کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم سوگواري شهادت رئيس مذهب شيعه در بن برگزار مي شود

19 مرداد 1394 ساعت 19:41

مراسم سوگواري شهادت رئيس مذهب شيعه حضرت امام جعفر صادق(ع) توسط هيئت فداييان حسين عليه السلام شهر بن برگزار مي شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حضرت امام جعفر صادق عليه السلام، ششمين پيشواي شيعيان و رئيس مکتب شيعه، که کنيه ايشان ابوعبدالله و القابش، صادق، کامل، صابر و کاشف الحقايق مي باشد در هفدهم ربيع الاول سال ۸۳ هجري قمري در مدينه منوره متولد و در بيست و پنجم شوال سال ۱۴۸ هجري قمري به دستور منصور دوانقي خليفه ستمگر عباسي مسموم و به شهادت رسيدند.

شيخ مفيد از علماى شيعه مى‏ گويد: آنقدر آثار علمى از آن حضرت نقل شده كه در همه بلاد منتشر شده از هيچ كدام از علماى اهل بيت آنقدر كه از آن حضرت نقل شد،نقل نشده است.

اصحاب حديث نام كسانى را كه در خدمت آن حضرت شاگردى كرده‏ اند و از خرمن وجودش خوشه گرفته‏ اند ضبط كرده‏ اند،چهار هزار نفر بوده‏ اند و در ميان اين ها از همه طبقات و صاحبان عقايد و آراء و افكار گوناگون بوده ‏اند.

مراسم عزاداري به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق عليه السلام يکشنبه ۱۸ مردادماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در حسينيه مسجد جامع شهر بن با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين شيخ مهدي اکبري و مرثيه سرائي ذاکر اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام کربلايي امير ملکي توسط هيئت فداييان حسين عليه السلام برگزار مي گردد.



انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 23960

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23960/مراسم-سوگواري-شهادت-رئيس-مذهب-شيعه-بن-برگزار-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir