کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه بن:

دموکراسي اداري در بخش کشاورزي ساماندهي شود

23 خرداد 1394 ساعت 8:06

امام جمعه بن گفت: با ساماندهي دموکراسي اداري در بخش کشاورزي شاهد پيشرفت چشم گيري در اين حوزه خواهيم بود.


به گزارش خبرنگار زنگ خبر، سيد محمد تقي غضنفري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر بن ضمن دعوت به تقواي الهي گفت: جامعه اگر جامعه اي معاد باور باشد قطعا به سعادت خواهد رسيد و يکي از برکات تقوا تقويت اين باور در افراد است.

وي تصريح کرد: آرامش روحي، هدف دار شدن زندگي، مسئوليت پذيري از جمله آثار فردي معاد است.

غضنفري يکي از علل انکار معاد را ضعف ديدگان و افکار دانست و گفت: کساني که مدعي تصادفي بودن جهان هستي بوده؛ نظم جهان و دستگاه وجودي انسان را چگونه تصادفي مي پندارند؟

امام جمعه بن خودشناسي را مقدمه خداشناسي عنوان کرد و گفت: انسان با شناخت خود به نظم جهان هستي و قدرت خداوند متعال بيشتر پي برده و خداشناسي در روحيه آن تقويت مي شود.

وي با بيان اينکه معاد باوري مسئوليت پذيري مي آورد، تصريح کرد: يکي از سوالات قيامت نحو گذراندن عمر است که اگر فردي اعتقادي راسخ به معاد داشته باشد، با مسئوليت پذيري خود الگويي براي جهانيان خواهد شد.

غضنفري يکي از فلسفه هاي روزه را پرهيزگاري و تقويت تقوا دانست و افزود: به اعتقاد مسلمانان در ماه مبارک رمضان جشني با شکوه برپا مي شود؛ ميزبان آن خداوند متعال، کاتب پيامبر اکرم (ص)، دعوت نامه توسط قرآن ، پذيرايي کنندگان فرشتگان الهي و ميهامانان بندگان مومن خداوند هستند.

وي تصريح کرد: براي بهره مندي کامل از اين ماه بزرگ نيازمند برنامه ريزي دقيق بوده، اعمال ماه رجب و شعبان مقدمات بهره مندي از اين ماه را فراهم مي کنند.

امام جمعه بن يکي از علل واجب شدن روزه را تثبيت اخلاص دانست و گفت: به موجب روزه کارهايي که صورت مي گيرد خدايي بوده و حدود الهي در آن بيشتر رعايت مي شود و همين امر موجب افزايش تقوا مي شود.

وي يکي از برکات روزه را سالم ماندن بدن عنوان کرد و گفت: دانشمندان غربي با تحقيقات گسترده تاکنون ۲۴ مورد از فوايد روزه را عنوان کردند.

غضنفري با بيان اينکه توانمندان در اين ماه حال فقرا را بهتر درک کرده، تصريح کرد: روزه نه تنها روز قيامت را به انسان يادآور مي شود بلکه ثروتمندان حال فقرا را درک کرده به ياري آن ها مي شتابند.

وي با بزرگداشت روز جهاد سازندگي و جهاد کشاورزي گفت: ادغام اين دو ارگان موجب شده جهاد سازندگي با ثمرات بسيار ارزشمند براي مناطق محروم به حاشيه کشانده شود.

امام جمعه بن خاطر نشان کرد: نگاه و سياست دولت به بخش کشاورزي بايد نگاهي حمايت کننده باشد تا مشکلات موجود در اين حوزه مرتفع گردد.

وي با بيان اينکه سياست ها در بخش کشاورزي بايد سياست هايي ثابت بوده، خاطر نشان کرد: اگر در بخش کشاورزي با سياست هاي ثابت جهادي عمل کنيم قطعا ثمرات مطلوبي بدست خواهيم آورد و همه اين ها نيازمند ساماندهي دموکراسي اداري در بخش کشاورزي است.

امام جمعه بن جذب سرمايه داران در بخش کشاورزي را الزامي دانست و گفت : همانند بخش صنعتي با فراهم آوردن زير ساخت ها و ساماندهي دموکراسي اداري اين حوزه بايد سرمايه گذاران را جذب نموده تا شاهد رشد روز افزون کشاورزان باشيم.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 23010

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23010/دموکراسي-اداري-بخش-کشاورزي-ساماندهي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir