کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری:

برگزاری اولین نشست کتابخوان در استان در جهت بالا بردن سرانه مطالعه

17 مرداد 1394 ساعت 9:10

سرپرست کتابخانه های عمومی استان با انتقاد از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: افزایش سرانه مطالعه در کشور، پویایی کتابداران در عرصه مطالعه و معرفی کتاب و تحقق شعار کتابخانه محوری و کتابدار محوری از جمله اهداف برگزاری نشست کتابخوان است.


سرپرست کتابخانه های عمومی استان فرهاد خلیل مقدم در مصاحبه با خبرنگار جهانبین نیوز ضمن تبریک روز خبرنگار به همه تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی گفت: خبرنگاران سربازان واقعی عرصه جنگ نرم اند.

خلیل مقدم اظهار کرد: در جنگ سخت و نرم خبرنگاران همواره نقش مهم نشان دادن مظلومیت و حقانیت جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشتند و سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی اند.

وی با اشاره به برنامه های کتابخانه های عمومی از برگزاری اولین نشست کتابخوان در 28 مرداد در استان خبر داد و تصریح کرد: این نشست با حضور کتابداران، کتابخوانان و نخبگان برگزار می شود.

خلیل مقدم ضمن تشریح این طرح اظهار کرد: این نشست به گونه ای برگزار می شود که هر فرد در طی 10 الی 15 دقیقه کتابی را که خوانده است به طور تخصصی برای دیگران تعریف می کند.

وی افزایش سرانه مطالعه در کشور، پویایی کتابداران در عرصه مطالعه و معرفی کتاب و تحقق شعار کتابخانه محوری و کتابدار محوری را از جمله اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.

خلیل مقدم افزود: یک کتابدار خوب باید یک کتابشناس و کتابخوان خوب باشد و این طرح در جهت افزایش سطح مطالعه و معلومات کتابداران و نشر آن در جامعه است.

وی با اشاره به عملکرد این اداره کا تصریح کرد: استان دارای 60 کتابخانه است که 47 کتابخانه نهادی و 13 کتابخانه مشارکتی فعالیت دارند.

سرپرست کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه توسعه پنجم گفت: در پایان افق 1404به ازای هر 100 نفر باید 8 متر فضای فیزیکی و به ازای هر نفر 4 نسخه کتاب داشته باشیم و عضویت افراد در کتابخانه ها 35 درصد جمعیت باشد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که در حال حاضر باید به ازای هر 100 نفر 4 متر فضای فیزیکی و نسخه های کتاب به ازای هر نفر 2 نسخه و عضویت 17/5 درصد جمعیت باشد.

خلیل مقدم گفت: در استان فضای فیزیکی ما به ازای هر 100 نفر 3/10 درصد و به ازای هر نفر جمعیت کمتر از یک نسخه کتاب داریم و الان 3/95 درصد جمعیت ما عضو کتابخانه ها هستند.

وی با اشاره به برنامه های در دست اجرا برای رسیدن به چشم انداز تصریح کرد: طرح توسعه کتابخانه های شهری و روستایی تدوین شده است، تا پایان سال در شهرها و روستاهای بدون کتابخانه، کتابخانه تاسیس می شود و انجمن کتاب استان با ریاست استاندار نیز تشکیل شده است.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 23929

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23929/برگزاری-اولین-نشست-کتابخوان-استان-جهت-بالا-بردن-سرانه-مطالعه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir