کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید 14 درصد بادام کشور در شهرستان سامان

30 تير 1394 ساعت 13:47

فرماندار سامان با اشاره به اینکه شهرستان سامان ۱۴ درصد بادام کشور را تولید می‌کند گفت: بر فروش محصولات باید نظارت صورت بگیرد و دست واسطه گرها قطع شود.


به گزارش جهانبین نیوز، سعید صالحی فرماندار شهرستان سامان، در جلسه هماهنگی تولیدات باغی، با بیان اینکه شهرستان سامان در تولید محصولات کشاورزی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: وجود صنایع تبدیلی و فرآوری در شهرستان سامان از جمله اقدامات ضروری برای شهرستان سامان است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان سامان ۱۴ درصد بادام کشور را تولید می‌کند افزود: بر فروش محصولات باید نظارت صورت بگیرد و دست واسطه گرها قطع شود و بخش خصوصی با حمایت فرمانداری در فروش به موقع محصولات حضور پیدا کند.

صالحی از تداوم برگزاری این جلسات و ارائه طرح توسط دستگاه‌های متولی و اجرای مکانی برای فروش میوه به عنوان برنامه کوتاه مدت وایجاد میدان و بازار تره بار در شهرستان به عنوان برنامه‌های بلندمدت یاد کرد.

در ادامه این جلسه مهندس علی خسروی رییس اداره جهادکشاورزی شهرستان سامان، با اشاره به اینکه مساحت باغات شهرستان سامان ۱۷ هزار هکتار است، افزود: شهرستان سامان ۳۵ درصد باغات استان را در بر دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان سامان قابلیت تولید ۶۰ هزار تن از انواع محصولات باغی وجود دارد، افزود: محصولات کشاورزی شهرستان سامان شامل بادام با مساحت ۹ هزار هکتار با تولید ۱۴ هزارتن، هلو با مساحت ۲هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت و تولید ۳۰ هزار تن، گردو با مساحت هزار و ۱۰۰هکتار و تولید ۱۷۰۰ تن و سایر محصولات با ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت ۵ هزار تن تولید در این شرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه درشهرستان سامان ۹۵ درصد محصولات تولیدشده به استان اصفهان صادر می‌شوند، افزود: سطح باغات استان ۴۶ درصد است که ۳۵ درصد این باغات در شهرستان سامان با ۷ هزار نفر بهره بردار واقع شده است که با توجه به این موارد شهرستان سامان نیازمند به فرآوری محصولات و صنایع تبدیلی و میدان و بازار فروش میوه دارد.

امانی سرپرست مدیریت تنظیم بازار نهاده‌ها و محصولات کشاورزی استان در ادامه این جلسه افزود: در کمیته تنظیم بازار استان پیشنهاد ایجاد میدان تره بار و فروش میوه در ابتدای شهر سامان و فرخشهر در کنار سردخانه ها داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان سامان کشاورزی از حالت سنتی به صنعتی رسیده است افزود: باید به عنوان برنامه و اقدامات کوتاه مدت در شهرستان سامان ترمینال و مکانی برای تحویل میوه، بسته بندی و درجه بندی میوه‌ها در راستای تسریع فروش میوه و جلوگیری از فساد میوه ایجاد شود.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 23667

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23667/تولید-14-درصد-بادام-کشور-شهرستان-سامان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir