کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سياسي:

عواقب اعدام شيخ نمر دامن عربستان را به سختی خواهد گرفت

17 ارديبهشت 1394 ساعت 21:29

سيد محمد عدناني، با اشاره به عواقب اعدام شيخ نمر براي آل سعود گفت: اعدام آيت ا... نمر پايه هاي حکومت سعودي را به لرزه در خواهد آورد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار سيد محمد عدناني با اشاره به اين که آل سعود "شيخ نمر" رهبر شيعيان عربستان را متهم به "کمک به تروريستها، تحريک به اغتشاش و ايجاد فتنه" کرده، تصريح کرد: هدف عربستان از اعدام شيخ نمر شيعه هراسي است و اگر آنها چنين حماقتي کنند قطعا خون شيخ نمر دامن شان را خواهد گرفت.

وي با بيان اين آل سعود و غرب از تفکر شيعه هراس دارند و ميدانند که منافع آنان را تهديد ميکند افزود: همانگونه که اسرائيل به سقوط و فنا نزديک مي شود عربستان هم با اعدام شيخ نمر چندين پله به نابودي نزديکتر خواهد شد.

اين کارشناس مسائل سياسي با بيان اين که اعدام آيت ا... نمر پايه هاي حکومت سعودي را به لرزه خواهد آورد، تصريح کرد: دولت عربستان با اجراي اين حکم تيشه به ريشه خود مي زند و اين باعث سقوط و نابودي حکومت آل سعود مي شود.

عدناني با اشاره به ايجاد پروژه اسلام هراسي توسط غربي ها در منطقه اظهار کرد: آمريکا و اسرائيل در منطقه با استفاده از کشورهايي که نماد اسلامي دارند مانند عربستان، امارات و کشورهاي مرتجع عرب زبان حاشيه خليج فارس پروژه اسلام هراسي را کليد زدند.

وي با بيان اين که پس از مرگ ملک عبدا... يک اختلاف بزرگ سياسي بين شاهزاده ها بوجود آمده، تصريح کرد: جنايات آل سعود در يمن چشم زهر نشان دادن به مخالفين ملک سلمان است.

عدناني، حمله ي عربستان به مردم مظلوم يمن را حفظ قدرت داخلي و همچنين جلوگيري از کودتا و فتنه هايي که قرار است بين شاهزادگان ايجاد شود عنوان کرد و گفت: عربستان با موضع گيري هاي خود در قبال غزه، فلسطين و همچنين يمن ابهت خود را بين اعراب از دست داده است.

اين کارشناس مسائل سياسي ادامه داد: آمريکا ميداند عربستان ديگر يک مهره سوخته است به همين خاطر بحث مذاکرات با ايران را پيش کشيدند.

اخبار رسيده حاكي از آن است كه مقامات ارشد عربستان تصميم گرفته اند آيت الله شيخ «نمر باقر النمر» پدر معنوي شيعيان عربستان را در روز ۲۵ رجب اعدام كنند.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۴۰ک


کد مطلب: 22260

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22260/عواقب-اعدام-شيخ-نمر-دامن-عربستان-سختی-خواهد-گرفت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir