کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم چهارمحال با اشاره به طرح صیانت از دستاوردهای هسته ای:

وظیفه نمایندگان حفاظت از منافع ملی کشور در همه زمینه ها است

1 تير 1394 ساعت 13:34

زمانیان گفت: ما باید در ابعاد مختلف کاری کنیم که امنیت و منافع ملی ما در همه زمینه ها حفظ شود و در مورد دستاوردهای هسته ای که مقام معظم رهبری بارها با جدیت روی آن تاکید فرموده اند، نیز همین روال باید طی شود.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، سعید زمانیان نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در خصوص کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای کشور گفت: این طرح در قالب یک ماده واحده در راستای صیانت از منافع ملی و پادمان مبارزه با اشاعه تسلیحات اتمی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

زمانیان اظهار داشت: طبق اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی، همه عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، و موافقت نامه هایی که با دولت های خارجی بسته می شود، در ابتدا بایستی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. بر این اساس، توافق هسته ای نیز قبل از اجرایی شدن بایستی موافقت مجلس را اخذ نماید.

وی با اشاره به مفاد این طرح ادامه داد: مفاد طرحی که نمایندگان مجلس در نظر گرفته اند و تیم هسته ای ما باید آن را به صورت جدی پیگیری نماید، مشتمل بر مفاد زیر می باشد :

۱) برداشته شدن یکجا و یکپارچه تحریم ها از روز اجرای توافق
۲) عدم اجازه برای بازرسی از اماکن و تاسیسات نظامی و حساس کشور
۳) عدم پذیرش هرگونه محدودیت در بحث های علمی و تحقیق و توسعه ای برای دانشمندان و محققین کشور
۴) عدم هرگونه اجازه برای مصاحبه با دانشمندان و مسئولین کشوری و
۵) گزارش دهی دولت در خصوص مباحث هسته ای به نمایندگان مجلس در دوره های منظم ۶ ماهه

نماینده مردم چهارمحال در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید در ابعاد مختلف کاری کنیم که امنیت و منافع ملی ما در همه زمینه ها حفظ شود و در مورد دستاوردهای هسته ای که مقام معظم رهبری بارها با جدیت روی آن تاکید فرموده اند، نیز همین روال باید طی شود.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج


کد مطلب: 23179

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23179/وظیفه-نمایندگان-حفاظت-منافع-ملی-کشور-همه-زمینه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir