کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

۹۵ درصد پسماندهای استان چهارمحال و بختیاری قابل بازیافت است

16 خرداد 1394 ساعت 10:20

مدیر کل حفاظت محیط زیست چهار محال و بختیاری گفت: ۹۵ درصد پسماندهای این استان از جمله شیشه، پلاستیک، کاغذ و ... قابل بازیافت است و این خود می تواند یک منبع سرمایه گذاری برای استان باشد.


شهرام احمدی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با بیان اینکه دفن زباله در اکثرنقاط چهار محال و بختیاری به صورت سنتی است اظهار کرد: در بخش پسماندهای شهری و خانگی چهارمحال و بختیاری متاسفانه مدیریت منسجمی صورت نمی گیرد.

احمدی با بیان اینکه در محل دفن زباله استاندارهای لازم چه به لحاظ جانمایی و چه به لحاظ نحوه دفن بهداشتی رعایت نمی شود،عنوان کرد: این موضوع موجب شده پراکندگی زباله ها در بسیاری از نقاط استان اتفاق افتد.

وی ادامه داد: پراکندگی زباله ها باعث آلودگی محیط زیست و طبیعت استان می شود و چشم انداز نامناسب و زشتی را ایجاد می کند.

احمدی با بیان اینکه بیشتر زباله هایی که متراکم می شوند از مواد پلاستیکی هستند، تصریح کرد : جذب زباله های پلاستیکی در طبیعت صد ها سال طول خواهد کشید.

وی یاد آور شد : لازم است پیامدهای منفی پراکنده شدن زباله را به مردم گوشزد و آن ها را از این موضوع آگاه کرد و بستر های لازم برای مدیریت تهیه پسماند به ویژه تفکیک از مبدا بازیافت پسماندهای شهری و روستایی فراهم شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست چهار محال و بختیاری گفت : ۹۵ درصد پسماندهای این استان از جمله شیشه، پلاستیک، کاغذ و ... قابل بازیافت است و این خود می تواند یک منبع سرمایه گذاری برای استان باشد.

احمدی اظهار کرد: مدیریت جامع پسماند شهرستان های فارسان، شهرکرد و بروجن تصویب شد اما هنوز مدیریت پسماند در سطح استان سنتی است.

وی اذعان کرد: طرح های زیادی برای حفظ محیط زیست در این استان مطرح شده است که دو طرح آن در کارگروه زیست محیطی استان مطرح و تکمیل خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه در سال گذشته کار شاخصی در خصوص تفکیک پسماندها در این استان صورت گرفت یاد آور شد : محیط زیست قراردادی را با مطب ها و کلینیک ها بسته است که پسماندهای عادی را از پسماندهای پزشکی جدا کنند و این کار درحال انجام است.



انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 22889

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22889/۹۵-درصد-پسماندهای-استان-چهارمحال-بختیاری-قابل-بازیافت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir