کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خواستار شد:

تسریع در تاسیس دانشکده قرآنی در استان/ لزوم تحرک، پویایی و نشاط در فعالیتهای قرآنی

17 مرداد 1394 ساعت 8:41

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تأسیس دانشکده قرآنی در استان نقش موثری در حمایت ، پشتیبانی ، منسجم‌تر و محتوایی‌تر کردن فعالیت‌های قرآنی در استان خواهد داشت.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی بر تحرک ، پویایی و نشاط هر چه بیشتر این شورا تاکید کرد و گفت: کار قرآنی باید با نشاط و پویایی بیشتر صورت بگیرد بر همین اساس کارگروه‌های شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید فعال‌تر ، با انگیزه و تلاش مضاعف کار کنند و مصوبات عملیاتی و گزارش‌های پرجذابه و تحقق یافته ارائه بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان بر ضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی در تمام عرصه تاکید کرد و افزود: باید جامعه و به ویژه جوانان را بر سر سفره قرآن بنشانیم و اقبال عمومی به این کتاب هدایت‌بخش و سعادت‌آفرین را به واسطه برنامه‌ریزی و ورود به عرصه‌های مختلف همچون تفسیر ، قرائت و تدبر ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و السلمین نکونام در ادامه با یادآوری حضور عوامل برنامه قرآنی تلویزیونی ۱۴۴۹ در آستانه عید سعید فطر در استان و اجرای برنامه زنده قرآنی ، از عدم برنامه ریزی ، هماهنگی ، عدم اطلاع رسانی درست و در نهایت غافلگیرکردن مردم و مسئولان انتقاد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: برنامه‌هایی قرآنی که در این سطح و برای پخش در شبکه های ملی و با حضور مهمانان ویژه برگزار می‌شوند حتماً باید با ظرافت ، برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع رسانی گسترده همراه باشند که ظرفیت قرآنی و شأن و جایگاه قرآنی استان را به همگان نشان بدهد نه آن که یک روز قبل از برنامه مسئولان به فکر تبلیغات و اطلاع رسانی باشند و برنامه در شأن استان برگزار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه باید از این فرصت‌های مغتنم برای معرفی و نشان دادن ظرفیت قرآنی استان به درستی استفاده شوداظهارکرد: متولیان و مسئولان فرهنگی باید بکوشند که برنامه‌های قرآنی و مذهبی در استان را با شکوه و عظمت خاصی که ظرفیت استان را به درستی نشان بدهند اجرا کنند.

رییس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان در ادامه بر راه اندازی و تأسیس هر چه سریع‌تر دانشکده قرآنی در استان تاکید کرد و گفت: سال‌ها است که زمزمه تأسیس دانشکده قرآنی در استان به گوش می‌رسد که باید این مهم هر چه سریع تر و با ورود و مدیریت اوقاف و امور خیریه استان به نتیجه برسد.

حجت الاسلام و السلمین نکونام با اشاره به سفر حجت الاسلام عابدی رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور به استان ، بر لزوم استفاده از این فرصت ارزشمند و اعلام آمادگی برای راه‌اندازی دانشکده قرآنی در استان تاکید کرد و افزود: تأسیس این دانشکده در استان نقش موثری در حمایت ، پشتیبانی ، منسجم‌تر و محتوایی‌تر کردن فعالیت‌های قرآنی در استان خواهد داشت.

رییس ستاد زکات استان در ادامه برنامه جز خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در استان را اقدامی ارزشمند و قابل توجه خواند و تاکید کرد: مسئولان و متولیان این اقدام ارزشمند با همراهی و همکاری اجازه ندهند این برنامه به دلیل مسائل مالی تضعیف در سال‌های آینده بر زمین بماند.

حجت الاسلام و السلمین نکونام در پایان اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان را یادآور شد و گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی و به ویژه تدبّر و آموزش از ضرورت‌های امروز جامعه در عرصه فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 23928

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23928/تسریع-تاسیس-دانشکده-قرآنی-استان-لزوم-تحرک-پویایی-نشاط-فعالیتهای

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir