کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفت و گو با خبرنگار آزاد شهرستان بن:

در مدت 25 سال 18825 خبر کار نموده ام

17 مرداد 1394 ساعت 16:44

خبرنگار آزاد شهرستان بن گفت: در مدت 25سال سابقه کار خبري توانسته ام 18825 خبر از اين شهرستان را منعکس کنم.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، ۱۷ مرداد به یاد «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در سال ۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

حرفه‌ای که عصر ارتباطات به او نیاز وافر دارد، در اطلاع رسانی نقشش انکارشدنی نیست، باید همواره در پی خبر باشد و با خبر، باید با قبول خطر‌های فراوان، از مرزها نیز گذر کرده و به واقع «خبرنگاری» کند.

خبرنگار صادقانه می‌نویسد، می‌نویسد برای ساختن فرهنگ غنی، می‌نویسد برای ساختن کشوری آباد و آزاد، برای ساختن بهترین‌ها برای ایران و ایرانی؛ اینان همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه روزی آنهاست.

به همین مناسبت گفت و گویی با خبرنگار آزاد شهرستان بن صورت گرفته است:


خبرنگار :لطف کنید خودتان را معرفی کنید:

بنده علیرضا اصغر زاده کارشناس علوم اجتماعی با گرایش پژوهشگری، از سال ۱۳۶۱ به مدت ۲۵سال خبرنگار آزاد شهرستان بن هستم و تا کنون ۱۸۸۲۵ خبر در قالب مکتوب و تصویری در کلیه زمینه ها ارسال کرده ام.

از شروع فعالیت هایتان بگویید:

شروع فعالیت هایم با تشویق دوستانم که در امور فرهنگی مشارکت داشتیم آغاز شد و بسیاری از آن ها به درجه رفیع شهادت نایل شدند و از این طریق صدا و سیما نیز با نحوه فعالیت من آشنا و خواستار حضورم در این عرصه شدند.

شغل اصلی شما چیست؟

من در کمیته امداد امام خمینی (ره) مشغول به فعالیت بودم، سه سال مسئول کمیته فرهنگی جهاد بن، هیئت امنای امام زاده باباپیراحمد بن، ۱۰ سال شورای هماهنگی تبلیغات بن، مسئول ستاد دهه فجر بن از دیگر سوابق اجرایی ال های اخیر بنده بوده و در حال حاضر مسئول کانون غدیر مسجدالزهرای شهر بن هستم و در کنار کلیه این فعالیت ها کار خبری را به صورت افتخاری انجام می دهم.

طریقه ارسال اخبار به صدا و سیما را چگونه انجام می دهید:

در ابتدای کار به دلیل نبود امکانات لازم از تلگراف استفاده می کردیم بعد ها به فکس تبدیل شد و در حال حاضر نیز اخبار را ایمیل کرده وارسال اخبار تصویری را با خط ETP انجام می دهم

مشکلات و موانعی برایتان در این عرصه وجود دارد یا نه؟

یک خبرنگار وظیفه انعکاس دقیق و صحیح اخبار را برعهده دارد؛ برخی از مشکلات به عدم شناخت صحیح مسئولین از اهمیت خبررسانی ناشی می شود و گاهی این حق از مردم گرفته می شود چراکه اخبار باید به گوش مردم برسد و این حق مسلم آن ها است.با انعکاس اخبار، مسئولین نیز با شناسایی مشکلات و کاستی ها، بهتر قدم برمیدارند؛ دیگر مشکلات حرفه خبرنگاری، نیز به کمبود امکانات و هزینه های جانبی آن برمیگردد.

بهترین و بد ترین خبری که در دوران کاری خود منعکس کردید:

خبری از یک ماما در بن به نام مرحومه خانم اکبری که در سابقه کاری خود۳۰۰ زایمان داشته و از این تعداد تنها ۱۵ مورد از آن های موفقیت آمیز نبوده و ۵ مورد را خود آن مقصر میدانسته کار کردم و باعث شد این ماما، نه تنها در استان بلکه به عنوان یک چهره کشوری شناخته شود.

بد ترین خبر هم خبری بود که قصد خود من شفاف سازی و دفاع از یک خانواده بود اما به دلیل برداشت ناصحیح و شایعه افکنی بعد از آن، مشکلاتی بوجود آمد.

صحبت های پایانی خود را بفرمایید:
لازم می دانم به عنوان یک خبرنگار از زحمات شما تشکر و قدردانی کنم چراکه خودم به عنوان فعال این عرصه از سختی های این کار به خوبی آشنا هستم و حقیقتا جایگاه کار خبری در کشور به درستی شناخته نشده و از زحمات این عزیزان به درستی و شایسته تقدیر به عمل نمی آید.

خبرنگار نبض تپنده تاریخ است؛ صداقت در نوشتار و گفتار، اطلاع رسانی شفاف، امید بخشی به مردم و پرهیز از سیاه نمایی، نقد کاستی ها و سوء مدیریت ها، انعکاس حرف و درد و دل های مردمی، ترویج روحیه آرمانگرایی از رسالت های مهم یک خبرنگار متعهد است و قطعا با انجام درست کار خبری جامعه آگاه تر وساخته خواهد شد.

کلام آخر: بهترین پل ارتباطی مردم و مسئولین فعالین عرصه خبری هستند.


انتهای پیام1020ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 23938

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23938/مدت-25-سال-18825-خبر-کار-نموده-ام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir