کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

فعالیت 27 هزار و 774 واحد صنفی دارای مجوز در چهارمحال و بختیاری/اصناف پاشنه آشیل اشتغال

31 خرداد 1394 ساعت 13:20

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تقویت بازار استان چهارمحال و بختیاری را ضروری و باعث سرعت‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان دانست و تاکید کرد: اصناف پاشنه آشیل اشتغال هستند.


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز از فعالیت 27 هزار و 744 واحد صنفی دارای پروانه کسب و ثبت شده در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 5 هزار 778 واحد تولیدی 14 هزار و 187 واحد توزیعی و 7 هزار و 809 واحد خدماتی و  373 پروانه کسب ایثارگری است.

حسن شمسی پور با بیان اینکه میانگین سرانه اشتغال در اصناف 2/6 در کشور است اظهار کرد: 80 درصد واحدهای صنفی در استان برای 2 نفر ایجاد اشتغال کرده اند و حداقل 72 هزار نفر به صورت مستقیم در این واحدها اشتغال دارند.

شمسی پور با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد واحدهای صنفی در استان دارای مجوز هستند از شناسایی و سازماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه خبر داد.

وی به وجود ۲۱۶ اتحادیه صنفی در این استان اشاره و تصریح کرد: مشکلات و مسائل مربوط به بازاریان، به صورت تخصصی، از طریق این واحدهای صنفی دنبال و پیگیری می‌شود.

وی از وجود و فعالیت ۱۰ اتاق اصناف در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: به جز شهرستان کوهرنگ، در تمامی شهرستان‌های این استان و همچنین در شهرهای فرخ‌شهر و بلداجی اتاق اصناف، فعال است.

شمسی پور میانگین فاصله زمانی از تقاضا تا صدور پروانه را دراستان 41 روز عنوان کرد و گفت: در این خصوص چهارمحال و بختیاری رتبه اول را در کشور داراست.

وی از مجهز بودن 19 هزار و 769 واحد صنفی ثبت شده در استان به دستگاه کارت خوان خبر داد و تصریح کرد: به زودی کل مراحل از درخواست پروانه کسب تا صدور پروانه و جابه جایی و اعلام ضوابط خاص در استان به صورت الکترونیکی و از طریق سایت اصناف استان انجام می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در این خصوص 54 کاربر سایت زیر نظر کارشناس اصناف 451 ساعت آموزش را می گذرانند.

وی حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تقویت بازار استان چهارمحال و بختیاری را ضروری و باعث سرعت‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان دانست و تاکید کرد: اصناف پاشنه آشیل اشتغال هستند.

شمسی پور ایجاد واحد صنفی بدون توجه به بازار و سود دهی، نوسانات بازار، پایین بودن قدرت خرید مردم، خرید از استانهای مجاور و نبود تسهیلات و وام و ردیف اعتباری را از جمله مشکلات اصناف استان برشمرد.

وی با بیان اینکه در استان به ازای هر 30 نفر 1 واحد صنفی فعالیت می کند گفت: این تعداد از میانگین کشوری بالاتر است و موجب می شود چرخه و رونقی مه باید در بین اصناف باشد ایجاد نشود.



انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 23156

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23156/فعالیت-27-هزار-774-واحد-صنفی-دارای-مجوز-چهارمحال-بختیاری-اصناف-پاشنه-آشیل-اشتغال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir