کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پی بی اس گزارش داد؛

از ایران تا حد مرگ می‌ترسند

جام , 23 ارديبهشت 1394 ساعت 10:39

احساسی قوی در متحدان ما در خاورمیانه وجود دارد که ما در حال نمایش رهبری لازم نیستیم و ظرفیتی که در اختیار داریم را به کار نمی گیریم.


به گزارش جهانبین نیوز، همزمان با مذاکرات هسته ای و گفتگوهای مستقیم ایران و آمریکا، برخی رسانه های غرب در خلال حمایت از گزینه "دیپلماسی" سیاست "ایران هراسی" را نیز دنبال می کنند.

"مایک مورل" معاون سابق سازمان سیا می گوید: «کشورهای عرب منطقه به حد مرگ از ایران می ترسند.»

این عامل سیا در گفتگو با شبکه "پی بی اس" (PBS) آمریکا، علت هراس این کشورها از ایران را [طبق ادعای خودشان] "تصور درست آن ها در مورد قصد ایران برای سلطه بر منطقه و دستیابی به بمب هسته ای" اعلام کرده است.

او می افزاید: «در حالی که ایران بمب هسته ای را تا حدی به دلیل هراس بی اساس از قصد آمریکا برای سرنگونی حکومت این کشور می خواهد، "دلیل دیگری نیز وجود دارد که آن ها خواهان سلاح [هسته ای] یا توانایی تولید آن هستند، که ابزاری برای قدرت سلطه گری است که در پی آنند. میل به قدرت اول خاورمیانه بودن، چیزی است که ریشه در تاریخ ایران دارد، حتی شاه هم به آن معتقد بود. این عمیقاٌ در جامعه ایرانی ریشه دوانده و قرار نیست یک‌شبه تغییر کند.»

مایک مورل بیان می کند که "احساسی قوی در متحدان ما در خاورمیانه وجود دارد که ما در حال نمایش رهبری لازم نیستیم و ظرفیتی که در اختیار داریم را به کار نمی گیریم" و می افزاید: «کشورهای عربی بیش از آن که از داعش یا القاعده نگران باشند، نگران ایران هستند. آن ها معتقدند می توانند مسئله داعش و القاعده را حل کنند و تنها به زمان نیاز دارند.

آن ها در طولانی مدت بسیار بیشتر نگران ایران هستند و به این کشور به چشم یک تهدید راهبردی می نگرند. آن ها ایران را علاقمند به سلطه بر منطقه می بینند و من با آن ها موافقم.

همپیمانان ما بلندپروازی های ایران را برای تبدیل به قدرت منطقه می فهمند و آن را در راستای تجدید بنای امپراتوری پارسی می دانند. آن ها ایران را در تلاش برای سرنگونی خود می پندارند.»

او همچنین با ادعای حمایت ایران از آنچه "شورشیان" یمن، بحرین و عربستان خواند، بدون اشاره به سابقه سرتاسر سیاه کشورش، مدعی پشتیبانی از تروریسم از سوی ایران شد.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج


کد مطلب: 22370

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22370/ایران-حد-مرگ-می-ترسند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir