کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرکل اوقاف چهارمحال و بختياري:

آموزش و پرورش بزرگترين بدهکار اداره اوقاف چهارمحال و بختياري است

18 مرداد 1394 ساعت 16:07

آموزش و پرورش از سال ۱۳۸۶ تاکنون هيچ اجاره بهايي به اين اداره پرداخت نکرده است در صورتي که اجاره برخي از خانه هاي اجاره شده توسط اين ارگان ماهيانه ۳ هزار تومان مي باشد.


به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  اساتيد برتر، حجت‌الاسلام محسن غلاميان صبح امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه از برگزاري طرح آرامش بهاري و سوگواره ياس نبوي در بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: براي برگزاري اين دو طرح در استان ۵۰ مبلغ از استان قم به بقاع متبرکه اين استان اعزام مي‌شوند.

وي اضافه کرد: توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته ايام عزاداري حضرت زهرا (س) از يکشنبه ۱۸ مردادماه ۹۳ به مدت سه شب در استان چهارمحال و بختياري برگزار مي‌شود.

غلاميان به برپايي خيمه معرفت در استان اشاره کرد و گفت: خيمه معرفت در بقاع امامزادگان حليمه و حکيمه خاتون شهرکرد، امامزاده حمزه‌ علي بلداجي و امامزاده سيد محمد منجرموئي در شهرستان لردگان برپا مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: سهميه اين استان در موقوفه‌هاي جديد در سال جاري ۸۰ موقوفه بوده که با تلاش هاي انجام گرفته اين ميزان افزايش يافته است.

مديرکل اوقاف چهارمحال و بختياري تصريح کرد: در سال جاري تعهد ما اخد سند براي ۶۰ موقوفه در استان چهارمحال و بختياري بود افزود:با همکاري تعامل بسيار خوب مديرکل ثبت اسناد و املاک اين ميزان به ۲۵۰ سند رسيده است.

وي ۳ هزار متر از اراضي فرودگاه شهرکرد را وقفي دانست و ابراز اميدواري کرد: با پيگيري هاي انجام شده به زودي زمين فرودگاه واگذار مي شود و از هزينه فروش آن زمين ها چند باب مغازه با توليت و مديريت واقف در مرکز شهر خريداري خواهد شد.

غلاميان پيش بيني درآمد حاصل از اجاره موقوفه ها را در چهارمحال و بختياري ۴ ميليارد تومان در سال عنوان کرد و تاکيد کرد: متاسفانه با توجه به اينکه بدهکاران ما بيشتر ادارات دولتي، خصوصا آموزش و پرورش مي باشند در سال نصف درآمد پيش بيني شده هم حاصل نمي شود.

مديرکل اوقاف چهارمحال و بختياري بزرگترين بدهکار اداره اوقاف را آموزش و پرورش خواند و اظهار داشت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون آموزش و پرورش هيچ اجاره بهايي به اين اداره پرداخت نکرده است در صورتي که اجاره برخي از خانه هاي اجاره شده توسط اين ارگان ماهيانه ۳ هزار تومان مي باشد.

وي مهمترين عرصه فعاليت موقوفات را براي ازدواج، کمک به بيماران خاص، و جوانان معرفي نمود و تاکيد کرد: شخص متولي وقف مي تواند خودش در دخل و خرج آن نظارت داشته باشد، شخصي که جايي را وقف مي کند مي تواند در صورت ثبت آن در سامانه اوقاف با نظارت خودش از آن استفاده شود و حتي ۱۰ درصد از درآمد موقوفه هم از آن برداشت کند.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 23956

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23956/آموزش-پرورش-بزرگترين-بدهکار-اداره-اوقاف-چهارمحال-بختياري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir