کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دربخش زاينده رود،

تصفيه خانه 9 روستايي به بهره برداري مي رسد

23 خرداد 1394 ساعت 10:32

بخشدار زاينده رود از به بهره برداري رسيدن تصفيه خانه 9 روستايي بخش زاينده رود خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، تصفيه خانه آب شرب ۹ روستايي تصفيه خانه آب شرب ۹ روستاي حاشيه زاينده رود يکي از پروژه هاي دولت دهم در شهرستان سامان استان چهارمحال و بختياري بوده است که قرار است با بهره برداري از اين پروژه آب شرب مردم ۹ روستا را تامين کند.

اين پروژه تصفيه خانه آب شرب ۹ روستاي حاشيه زاينده رود يکي از پروژه هاي دولت دهم در شهرستان سامان استان چهارمحال و بختياري است که قرار است با بهره برداري از اين پروژه آب شرب مردم ۹ روستا را تامين کند.

اين تصفيه خانه قرار به بود سال هاي گذشته به بهره برداري برسد اما تا کنون به بهره برداري نرسيده است و مردم در انتظار به بهره برداري رسيدن اين پروژه هستند که اين پروژه در اوخر خرداد ماه در اين شهرستان به بهره برداري خواهد رسيد.

مساحت تصفيه خانه ۹ روستاي زاينده رود ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع است و براي ساخت اين تصفيه خانه اعتباري بيش از ۴۰ ميليارد ريال هزينه شده است.

با بهره برداري از اين تصفيه خانه، ساکنان روستاهاي چم کاکا، هوره، چم عالي، دشتي، چم خليفه، سوادجان، چم چنگ، ايلبيگي و چم جنگل از آب شرب سالم و بهداشتي برخوردار مي شوند.

سيستم آبگير و پمپاژ اين تصفيه خانه از رودخانه زاينده رود است و اين تصفيه خانه قادر است ۴۰ ليتر آب در ثانيه را تصفيه کرده و آب شرب مورد نياز۱۰ هزار نفر از روستائيان شهرستان سامان را تامين کند.

سيستم تصفيه خانه زاينده رود، فيلتر ماسه اي کند است و تصفيه بر پايه کدورت آب انجام مي شود.

عيسي ملکي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه تصفيه خانه ۹ روستايي در ۲۷ خرداد ماه با حضور معاون اول رئيس جمهور افتتاح مي شود، اظهار داشت: براي ساخت اين پروژه ۹ ميليارد هزينه شده است.

ملکي با بيان اينکه اين مجتمع ازبه روز ترين و بهترين تصفيه خانه آب شرب کشور است، بيان داشت: مردم بخش زاينده رود انتظار زيادي براي افتتتاح اين پروژه داشته اند.

وي با اشاره بر اينکه از ديگر ساماندهي جاده مواصلاتي ورودي هوره ازسمت شهرستان بن است، عنوان کرد: اين جاده به علت شيب زياديکي از نقاط حادثه خيز در بخش زاينده رود است که حوادث و تصادفات زيادي را به همراه داشته است.


انتهای پیام/1020ج/ 601س


کد مطلب: 23018

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23018/تصفيه-خانه-9-روستايي-بهره-برداري-مي-رسد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir