کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل منطقه:

آمريکا از حقوق بشر استفاده دوگانه دارد

13 مرداد 1394 ساعت 13:15

کارشناس مسائل منطقه شهرستان سامان گفت: امريکا در راستاي پيشبرد اهداف خود درجهت ايجاد قدرت و فشار از حقوق بشر استفاده دوگانه دارد.


به گزارش جهانبین نیوز مرتضي مولايي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با اشاره به سالگرد حمله شيميايي به هيروشيما و ناکازاکي ژاپن ، اظهار داشت: امريکا خود موارد نقض حقوق بشر را براي از بين بردن رقبا و فشار و روند حذف استفاده مي کند و جال اين است که ادعاي حقوق بشري را در جهان امريکا دارد.

مولايي با بيان اينکه در حمله شيمايي به هيرو شيما و ناکازاکي امريکا از بمب و سلاح هاي اتمي بر اجتماعات انساني استفاده کرد و موجب مرگ هزاران نفر در اين شهر ها و ديگر کشور هاي جهان شده است، بيان داشت: امريکا براي به دست اوردن منافع خود از بمب ها و سلاح هاي اتمي استفاده مي کند .

وي با بيان اينکه تاريخ گذشته نشان داده است که امريکا از ابزار حقوق بشري در فضاي تبليغاتي مخالفت با طرف مقابل استفاده کرده است، بيان داشت: بهانه جنگ عراق و امريکا براي امريکايي ها اين بود که صدام بمب هاي اتمي دارد و احتمال اين است که از اين بمب ها اتسفاده کنند در حالي که اين تنها يک ادعا که اثبات نشد.

مولايي با بيان اينکه از در هشت سال دفاع مقدس جنگ ايران و عراق از سال ۶۲ تا پايان جنگ عراق از بمب هاي شيميايي برعليه مردم ايران استفاده مي کرد و امريکا که ادعاي حقوق بشر داشت و با اينکه ما در طول اين مدت چندين بار اين موضوع را مطرح کرديم رسيدگي نشد و بر عليه صدام هيچ گونه موضع گيري صورت نگرفت بلکه از صدام حمايت مي کردند.

کارشناس مسائل منطقه با بيان اينکه در سال ۲۰۰۲ به صدام ۱۰ مورد اتهام وارد بود که دو مورد آن مربوط به جنگ ايران و عراق بود که يکي استفاده از بمب هاي شميايي و سلاح هاي کشتار جمعي و ديگري تجاوز به خاک ايران بود که بعد از ۱۴ سال جنگ عراق و ايران بر عليه صدام استفاده کردند .

مرتضي مولايي با بيان اينکه امريکا از حقوق بشر در راستاي پيشبرد اهداف خود و سود بردن خود استفاده مي کند و حقوق بشر براي انها در جهت ارزش اخلاقي و عملگرايي و ... نيست، بيان داشت:امريکا از حقوق بشر براي پيش براي اهداف شخصي ودر اقدامات غير بشر دوستانه حقوق بشر را ملاک قرار مي دهد .

وي با بيان اينکه مقام معظم رهبري به اين دلايل مي گويد که امريکا مورد اعتماد نيست ، چرا که امريکا تنها به فکر منافع خود در جهان است، اذعان داشت: امريکا عليه دولت سعودي که بدون دليل و توجيح يمن را به خاک و خون کشيده اعتراض نمي کند اما به قانون حجاب که الزمات دين اسلام است مي گويد حق زنان در ايران به دليل حجاب ضايع مي شود و عدم تساوي حقوق زن و مرد را در جامعه مطرح مي کند.

مولايي با اشاره بر اينکه در کشور امريکا که بيشترين جمعيت زندانيان ، بيشترين تبيعض نژادي و ... در امريکا است اما اين وارد نقض حقوق بشر در اين کشور هيچ گاه بلد نمي شود ، ياد آور شد:کشور ها و دولت در خاورميانه به صورت سيستماتيک مورد حمايت امريکا هستند .

وي با بيان اينکه امريکا خود جنايت هاي زيادي در سطح جهان به هر نوعي انجام مي دهد ، بيان داشت: انرژي هسته اي ايران را تحريم مي کند به اين دليل که شايد يک زماني ايران ساخت بمب هاي اتمي را داشته باشد.

انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س


کد مطلب: 23874

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23874/آمريکا-حقوق-بشر-استفاده-دوگانه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir