کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری:

کلید رونق دین ، رونق یافتن مساجد است/ آل سعود غلام حلقه به گوش آمریکاست

22 ارديبهشت 1394 ساعت 13:48

نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری با بیان اینکه کلید رونق دین در رونق یافتن مساجد است، گفت: زمان که مساجد حکومتی شدند مساجد از آبادانی و رونق خارج شدند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما حجت الاسلام محمد علی نکونام در نشست هم اندیشی دست اندر کاران مساجد شهرستان سامان با بیان اینکه هر زمانی که مساجد حکومتی شدند ، موجب از رونق افتادن و خراب شدن مساجد شدند، اظهار داشت: مسجد حکومتی هدف مسجد را تامین نمی کند بلکه سخن و تمهیدات دولت حکومت در آن مسجد بیان می شود.

نکونام با بیان اینکه در مذهب شیعه هیچ گاه مساجد وابسته به حکومت و دولت نبوده است، بیان داشت: حوزه علمیه، مسجد، دین و .. در کشور اسلامی ایران به حوکمت سپرده نشده است.

نکونام با بیان اینکه دین را خودمان به صورت خود جوش و مردمی آباد کنیم و برای ابادانی مساجد به صورت مردمی تلاش و کوشش داشته باشیم، بیان داشت: در حال حاضر در کشور های اسلامی که دچار مشکلات هستند به این دلیل است که مساجدشان به صورت حکومتی بوده است و نتوانسته اند مسلمانان و جمعیت کشور خود را آگاه و بیدار کنند.

وی با اشاره بر اینکه عربستان غلام حلقه به گوش آمریکا است و در این کشور دین و حکومت امریکایی حکم فرما است، اذعان کرد: این حکومت ها نمی توانند مسلمان را آگاه و بیدار کنند چراکه همیشه در محافل و مساجد خود از حوکت و خواسته های حکومت خود سخن می گویند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بنا نیست که ائمه جمعه و جماعت ومساجد به دست حکومت ها سپرده شود بلکه باید در مساجد ساختار حفظ شود به صورت مردمی باشد، عنوان کرد: باید به مساجد برنامه و مدیریت داده شود و تدابری در جامعه حاکم باشد که تمامی فعالین در انجام امور با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام افزود: باید در مساجد هم فکری و گفتمان وجود داشته باشد و فعالیت های قرآنی و فرهنگی گسترش یافته و مساجد و کانون های مساجد مکانی برای انسان سازی و پرورش نیروهای متعهد و توانمند برای جامعه اسلامی باشد.

وی یاد آور شد: شهرستان سامان نمره خوبی در راستای برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح استان در مساجد و کانون های مساجد دارد .



انتهای پیام1020ج /۶۰۱س


کد مطلب: 22356

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22356/کلید-رونق-دین-یافتن-مساجد-آل-سعود-غلام-حلقه-گوش-آمریکاست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir