کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محسن رضایی در همایش تدبیر برای توسعه استان:

اعلام خطر می کنم؛ نباید به سوی اقتصاد سرمایه داری برویم/ همه بزرگان استان را با همه سلایق سیاسی دور هم جمع کردم

25 ارديبهشت 1394 ساعت 17:32

وی گفت: اگر قرار باشد طی 40 سال گذشته 50 میلیارد دلار آب خرج شود بعد 40 میلیارد دلار پسته به دست بیاید و آن سرمایه هم به خارج از کشور برود این سرمایه گذاری است یا غارتگری؟


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم اختتامیه همایش تدبیر برای توسعه استان با هشدار به مسئولین کشور در خصوص حرکت به سمت اقتصاد سرمایه داری گفت: اعلام خطر می کنم نباید ما به سوی اقتصاد سرمایه داری برویم بلکه باید به سوی مردمی کردن اقتصاد برویم. وی در این باره گفت: اگر قرار باشد طی ۴۰ سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار آب خرج شود بعد ۴۰ میلیارد دلار پسته به دست بیاید و آن سرمایه هم به خارج از کشور برود این سرمایه گذاری است یا غارتگری؟

رضایی همچنین با بیان اینکه تقریبا کل سرمایه ای که از چشمه دیمه به دست می آید به خاج از کشور می رود گفت: متاسفانه در اکثر موارد دیگر هم سرمایه ها به خارج از کشور می روند و پس از فوت صاحبان سرمایه، میراثشان در همان کشور می ماند. لذا باید به سمت سرمایه گذاری مردمی رفت چیزی که اخیا در امریکا و اروپا هم وجود دارد و از آن با عنوان ارتقای مسئولیت اجتماعی(CSR) نام می برند و اگر مسئولیت اجتماعی نباشد ما شکست می خوریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با هشدار به مسئولین کشو در باره خطر نابودی محیط زیست اظهار داشت: زیستگاه های ژنتیکی و گیاهی استان ما غوغا می کنند ولی متاسفانه در حال انهدام هستند. گیاهان مختلف و زیستگاه های مختلف ژنتیکی باید باقدرت حفظ شوند و مسئولین باید از این نمونه های بی نظیر محافظت کنند. که اگر این محصولات بی نظیر حفظ شوند می توانند میلیاردها سود آوری داشته باشند چون نمونه آنها در دنیا نیست.

دکتر محسن رضایی در بخش دیگری از سخنان خود از لزوم تشکیل یک "هشت ضلعی توسعه" در استان گفت و بیان داشت: اضلاع این هشت ضلعی کار آفرینان، ائمه جمعه و علمای حوزه، نمایندگان دانشگاه ها، نمایندگان مجلس، نمایندگان مدیریت شهری، استانداری، نماینده قوه قضائیه و نماینده بسیج هستند که باید هر مشکلی ایجاد شد در این شورا تصمیم گیری شود و موانع را با قدرت از سر راه بردارند. رضایی حسن این هشت ضلعی را در این دانست که اعتماد سرمایه گذاران را افزایش می دهد چرا که آنها می دانند تصمیمات این شورا دارای ثبات است و با تغییرات سیاسی مدیران تغییری در آنها ایجاد نمی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پتانسیل های انسانی و طبیعی استان برای توسعه گفت: توسعه و آبادانی یک امر عقلانی و جمعی است و خردورزی و حرکت جمعی موجب می شود پرواز عقلانیت جمعی ایجاد شود. در این راستا ۳ عامل بسیار اثر گذار است: رابطه بین دولت و مردم، رابطه بین بخش های حکومتی و مشارکت نخبگان، کار آفرینان و جوانان و دور هم جمع شدن این سه عامل بدون مدیریت صحیح امکان پذیر نیست.

کاندیدای دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: پس از انتخابات چون رای نیاوردم تصمیم گرفتم لا اقل برای استان خودم کاری بکنم و لذا همه بزرگان استان را با همه سلایق سیاسی از چپ ترین تا راست ترین افراد جمع کردم برای کمک به توسعه استان و در همین راستا آقایان علی قنبری، علی یوسف پور، لطف الله فروزنده، علی مبینی و سید صفدر حسینی هر کدام مسئولیتهایی برای این امر بر عهده گرفتند. به عنوان مثال مقرر شد آقای حسینی مسئول سرمایه گذاری در استان است؛ آقای مبینی طرح های پتروشیمی را پیگیری می کنند و آقای فروزنده هم دنبال جذب کار آفرینان هستند.

انتهای پیام/۱۰۲۱ج


کد مطلب: 22429

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22429/اعلام-خطر-می-کنم-نباید-سوی-اقتصاد-سرمایه-داری-برویم-همه-بزرگان-استان-سلایق-سیاسی-دور-هم-جمع-کردم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir