کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

لزوم رعایت حق‌مداری در مواضع سیاسی/ جدایی از ولایت و مرجعت شکست و رسوایی را به دنبال دارد

23 مرداد 1394 ساعت 19:46

امام جمعه شهرکرد گفت: کسانی که به دنبال اختلاف‌افکنی و نگاه‌های خاص هستند از گذشته عبرت بگیرند و بدانند جدایی از ولایت، مرجعت و روحانیت چیزی جز شکست و رسوایی نیست بر همین اساس دل به بیگانه نسپارید و هیچ‌گاه مغرور نشوید.


به گزارش جهانبین نیوز نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، حق‌مداری را یکی از دغدغه‌های مهم اهل تقوا برشمرد و اظهار کرد: انسان متقی مدام و مستمر از خودش می‌پرسد که آیا زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی من بر مدار حق و حقیقت حرکت می‌کند و یا خدایی نخواسته گرفتار نفس، دنیا و فتنه‌ها هستم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بسیار بالای حق‌مداری در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی انسان تصریح کرد: بر اساس حدیث پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید: هر کس که بیش از همه به حق قائل باشد شبیه‌تر و نزدیک‌تر به انبیاء الهی است باید بکوشیم هیچ‌گاه از حق فاصله نگریم حتی اگر علیه خودمان نیز باشد.

نکونام اهمیت بالای رعایت حق‌مداری در مواضع سیاسی را یادآور شد و گفت: از آن جایی که در عرصه سیاسی با فتنه‌افکنی‌ها و غبار آلودگی‌ها بسیاری مواجه هستیم باید شاخص‌های حق‌مداری و حق‌گویی را به درستی بشناسیم و آن را دنبال کنیم.

وی در بیان شاخص حق‌مداری در عرصه سیاسی خاطرنشان کرد: شاخص و معیار در عرصه سیاسی آنقدر روشن و واضح است که اگر انواع فتنه‌ها و غبار آلودگی‌ها را نیز در این عرصه برای ما ایجاد شود انسان می‌تواند با ولایت‌مداری و اطاعت از ولایت‌فقیه راه حق را به درستی بشناسد و هیچ‌گاه دچار انحراف و کج‌روی نشود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به ۲۳ مردادماه روز مقاومت اسلامی و غلبه حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و افزود: به طور قطع کسی که حق را به درستی بشناسد بر روی آن ایستادگی و مقاومت می‌کند و جنگ ۳۳ روز جبهه مقاومت با رژیم غاصب اسرائیل هم از مصادیق بارز مقاومت و ایستادگی بر حق است.

وی با تاکید بر اینکه هر کس به خدا تکیه کند قطعا پیروز است گفت: شرط پیروزی و غلبه بر کفار و دشمنان تکیه بر قدرت خدا و ایستادگی بر روی مواضع حق است چرا که آمریکا، اسرائیل و قدرت‌های پوشالی در منطقه در برابر قدرت الهی حتی به اندازه یک بال مگسی نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه و روز دختر اشاره کرد و گفت: بانوان و دختران جامعه اسلامی حضرت فاطمه معصومه(س) ازدواج نکرد ولی در پرتوی عنایت‌های الهی، سپردن خودش به خدای متعال و جهاد بانفس و پاک‌دامنی آن چنان مقام و منزلتی در محضر الهی پیدا کرد که در زیارت‌نامه حضرت می‌خوانیم که تو در پیش‌گاه خدا جایگاه ویژه‌ای داری و به شفاعت او همه انسان‌ها می‌توانند اهل بهشت بشوند.

امام جمعه شهرکرد خطاب به بانوان و دختران جوان گفت: آن چه که حضرت معصومه را به چنین جایگاه رساند خدایی زندگی کردن این بانوی مکرمه بود شما نیز بکوشید قدر جوانی خود را بدانید و خدا را در لحظه لحظه زندگی خود حاکم و غیر خدا را از زندگی خود تهی کنید تا بتوانید فتنه‌ها و شیطان را از خود دور کنید و به عاقبت‌بخیری و عزت و رضوان الهی دست پیدا کنید.

نکونام در ادامه با اشاره به آغاز هفته حج، تقویت و حرکت کردن بر مدار توحید برائت جستن از کفر و طاغوت را مهم‌ترین دستاورد و پیام کنگره حج دانست و گفت: به یقین تقویت باور توحیدی کار آسانی نیست بلکه جهاد و مقاومت می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری حج گذاردن در امسال را سخت‌تر از سال‌های قبل دانست و بر لزوم آمادگی زائران ایرانی برای مواجه با این سختی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: اگر چه انجام اعمال حج همیشه سخت بوده اما امسال با توجه به شرایط منطقه، عدم روابط ما با آل‌سعود خبیث و وابستگی آن‌ها به استکبار و عمل نکردن خادم‌الحرمین به احکام اسلامی و مقابله با جبهه مقاومت، کنگره بزرگ جهان اسلام با سختی‌ها بسیاری همراه است که زائران ایرانی باید با حفظ ضوابط و قوانین در این عرصه جهاد کنند.

وی در ادامه به مسائل داخلی و انتخابات پیش‌رو اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان در داخل و خارج خود را برای انتخاب پیش‌رو آماده کرده‌اند و خواب‌هایی را برای راه انداختن فتنه‌های دیگر در کشور در سردارند که به طور قطع ملت با بصیرت و هوشیاری خود اجازه نمی‌دهند نقشه‌های شوم دشمنان به نتیجه برسد.

وی بر پیوستگی و پیوند دولت‌مردان و مسئولان با یکدیگر و جدا نشدن از خط ولایت و رهبری تاکید کرد و گفت: کسانی که به دنبال اختلاف‌افکنی و نگاه‌های خاص هستند از گذشته عبرت بگیرند و بدانند جدایی از ولایت، مرجعت و روحانیت چیزی جز شکست و رسوایی نیست بر همین اساس دل به بیگانه نسپارید و هیچ‌گاه مغرور نشوید.

امام جمعه شهرکرد مسئله مذاکرات هسته‌ای را نیز یادآور شد و افزود: بعد از آن که مذاکرات تا حدودی به جایی رسید، همه مسئولان رسیدند به آن جا که باید روی پای خودمان باشیم و به اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب سال‌هاست به آن اشاره کردند روی بیاوریم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید زودتر از این‌ها به اقتصاد مقاومتی روی می‌آورند افزود: متأسفانه نسبت به اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید، صنعت و اشتغال‌زایی کوتاهی شد اما هنوز نیز برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دیر نشده است.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 24013

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24013/لزوم-رعایت-حق-مداری-مواضع-سیاسی-جدایی-ولایت-مرجعت-شکست-رسوایی-دنبال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir