کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر محمود احمدي نژاد:

کسي که در مسير شهادت است نه شکست دارد و نه احساس شکست

2 مرداد 1394 ساعت 10:27

رئيس جمهور سابق کشورمان گفت: کسي که در مسير شهادت است نه شکست دارد و نه احساس شکست،کسي که دنبال شهادت است به دنبال ظواهر دنيا نيست و تنها از خدا مي ترسد و تنها تعهد او به حق و عدالت و توحيد و سعادت انسان ها و به چيز ديگري تعهدي ندارد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر محمود احمدي نژاد در مراسم يادواره شهداي شهر چليچه افزود: خداي يگانه همه جا ناظر و حاضر است وتمام ذرات عالم در محضر خداست  واين عالم تجلي لطف واسماء الهي است. همه موجودات عالم جلوه اند ،آيه اند ،نشانه اند هرکدام يک نشانه .اما تنها موجودي که مي تواند  تجلي همه صفات الهي باشد ،تنها انسان است وخدا به انسان منت نهاده است،شايسته  جلوه گري خود قرار داده وبه او ظرفيتي داده که تمام اسماء الهي را به طور کامل متجلي کند وبه همين خاطر است که خدا به انسان کرامت وعزت داده است وبه همين دليل از آنجا که مي تواند آينه وصفات اسماء خدا باشد.انسان از خاک آفريده شده است در پايين ترين مراتب هستي ،اما خدا استعداد وظرفيتي در انسان قرار داده.

وي تصريح کرد:همه موجودات عالم تنها آيه ها ونشانه ها وتجلي آيات را مي بينند ولي انسان مي تواند  از تجلي وآيات عبور کند وبدون واسطه ،خود خدا را نظاره کند،انسان مي تواند تجلي اسم خدا باشد همانطور که يکي از اسماء خدا  شاهد وشهيد است يعني اينکه همه جا ناظر است.
پيامبر اکرم(ص)مي فرمايد:اولين قطره خون شهيد که به زمين بريزد خدا هفت مرتبه به او مي دهد که اولين آن آمرزش تمام گناهان اوست.
همه انبياء و اولياء در اين مسير بوده  است و اين مسير را طي کرده اند شهادت ،رسيدن به نقطه اوج ،حرکت در مسير رسيدن به نقطه اوج است.

 عضور مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: سوال اينجاست : پس چرا ما نمي رسيم و بدون واسطه به خدا نمي رسيم و نمي بينيم پاسخي که مي توان گفت که انسان از خاک آفريده شده،پايين ترين مرتبه،و صفات دنيايي و خاکي انسان را احاطه کرده ، خودخواهي،جهل،حسادت،تکبر و....و همه تعلقات و دلبستگي ها به دنيا که همه اين ها حجاب و مانع هستند بين ما و خدا يگانه ، هر امري که محدوديت ايجاد کند و انسان را از حق باز دارد مانع از ديدن خداست.

پس راه چيست ؟ خداوند پاسخ داده است هرگز به اين ها نخواهيد رسيد مگر اينکه از آنچه که دوست داريد در راه خدا انفاق کنيد.

وي گفت: هر زيبايي در دنيا بسته به ايثار است هرچه که براي خدا ايثار مي کنيم بالا مي رود  و حجاب بين خود وخدا از بين مي برد.

خداوند در سوره آل عمران مي فرمايد:تصور نکند کساني که در راه خدا کشته شده اند مرده اند،نه آنها زنده اند ودر کنار خدا روزي مي خورند.
پس مي توان گفت که اين مقام يک جايگاه ويژه واختصاصي وجايگاه ضيافت الهي است.

کسي که به اين مقام برسد در کنار خدا دنيا را ميبيند يعني از بالا ترين نقطه هستي،يعني در محضر خدا دنيا را ميبينند وبالاترين مرتبه شهادت امام حسين(ع) است که کشتي نجات است.

محمود احمدي نژاد در ادامه افزود: مقام شهادت فقط در مسير ايثار براي خدا اتفاق مي افتد وکسانيکه در مسير خدا ايثار مي کنند و شهيد مي شوند مي توانند از اين حجاب بگذرند کسي که در اين مسير است راه بن بست ندارد و بي انتهاست،کسي که در مسير شهادت است نه شکست دارد و نه احساس شکست،کسي که دنبال شهادت است به دنبال ظواهر دنيا نيست و تنها از خدا مي ترسد و تنها تعهد او به حق و عدالت و توحيد و سعادت انسان ها و به چيز ديگري تعهدي ندارد.

وي در پايان گفت:شهيد همه وجودش رحمت و خدمت است،شهيد مرز ندارد و در خدمت بشريت است شهيد سستي را از بين مي برد و استقامت را به وجود مي آورد.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 23702

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23702/کسي-مسير-شهادت-نه-شکست-احساس

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir