کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

ثبت مشخصات بیش از 1 میلیون و 200 هزار معلول در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی کشور

28 خرداد 1394 ساعت 8:26

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: مشخصات یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از معلولان کشور در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی کشور جمع آوری شده که ثبت آمار معلولان روستایی نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است.


به گزاربش خبرنگار جهانبین نیوز معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی تدبیر قلم در شهرکرد از شناسایی ۴۰۰ هزار معلول روستایی در کشور خبر داد.

حسین نحوی نژاد اظهار کرد: هم اینک در کشور ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر دارای معلولیت شدید و بسیار شدید هستند که باید به صورت مستمر به آنها کمک شود.

وی افزود: مشخصات یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از معلولان کشور در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی کشور جمع آوری شده که ثبت آمار معلولان روستایی نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

نحوی نژاد بیان کرد: هم اینک ۲۰۰ هزار معلول، سالمند و بیمار مزمن در مراکز روزانه، شبانه روزی و منزل از خدمات بهزیستی استفاده می کنند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: هزینه آموزش، نگهداری و ارائه خدمات به این افراد سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

نحوی نژاد گفت: با یارانه دولت تنها یک سوم، معادل سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از نیازمندی این افراد تامین می شود و مابقی هزینه ها از سوی مردم کمک می شود.

به گفته وی، یکی از مهم ترین دغدغه های معلولان و مسئولان این بخش در کشور، بازنگری قانون حمایت از معلولان است که این قانون بازنگری شده و هفته گذشته به تصویب دولت رسید.

نحوی نژاد افزود: افرادی که دچار معلولیت خفیف هستند اگر در معرض آموزش، بهداشت و مراقبتهای ویژه قرار نگیرند و نیاز مسکن و اشتغال آنها تامین نشود، دچار انزوای اجتماعی می شوند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: بایستی معلولان را در نظام اجتماعی کشور دخالت داد تا کرامت و منزلت اجتماعی آنها حفظ شود.



انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 23091

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23091/ثبت-مشخصات-بیش-1-میلیون-200-هزار-معلول-بانک-اطلاعاتی-سازمان-بهزیستی-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir