کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عمده مشکل اصناف، بدون پروانه بودن تعدادي از اصناف شهرستان

1 تير 1394 ساعت 13:36

رئيس اتاق اصناف شهرستان سامان گفت:مشکل عمده اصناف شهرستان سامان بدون پروانه بودن اصناف شهرستان است.


به گزارش جهانبین نیوز ايرج شيخ در گفتگو با سامان ما با بيان اينکه مشکل عمده اصناف شهرستان سامان نداشتن پروانه کسب تعدادي از اصناف شهرستان سامان است، بيان داشت: بيشتر مغازه داراني که پروانه کسب ندارند در دو بخش زاينده رود و مرکزي هستند که به بخشداران اعلام شده است ولي تاکنون پرونده اي به اصناف داده نشده است.

وي با بيان اينکه ۲۵۰ مغازه دار در شهرستان سامان بدون پروانه کسب در حال فعاليت هستند، عنوان کرد: در شهرستان سامان يک هزار و ۳۶ مغازه دار با پروانه کسب فعال است و ۳۰ درصد اصناف شهرستان سامان پروانه کسب ندارند.

شيخ با بيان اينکه از ديگر مشلات اصناف شهرستان سامان عدم نظارت و بازرسي بر اصناف است چرا که در اين شهرستان اداره صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد و تنها يک نمايندگي وجود دارد که هفته دو يا سه روز در شهرستان حضور دارد، بيان داشت: در حال حاضر در شهرستان بن با سابقه سه ماه اصناف اداره صنعت ، معدن و تجارت راه اندازي شده است ولي در اين شهرستان با سابقه۱۷ ساله اصناف شهرستان تنها يک نمايندگي صنعت، معدن و تجارات داده شده است.

وي با بيان اينکه کلاس هاي آموزشي در رابطه بادريافت پروان کسب، امکان، کسب درآمد، امور مالياتي، و... برگزار شده است، عنوان کرد : در اين شهرستان نيازبه تعاوني و اتحاديه کشاورزان، رانندگان ، قالي بافان و ... است.

شيخ با بيان اينکه در راستاي اتحاديه بيمه رانندگان اقدامات لازم صورت گرفته و فرماندار شهرستان سامان نيز در اين راستا در جريان هستند، اذعان داشت: اين تعاوني و اتحاديه يک سال است که پا در هوا است.

وي با اشاره بر اينکه تعداد مغازه هايي که در شهرستان يک هزار و ۳۶ صنف فعال است ، بيان داشت: در شهرستا ۱۲ اتحاديه از قبيل اتحاديه لوازم يدکي دورد گران، تعميرکاران وسايل نقليه، تعميرکار وسايل خانگي و عکاسان، فروشندگان لوازم خانگي ، لبنيات و خشکبار فروشان، فلزکاران و خياطان، اريشگران و خياطان زنانه، کفاشان و اريشگران مردانه، خوار بار فروشان، همگن و خرازي فروشان، قصابان و قنادان و مصالح ساختماني فروشان است.

ايرج شيخ افزود: مغازه داران براي دريافت و کسب پروانه کسب بايد تحويل مدارک و تشکيل پروند، موافقت نامه اتحاديه، نماه از شهرداري، مرکز بهداشت و داراي، تشخيص هويت، عدم اعتياد، پليس +۱۰ ، اماکن و حضور در کلاس هاي آموزشي را داشته باشند و ظزف ۱۰ الي ۱۲ روز پروانه کسب اصناف اماده مي شود در صورتي که تمامي مراحل به صورت متوالي صورت گيرد .



انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س


کد مطلب: 23178

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23178/عمده-مشکل-اصناف-بدون-پروانه-بودن-تعدادي-شهرستان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir