کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انعکاس اقدام پوتین در رسانه‌های انگلیسی‌زبان؛

تصمیم غیرمنتظره نظامی/ حمله به ایران غیرممکن می‌شود

26 فروردين 1394 ساعت 11:53

تلاش های چندین ساله دولت اوباما ناکام ماند ... با این اقدام، حمله آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران تقریبا غیرممکن می شود


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پایگاه خبری جام، تصمیم ناگهانی پوتین برای لغو ممنوعیت فروش سامانه موشکی دفاعی اس ۳۰۰ به ایران، انعکاس گسترده ای در رسانه های غربی داشته است.

خبرگزاری رویترز (Reuters) گزارشی را زیر عنوان "روسیه راه را برای تحویل موشک هایش به ایران باز کرده و مبادله نفت دربرابر کالا را با این کشور آغاز می کند" تنظیم کرده و از گسترش همکاری های تهران-مسکو خبر داد.

رویترز نوشت: روسیه، روز دوشنبه راه را برای تحویل سیستم موشکی پیشرفته خود به ایران هموار و مبادله نفت دربرابر کالا با این کشور را آغاز کرد.

این خبرگزاری انگلیسی می افزاید: این اقدام نشان می دهد که مسکو احتمالا در مسابقه بهره برداری از لغو نهایی تحریم های تهران پیشتاز خواهد بود.

نشریه آمریکایی بلومبرگ (Bloomberg) نیز در گزارشی زیر عنوان "روسیه تحریم فروش موشک به ایران را لغو کرد" نوشت: روسیه تحریم تحویل سیستم موشکی اس ۳۰۰ به ایران را لغو کرد و این تصمیم موجب اعتراض آمریکا و اسرائیل شده است.

دیلی بیست (Dailybeast)، دیگر رسانه آمریکایی در این باره می نویسد: موشک های پوتین می توانند حمله آمریکا به ایران را تقریبا غیر ممکن سازند.

در این گزارش به تلاش های دولت آمریکا طی سالیان اخیر برای جلوگیری از تحویل سامانه موشک اس ۳۰۰ به ایران اشاره و تاکید شده، تصمیم اخیر پوتین این تلاش ها را ناکام گذاشت.

میل اند گاردین (Mail & Guardian) نیز در این باره می نویسد: پوتین مجوز تحویل سیستم موشکی به ایران را صادر کرد.

براساس این گزارش، درشرایطی که اقتصاد روسیه از تحریم های غرب رنج می برد، فروش اس ۳۰۰ به ایران می تواند کمک قابل توجهی به مسکو کرده و موجب تقویت روابط دو کشور شود.

روسیه امیدوار است درصورت نهایی شدن توافق هسته ای بین ایران و ۱+۵، به منافع اقتصادی و تجاری دست یافته و تعامل خود با ایران را افزایش دهد.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج


کد مطلب: 21780

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/21780/تصمیم-غیرمنتظره-نظامی-حمله-ایران-غیرممکن-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir