کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت جهانبین نیوز؛

صبر ومقاومت مردمی پیروزی هسته ای را رقم می زند

25 تير 1394 ساعت 11:23

یکی از مولفه های استراتژیک وتعیین کننده درانقلاب اسلامی که به اذعان داخل وخارج نقش اساسی وتعیین کننده درپیروزی های پی درپی تارسیدن به قله های افتخار این نظام داشته مردم نستوه وهمیشه درصحنه ایران اسلامی هستند.


 به گزارش جهانبین نیوز یکی از مولفه های استراتژیک وتعیین کننده درانقلاب اسلامی که به اذعان داخل و خارج نقش اساسی و تعیین کننده درپیروزی های پی در پی تا رسیدن به قله های افتخار این نظام داشته مردم نستوه و همیشه در صحنه ایران اسلامی هستند.

به راستی مردم ثابت کرده اند که نقش بی بدیلی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده اند با مروری کوتاه به ابتدای این حرکت عظیم اعتراف خواهیم کرد که مردم تحت هدایت و رهبری بی نظیر امام (ره) پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و چه خوب امام (ره) این موضوع را درک کردند و به نحو احسن از آن به نفع خود مردم بهره بردند و چه داهیانه رهبر معظم انقلاب این مسیر را تا کنون مدیریت نموده اند. در طول چند دهه عمر باعزت انقلاب اسلامی در تمام صحنه های پس از پیروزی نیز این مردم بوده اند که در استمرار و استکمال آن، کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته اند.

بحران بزرگ جهانی که تحت عنوان "هشت سال دفاع مقدس" از آن یاد می شود با دست همین مردم عزیز مدیریت شد که نهایتا با سربلندی از آن گذشتیم و سرمشق بسیار خوبی به استکبار جهانی در جهت نحوه برخورد با ایران اسلامی دادیم که خود پشتوانه قوی برای نحوه تعامل دنیا با ماست.

بحران های بزرگ دیگری که یک طرف آن دشمنان خارجی و طرف دیگر آن برخی افراد خود فروخته و بی بصیرت داخلی بودند مانند : "حادثه کوی دانشگاه ۸۷ " و "فتنه ۸۸" نیز توسط همین مردم پایان پذیرفت.

درحال حاضر شاهد پایانی بر یک بحران دیگری هستیم که بصورت ظالمانه توسط استکبار جهانی طراحی شد و تحریم های پی در پی نیز چاشنی آن گردید و می توان از آن به بحران بین المللی هسته ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد. اما این بار نیز به کوری چشم دشمنان این نظام، با جهاد اقتصادی و صبر ومقاومت مردمی خنثی خواهد شد.

در مورد پرونده هسته ای وچالش فراروی انقلاب اسلامی مردم نقش اساسی دارند و شایسته است به نکات ویژه تعیین کننده برای گذشتن از این بحران اشاره ای داشته باشیم.

۱-داشتن انرژی هسته ای صلح آمیز به خواست عمومی و حق مسلم مردم تبدیل شد و مردم در بیش از ۱۲ سال در دوران ها و دولت های مختلف از حلقه های انسانی گرفته تا راهپیمایی ها و ... حمایت های معنوی و همه جانبه از حق طبیعی خود را به گوش مردم و دولتمردان جهان رساندند.

۲-تدبیر و نقش محوری و اساسی رهبر معظم انقلاب در طول چندین سال گذشته و هم اکنون به صورت هنرمندانه و زیرکانه در حمایت های همیشگی از تیم مذاکره کننده و هدایت این مسیر بر همگان روشن است.

۳-دانشمندان هسته ای به ویژه شهدای هسته ای چون دکتر علی محمدی، دکتر احمدی روشن و رضایی نژاد برای تکمیل داشته ها و ارائه توانمندی های علمی در جهت تکمیل فرایند هسته ای شدن بر همگان روشن است و لازم است بدانیم اگر مذاکره ای صورت می گیرد و اگر چانه زنی در سطح بین المللی انجام می شود برمبنای همین داشته هایی است که توسط کار جهادی و تلاش خالصانه این عزیزان صورت گرفته است.

در نهایت تلاش و مجاهدت مذاکره کنندگان و منتقدان دلسوز داخلی در دولت های گذشته و بویژه در دولت فعلی نیز در کنار عناصر یاد شده ستودنی است و پیروزی نهایی که همان پذیرفتن ایران هسته ای توسط استکبار جهانی است، به حول و قوه الهی، درایت رهبر معظم انقلاب و تلاش رئیس جمهور محترم از آن مردم و رهبری است.

زین العابدین سیفی/کارشناس ارشد علوم سیاسی

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 23607

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23607/صبر-ومقاومت-مردمی-پیروزی-هسته-رقم-می-زند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir