل داشت و  از قدرت ملت و مذهب استفاده مي‌کرد پيروز ميدان بود.

کارشناس امور منطقه شهرستان سامان با بیان اینکه مردم ايران حافظه ضعيف تاريخي دارند از گذشته هيچ گونه عبرت نمي‌گيرم از تاريخ قاجاريه تا الان دولت‌هاي استبدادي آمريکا و انگليس و ... در حق مردم ملت ايران جنايت زيادي داشته است، تصريح کرد: هر زماني که ملت ايران به غرب اعتماد کرده است بر مشکلات بيش از پيش افزوده شده است و مورد دقيق اين امر در کودتاي ۲۸ مرداد مشخص شده است.

مولايي با بيان اينکه بعد از کودتاي ۲۸ مرداد استبداد شاه در کشور گسترده شد و ساواک و شاه با مردم جامعه برخورد بد و نامناسب و جنایت کارانه داشتند، بيان داشت: اعتماد به غرب هيمشه براي ملت ايران مشکل‌ساز شده است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س


کد مطلب: 24066

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24066/اعتماد-مصدق-غرب-موجب-کودتاي-28-مرداد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir