کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پای سخنان یک شاعر انقلابی؛

جرم من این است که زنده ماندم

31 فروردين 1394 ساعت 13:12

یکی از شاعران حماسه سرای استان گفت: بعد از 30 سال تلاش برای هنراین استان هنوز هم در این وادی غریبم.


حفیظ اله جلالی در گفت و گوی مشروح با خبرنگار جهانبین نیوز از چاپ کتاب هزار و 100 بیتی خود خبر داد.

جلالی این گونه مصاحبه خود را شروع کرد که: یک سال بعد از جنگ با شنیدن سخنرانی امام خمینی(ره) و رشادت های رزمندگان در میدان حق علیه باطل شروع به گفتن دلاوری های این عزیزان به صورت شعر کردم و در همین راستا برای اولین بار ۲۰ بیت شعر در مورد جنگ بیان کردم.

وی در مورد اولین کتاب خود به نام "حماسه انقلاب" که بازگو کننده تاریخ انقلاب از سال ۴۶ تا اواسط سال ۶۷ است، می گوید: از سال ۶۴ شروع به گفتن این کتاب به سبک حماسی کردم که حدود ۴ سال به طول انجامید و بعد از پایان آن به سازمان های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، بنیاد شهید و غیره برای چاپ آن رجوع کردم ولی متاسفانه اقدامی از طرف این ادارات صورت نگرفت.

این شاعر حماسه سرای استان افزود: بعد از چندین سال دوندگی استان اصفهان ۵ هزار جلد از کتاب حماسه انقلاب را در سال ۷۰ به چاپ رسانید و اولین کتاب بنده بعد از ۶ سال پیگیری برای اولین بار به بار نشست.

جلالی خاطر نشان شد: تا کنون ۸ کتاب به نام های" طلایه داران نور، سرودهای سحر، سفیر عشق، سالکان حق، مسافرت امام رضا از مدینه تا مرغ و تاریخ ۵۰ ساله ملت ایران را به چاپ رسانده ام.

وی همچنین از کتاب در حال چاپ "هشتمین خورشید در هفتمین اثر"خبر داد و گفت: این کتاب در هزار و ۱۰۰ بیت به صورت حماسی سروده شده است که بیان کننده زندگی نامه و مسافرت امام رضا(ع) است.

این شاعر توانمند استان از اجرایی برنامه شعر خوانی خود در مراسمات مختلف از جمله مراسم روز نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۶۸ در بوشهر یاد کرد و افزود: من به ازای هیچ یک از ابیاتی که در این چندین سال سرودم هیچ پولی دریافت نکردم و این کار را جز برای رضای خدا انجام ندادم.

جلالی هدف خود از شعر گفتن را این گونه بیان کرد که: می خواهم نسل جوان بدانند که شهدا با تمام وجود از دین و وطن خود دفاع کردنند و من با کمترین کار خود خواستم که یاد آنان عزیزان در دل های مردم بماند.

وی می گوید: برخی از کتاب های من حتی توسط افراد مختلف به آلمان، آمریکا و برخی از کشورهای دنیا فرستاده شده است این در حالی است که بعد از چاپ هفت کتاب کسی از بنده یادی نمی کند و جرم من این است که زنده ماندم.

این معلم بازنشسته آموزش و پرورش بیشترین دغدغه خود را بی توجهی برخی از مسولان زیر ربط دانست و گفت: برای چاپ کتاب اول خود به هر اداره که سر می زدم جز نیش و کنایه چیزی به من تحویل نمی دادند و جای تشویق بنده به این سمت، مرا ناامید می کردنند.

جلالی در پایان بی توجهی مسولین استان را این گونه ذکر کرد: مسولین اداره متولی این امر در اصفهان از من خواست که به این شهر بروم و هنر خود را در این استان به نمایش بگذارم این در حالی بود که متاسفانه مسولین استان چهار محال و بختیاری بسیار به بنده بی توجهی نمودند.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۱۰۲۳ج


کد مطلب: 21890

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/21890/جرم-این-زنده-ماندم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir