کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هر دم از این باغ بری می رسد

24 خرداد 1394 ساعت 14:26

نان، چراغ خاموش گران شد اما و نه کیفیتی عوض شد و نه نهادی حضور محسوس داشت . کاش اطلاع رسانی لازم به مردم صورت می گرفت تا مردم به تدبیر دولت معتقدتر می شدند .


به گزارش جهانبین نیوز مظاهر توفیقی کارشناس ارشد ارتباطات و رسانه در یادداشتی نوشت:

چند روز پیش که برای خرید نان به نانوایی محل رفته بودم صف مقابل نانوایی چهره ای متفاوت داشت.همهمه بین صف کاملا مشهود بود . طبق تجارب قبلی می توانستم حدس بزنم که خبر جدیدی اتفاق افتاده است و احتمالا موضوعش هم اقتصادی است.

آخر فرهنگ ما ایرانی ها تجلی " حوزه عمومی" مدنظر هابرماس است از قهوه خانه های عصر قجری گرفته تا صف مترو در روزگار حاضر، همه اماکنی هستند که باید جامعه شناسان وسیاسیون چند واحد را به طورعملی در شناختاپ افکار عمومی پاس کنند.

به صف که رسیدم حدسم درست بود و نان گران شده و هرکس چیزی می گفت.شاطر و سایر عوامل نانوایی هم با ژستی جدی و حق به جانب ، راه هرگونه نقدی را سد کرده بودند . گه گداری هم که یکی از آنها علت گرانی نان را می پرسید با سردی جواب می دادند "برای ما چیزی ندارد "

بله نان گران شد البته این بار فقط نانوایی های خاصی مثل بربری پزها شامل این گرانی شدند. طبق معمول علت گرانی هم افزایش کیفیتنان و کاهش دور ریز این محصول عنوان شد .اگر گرانی های پی دری اخیر بگذارد و حافظه یاری دهد آذر ماه ۹۳ بود که با همین دلیل نان گران شد اما کیفیت نان تغییر محسوسی نکرد. کمی جایم در صف عوض کردم تا بهتربتوانم نانهایی که به مشتری های جلویی من می داد نگاه کنم ، آخردولت تدبیر و امیداست و احتمالاً بایداندکی تدبیردر برنامه ها باشدو شاید امیدی هم باید در دل ملت !

عملکرد نانواها که تفاوتی با قبل نداشت ، نان هم همان نان بود . با خود گفتم این تغییر کیفیت که دلیل هرازچند نان است را کجا باید پیدا کرد؟ ملاک نان استاندارد که همه مسوولین محترم دم از آن می زنند چیست ؟ چه نهادی باید شاخص این کیفیت سنجی باشد وچه نهادی بر پخت نان با کیفیت نظارت کند ؟ دراین سوالات و جواب های احتمالی آنها غرق بودم که با اشاره یکی از همسایه ها متوجه شدم نوبتم رسیده . نان را گرفتم و بدون هیچ حرفی و سوالی از نانوایی دور شدم .

نان، چراغ خاموش گران شد اما و نه کیفیتی عوض شد و نه نهادی حضور محسوس داشت . کاش اطلاع رسانی لازم به مردم صورت می گرفت تا مردم به تدبیر دولت معتقدتر می شدند .

کاش نهادهای نظارتی حضوری فعال و محسوس داشتندتا امید جایگزین تعابیر نا امید کننده می شد . کاش از همین امر کوچک همدلی و همزبانی دولت و ملت را تمرین می کردیم.

مظاهر توفیقی/ کارشناس ارشد ارتباطات و رسانه


کد مطلب: 23044

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23044/دم-این-باغ-بری-می-رسد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir