کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت السلام و المسلمين دهنوي در بن:

مردان و زنان با محبت و همدلی، به حفظ بنیان خانواده کمک کنند

14 مرداد 1394 ساعت 20:16

مشاور مسائل خانواده فداکاري و ايثار را لازمه هر زندگي دانست و گفت: زندگي ها بدون ايثار و فداکاري در زمينه هاي مادي و معنوي دوامي نخواهد داشت و رشد نخواهد کرد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت‌الاسلام حسين دهنوي، مشاور مسائل خانواده و امور مذهبي، در ديدار با خانواده هاي شهرستان بن گفت: استحکام بنيان خانواده ها با آموزش زوجين فراهم مي شود و اگر اين آموزش به خوبي صورت بگيرد بنيان خانواده ها مستحکم شکل ميگيرد.

دهنوي اخلاق در خانواده را نقشي اساسي و سازنده براي حفظ تحکيم بنيان خانواده دانست و افزود: شیعيان و محبين اهل بيت عليه السلام بايد شيوه زندگاني خود را برا اساس زندگی حضرت علي عليه السلام و حضرت زهرا سلام الله عليها ياد بگيرند تا با حفظ ارزش هاي اخلاقي بتوانند ادامه دهنده مسير آن بزرگواران باشند.

وي با بيان اين‌که از زندگي امام علي‌(ع) و حضرت زهرا‌(س)، درس‌ها مي‌توان گرفت، صداقت اين دو بزرگوار را موضوع سخن خود قرار داد و گفت: يکي از آفات در زندگي انسان‌ها عدم صداقت است که اگر صداقت بود، زندگي‌ها گلستان مي‌شد.

اين مشاور مسائل خانواده و امور مذهبي، افزود: البته صداقت اين نيست که هر اتفاقي در زندگي افتاد به همه گفته شود، اگرچه دروغ گفتن حرام است، اما راست گفتن نيز واجب نيست و اين حرف غلطي است که زوج هاي جوان بگويند چون عهد کرده‌ايم، پس هيچ چيزي را نبايد از هم پنهان کنيم.

حجت‌الاسلام دهنوي داشتن صداقت و دوري جستن از دروغ و دغل‌بازي را براي ايجاد يک زندگي سالم بسيار مهم ارزيابي و اظهار کرد: نياز نيست هر اتفاقي که در روز براي افراد مي‌افتد، گفته شود که گاهي همه حرف‌ها را زدن، سبب سوء ظن زوجين به هم مي‌شود.

دهنوي وفاداري را دومين اصل زندگي عنوان کرد و افزود: يکي از عوامل جدي ضربه زدن به زندگي ها بي وفايي است و بايد به شدت از آن پرهيز شود.

وي افزود: گاهي بي وفايي ها به داشتن روابط نامشروع با نامحرم از سوي يکي از زوجين تعبير مي شود در صورتي که اين اشدّ بي وفايي ها است.

دهنوي خاطر نشان کرد: مزاح با نامحرم، گرم گرفتن ها، نگاه به نامحرم، بدحجابي در برابر آن ها مصاديق بي وفايي است که خانم و آقا هر دو مکلف به رعايت کردن آن ها هستند.

مشاور مسائل خانواده و امور مذهبي گفت: يکي از خصوصيات بارز و انکار ناپذير زن حس تملک است که ذاتا در فطرت آن گماشته شده و مي خواهد همسر او فقط مختص خودش باشد و مرد بايد اين خصلت هاي زنانه را به خوبي ياد بگيرد و درک کند تا بنيان خانواده ها سست نشده و بي اعتمادي ها رواج پيدا نکند.

دهنوي خطاب به مردان گفت: زن جز شگفتي هاي خلقت است و بايد اين شخصيت را شناخت، بدون شناخت نمي توان روحيات آن را بدست آورد و گاهي رفتار هايي از سوي مردان که به چشم خود آن ها نمي آيد موجب رنجش خانم ها شده و زن را از بين مي برد.

مشاور مسائل خانواده و امور مذهبي خطاب به خانم ها گفت: غيرت و ناموس پرستي جز ويژگي هاي ذاتي مردان است و خانم ها بايد توجه اي ويژه به حفظ آن کنند.

وي فداکاري و ايثار را لازمه هر زندگي دانست و گفت: زندگي ها بدون ايثار و فداکاري در زمينه هاي مادي و معنوي دوامي نخواهد داشت و رشد نخواهد کرد.

مشاور مسائل خانواده و امور مذهبي احترام به يکدگير را يکي ديگر از ارزش هاي حفظ بنيان خانواده دانست و افزود: احترام به يکديگر نشان از محبت بين زوجين است، گاهي احترام به بي محبتي و سردي رابطه بين زوجين تعبير مي شود در صورتي که اين حرف غلطي است و احترام محبت را دوچندان می کند و باید شیوه صحیح احترام را یاد بگیریم.

دهنوي احترام به يکديگر را مساله اي اساسي عنوان کرد و گفت: اين مساله نيز نياز به آموزش داشته و بايد زوجين بدانند چگونه به يکديگر احترام بگذارند.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 23901

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23901/مردان-زنان-محبت-همدلی-حفظ-بنیان-خانواده-کمک-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir