کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه کوهرنگ

14 خردادماه يوم اللهي است که شباهت بسيار با حجت الوداع پيغمبر دارد

16 خرداد 1394 ساعت 11:10

امام جمعه کوهرنگ گفت: تعبير بنده از سخنراني هر ساله رهبر فرزانه انقلاب در اين اجتماع بزرگ اين است که 14 خردادماه يوم اللهي است که شباهت بسيار با حجت الوداع پيغمبر دارد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ، در خطبه هاي نماز جمعه کوهرنگ، با سفارش همگان به رعايت تقواي الهي، تقوا را تنها يک مسئله فردي صرف ندانست و اظهار داشت: به يقين آن انساني که در نفس وجودي خود تربيت الهي را ملاک قرار دهد و خود را در مسير بندگي خداوند جاري و ساري سازد، مربي اخلاق جامعه خواهد شد.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به سالروز ارتحال امام خميني(ره) و همچنين قيام 15 خردادماه، به تشريح فرمايشات ديروز رهبر فرزانه انقلاب در جمع زائران حرم اين مجاهد نستوه پرداخت و اظهار داشت: ديروز سيل عظيمي از مردم ولايتمدار ايران اسلامي جهت عرض ارادت به محضر بنيانگذار جمهوري اسلامي و تجديد ميثاق دوباره با ولايت راهي حرم امام خميني(ره) شدند و چه زيبا ولايتمداري خود را به تصوير کشيدند.

وي با اشاره به سخنان کليدي رهبر فرزانه انقلاب در جمع زائران حرم امام خميني(ره) تصريح کرد: تعبير بنده از سخنراني هر ساله رهبر فرزانه انقلاب در اين اجتماع بزرگ اين است که 14 خردادماه يوم اللهي است که شباهت بسيار با حجت الوداع پيغمبر دارد.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به اين که در چنين روزي رهبر فرزانه انقلاب با همه اقشار از سراسر کشور و حتي خارج از کشور به طور مستقيم ديدار خواهد کرد و به ايراد سخنراني خواهد پرداخت، خاطرنشان کرد: سالروز رحلت امام براي ملت ايران اسلامي عيد غديري است که هر سال تجديد مي شود.

وي با تأکيد بر اين که در چنين روزي رهبر فرزانه انقلاب به طور مستقيم و بدون واسطه با مردم سخن مي گويد و اتمام حجت و نقشه راه نظام را تشريح مي کند، خاطرنشان کرد: مهم ترين محور فرمايشات ديروز رهبري حول تبيين انديشه هاي امام راحل و صيانت از خط امام مي چرخيد.

وي با ابراز تأسف از اين که برخي ها مي خواهند چهره امام راحل را يک چهره درون کشوري نشان دهند، گفت: همه بايد بدانند که امام يک چهره فرا ملي و بين المللي بود و هميشه در سخنراني ها جهان اسلام را خطاب قرار مي داد و براي پيشبرد اسلام و کشورهاي اسلامي نقشه راه طراحي مي کرد.
امام جمعه کوهرنگ با تأکيد بر اين که مهم ترين دغدغه امام موضوع اسلام بود، اظهار داشت: امام خميني(ره) براي سعادت جهان اسلام و جامعه بشريتي که به خواهد با عزت زندگي کند، برنامه مدون داشت و اين از روحيه فرا ملي و بين المللي و دغدغه هاي اسلامي ايشان نشأت مي گرفت.

اين مقام مسؤول با تأکيد بر اين که بسياري از انديشمندان دنيا، امام خميني را مقتداي خود در زمينه هاي استقلال طلبي و آزادي خواهي مي دانستند و در عرصه غيرت ملي به ايشان اقتدا مي کردند، ابراز داشت: به يقين کساني که در خاطره گويي ها به دنبال تحريف شخصيت امام هستند، به نظام و راه امام خيانت کرده اند و بايد روزي در محضر خداوند متعال پاسخگو باشند.

وي با اشاره به اين که تحريف کنندگان ديدگاه هاي امام راحل به دنبال تضعيف جايگاه اين مجاهد هستند، خاطرنشان کرد: در صدر اسلام هم اين تحريف ها صورت گرفت و تازگي ندارد.

حجت الاسلام طباطبايي با بيان اين که در زمان پيامبر هم افرادي با جعل احاديث از درون خانواده خود پيامبر و با رابطه نسبي و سببي خيانت کردند و خلافت را تغيير دادند، گفت: امروز دوباره تاريخ در حال تکرار شدن است اما اگر آن روز ياران امير مؤمنان محدود بودند امروز ياران رهبري محدود نيستند و يک ملت پشتيبان رهبر و فرمانده خود هستند.

وي با اشاره به اين که يکي از مهم ترين افتخارات اين ملت آن است که پس ار رحلت امام خميني(ره) همگي با جانشين و خلف شايسته ايشان بيعت کردند و تا به امروز هم بر سر عهد و پيمان خود صادق مانده اند، تصريح کرد: امروز دشمن به دنبال آن است تا رخنه اي در اين نظام پيدا کند اما بايد بداند تا راه و روش امام زنده است و امام خامنه اي سکاندار اين نظام است، راه به جايي نخواهند برد.
 
 
انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک


کد مطلب: 22893

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22893/14-خردادماه-يوم-اللهي-شباهت-بسيار-حجت-الوداع-پيغمبر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir