کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مفسر و مترجم قرآن کریم:

ظهور منجی مهم‌ترین وعده خداوند در قرآن کریم است

20 خرداد 1394 ساعت 12:43

مفسر و مترجم قرآن کریم وعده ایجاد حکومت عدالت‌گستر و ظهور منجی را مهم‌ترین وعده الهی در قرآن کریم بیان کرد.


به گزارش جهانبین نیوز، مفسر و مترجم قرآن کریم در چهارمین نشست تخصصی تفسیر قرآن با عنوان «قرآن از ما چه می‌خواهد؟» در پاسخ به سؤالی درباره حضور قلب در نماز گفت: نمازگزار باید بداند که در محضر خداوند به ادای فریضه پرداخته است و همه عالم نظاره‌گر او هستند.

وی ترک معصیت و مهار نفس را عامل اصلی در افزایش حضور قلب در عبادت دانست و افزود: رعایت بعد ظاهری نماز و آداب مربوط به آن می‌تواند به ارتقاء بعد باطنی و قرب الهی منجر شود.

بهرام پور نداشتن توجه به اقامه نماز و سستی در انجام و یا ترک آن را موجب خسران در آخرت بیان کرد و گفت: اگر در این دنیا به آنچه رضای پروردگار در آن قرار دارد عمل نشود خداوند هم در آخرت فرد را به خود واگذار کرده و رحمت خداوند شامل حال این عده از بندگان نمی‌شود.

این مفسر و مترجم قرآن کریم یادآور شد: دنیا مدرسه‌ای بیش نیست و باید به آن به دید مکانی موقت و محلی برای اندوختن دانسته‌ها و توشه آخرت نگاه کرد و آنچه از آداب و سنت الهی در این مدرسه آموخته می‌شود باید در بازار زندگی و برای پیمودن راه سعادت به کار گرفته شود.

بهرام پور افزود: انجام اعمال نیک و دستیابی به رضای پروردگار نوعی نشاط ایمانی را برای فرد به همراه دارد و این نشاط نجات‌دهنده او از عذاب آخرت است.

وی لذت‌های دنیایی را تنها عاملی برای از بین رفتن فشارها و سختی‌ها دانست و گفت: لذتی که خداوند وعده آن را در بهشت خود داده است نوعی لذت محض و بی‌انتهاست.

نویسنده کتاب «نسیم حیات» درباره نحوه دعا و استخاره با قرآن یادآور شد: بنا بر فرموده امام صادق (ع) هیچ دعایی بی‌اثر باقی نخواهد ماند و بسیاری از بلاها و زیان‌ها به‌واسطه‌ی دعا از بین می‌رود.

بهرام پور به محجوریت قرآن و استفاده از آن در مراسم خاص اشاره کرد و گفت: استخاره با قرآن دارای شرایط ویژه ای است و بهتر است مؤمنان به روش استخاره اسلامی برای حل مشکلات و تردیدهای خود عمل کنند.

وی بابیان اینکه تا زمانی که مصلحت فرد مشخص و معین است نیازی به استخاره نیست، افزود: در امری که تردید راه را بر فرد می‌بندد می‌توان با خواندن دو رکعت نماز به نیت استخاره و به‌جای آوردن آداب آن پاسخ خود را در مشورت با دیگران به دست آورد زیرا خداوند جواب فرد را بر زبان دیگران جاری می‌کند.

این مفسر قرآن در ادامه به چگونگی برداشت و تفسیر شخصی از آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در مقام تفسیر توجه به اصول اعتقادی، برداشت معقول و مشورت با متخصصان باید محور قرار گیرد.

وی به معنای واژه «بقیة‌الله» در آیه ۸۶ سوره هود اشاره و درباره ارتباط این واژه با حضرت مهدی (عج) تصریح کرد: منظور از این کلمه سود حلالی است که پس از رعایت معامله باقی می‌ماند و این سود از آن خداوند است.

بهرام پور افزود: از مجموع پیامبران و معصومین (علیهم‌السلام) تنها حضرت ولی‌عصر (عج) در حیات هستند و این همان بقیه‌الله است که از آن پروردگار بوده و از معامله و وعده خداوند باقی‌مانده است.

وی آیات پنجم سوره قصص، پنجم سوره مجادله و آیه ۱۰۵ سوره انبیاء را ازجمله آیاتی بیان کرد که به‌صورت مستقیم به ظهور منجی و آمدن حضرت مهدی (عج) اشاره دارند و یادآور شد: خداوند امری را مقدر نمی‌کند مگر آنکه آن را به پایان برساند و اگر خداوند وعده برقراری عدالت را داده است بی‌شک منجی بشریت ظهور خواهد کرد.



انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 22973

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22973/ظهور-منجی-مهم-ترین-وعده-خداوند-قرآن-کریم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir