کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله دهکردی، نماد بارز اقتصاد مقاومتی است

1 مرداد 1394 ساعت 14:35

نماینده ولی فقیه در استان گفت: شما شهرکردی ها باید برای داشتن عالم فرزانه ای همچون آیت الله دهکردی به خود ببالید.


به گزارش جهانبین نیوز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در گفتگوی اختصاصی با بام ایران خبر گفت: آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی شخصیتی تاریخی از دیار شهرکرد است که بر پیشانی این مرز و بوم می درخشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: امروز با گذشت 83 سال از سالروز حیات ایشان، کمتر کسی است که این استاد امام خمینی (ره) و آیت الله مرعشی (ره) را نشناسد.

وی، افزود: شخصیت های ناب و برجسته تاریخی همچون امام خمینی(ره)، آیت الله  مرعشی، آقارحیم ارباب، شیخ حبیب آبادی و دیگر فضلای قرن معاصر اجازه اجتهاد و حدیث را از آیت الله دهکردی اخذ نمودند و مردم شهرکرد به داشتن چنین عالم فرزانه ای باید افتخار کنند.

وی در باره خصوصیات بارز این عالم فقیه گفت: ایشان یکی از نمونه های بارز اقتصاد مقاومتی در عصر امروز به شمار می آیند، به طوری که به همراه چند تن از علمای هم دوره خود با یکدیگر قراردادی را امضا می کنند که در آن به نکات جالب توجهی می توان اشاره کرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: در یکی از بند های این قرارداد بر لزوم استفاده صرف از کاغذ ایرانی اشاره کرده اند و تاییدیه های کاری و فقهی خود بر روی کاغذهای خارجی را تحریم کرده اند.

وی ادامه داد: استفاده از پارچه ایرانی برای کفن اموات هم یکی دیگر از کارهایی بود که به آن التزام داشتند، چرا که نماز خواندن بر امواتی که کفن خارجی داشتند را جایز و اجرایی نمی دانستند.

حجت الاسلام نکونام اظهار داشت: این علما با هم تصمیم گرفتند ضمن اینکه سفره هایشان ساده و بی تکلف باشد، در مراسم ها و برنامه هایی که سفره های پر زرق و برق پهن می کنند شرکت نکنند.

وی یادآور شد: بی اهمیتی و کم احترامی به معتادان و بافوری ها، یکی دیگر از مصادیق قرارداد علمای زمان آیت الله دهکردی بود که به آن پایبند بودند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش زمان تحریم و غیر تحریم است و از این مسیر است که می توان کشور را از وابستگی ها نجات داد .

به گزارش بام ایران خبر، آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی در ماه رجب سال ۱۲۷۲هجری قمری ( برابر با ۱۲۳۴ه. ش )در شهرکرد قدیم (دهکرد) دیده به جهان گشود. وی پس از تحصیل در دروس حوزوی و تدریس به علمای مشهور و معاصر خود در سن ۸۱ سالگی در شب یکشنبه ششم شوال سال ۱۳۵۳ هجری قمری (برابر بااول مرداد  ۱۳۱۵ ه. ش) درگذشت و در جوار مقبره حضرت زینب بنت موسی بن جعفر در اصفهان به خاک سپرده شد.[در حال حاضر مسجدی به نام وی در کنار امامزاده زینبیّه اصفهان برپاست که مورد توجه مردم می‌باشد.


انتهای پیام1020ج /510ب


کد مطلب: 23698

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23698/آیت-الله-دهکردی-نماد-بارز-اقتصاد-مقاومتی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir