کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری:

انتقال آب استان تنها باید برای آب شرب باشد و نه مصارف اقتصادی

14 ارديبهشت 1394 ساعت 10:00

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: انتقال آب استان تنها باید از طریق لوله و یا پمپاژ و فقط برای آب شرب باشدو نه مصارف اقتصادی.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز حسین صمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مسئله آب را یکی از مهمترین دغدغه های چهارمحال و بختیاری دانست.

صمدی اظهار کرد: ثروت اصلی ما در استان و در همه بخش های اقتصادی، گردشگری، صنعت و کشاورزی و در زندگی همه مردم آب است.

وی با اشاره به تغییر مدیریت آب کشور از مدیریت نقطه ای به مدیریت یکپارچه این مدیریت را ضامن حفظ محیط زیست و اکوسیستم ها دانست.

صمدی با اشاره به جلسات 10و 13 شورای عالی آب که به موضوعات استان ما مربوط می شد تصریح کرد: در جلسه 13 تونل بهشت آباد به طور کلی حذف و به جای آن انتقال آب از طریق لوله، پمپاژ و یا تونل کوتاه باشد.

وی تاکید کرد: در بحث انتقال آب تنها باید فقط و فقط آب شرب مطرح باشد و به هیچ وجه برای مصارف اقتصادی صورت نگیرد.

صمدی با اشاره به نقش کلیدی و حیاتی آبهای زیرزمینی در کشور اظهار کرد: 70 درصد نیاز آبی استان ما از طریق آبهای زیرزمینی تامین می شود و این باعث شده است دشت های ممنوعه استان افزایش یابد مثلاً دشت کیار نیز به دشتهای ممنوعه بحرانی اضافه شود.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان پاک به لحاظ تخلفات آب های زیرزمینی است اظهار کرد: ما 5000 حلقه چاه در استان داریم و مجموع چاههای غیر مجاز در استان کمتر از 200 مورد است.

صمدی افزود: این در حالی است که برخی استانها دارای ده ها هزار چاه غیر مجاز اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اهتمام بر استفاده از آبهای سطحی استان را ضروری دانست و گفت: با اجرای طرحهایی مثل طرح بن بروجن علاوه بر تامین آب شرب 40 درصد از مردم استان شامل 14 شهر و 11 روستا فشار از آبهای زیر زمینی برداشته و به آبهای سطحی منتقل می شود.

وی اظهار کرد: طرح بن بروجن با هزینه بیش از 300 میلیارد تومان و آزاد سازی و تملک اراضیدر حدود 114 کیلومتر سهم آب زیرزمینی را به 50 درصد افزایش می دهد.




انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 22178

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22178/انتقال-آب-استان-تنها-باید-شرب-باشد-نه-مصارف-اقتصادی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir