کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

در مذاکرات باید بین دستاوردها و آنچه از دست می‌دهیم برابری وجود داشته باشد/اقتصادمقاومتی راهکار اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور

17 فروردين 1394 ساعت 13:37

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در بیانیه لوزان هر آنچه را که ما در این مذاکرات به دست آورده‌ایم برابری نمی‌کند با آنچه که از دست داده‌ایم چرا که ما با اقتصاد مقاومتی می‌توانستیم به همه آنها دست پیدا کنیم.


به گزارش  جهانبین نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در دیدار نوروزی فرماندهان و مسئولین سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) استان ضمن تبریک آغاز سال ۱۳۹۴ ، اظهار امیدواری ‌کرد که سالی مبارک و به معنای واقعی کلمه بهره‌مند از عنایت‌های فاطمی و توأم با پیروزی‌ها و موفقیت‌ها برای ملت ایران باشد.

وی با تأکید بر درایت رهبری در نامگذاری امسال با نام «همدلی و همزبانی دولت و ملت»، گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب بسیار حکیمانه و درایتمندانه صورت گرفت؛ همچنین رهنمودهای بسیار ارزشمند معظم‌له در اجتماع ده‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع( ره‌توشه‌ای جامع برای همه ما است.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به چالش‌ها و مسائل پیش روی نظام در سال جدید ، بصیرت و بیداری را از نیازها و ضرورت‌های این سال دانست و گفت: در این سال به شدت نیازمند هوشیاری ، بیداری و بصیرت هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان به مسئله مذاکرات هسته‌ای به عنوان یکی از مسائل مهم امروز نظام اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث مسئله مذاکرات هسته‌ای و آنچه که تا کنون صورت گرفته است جای حرف و حدیث فراوانی وجود دارد و باید منتظر بود تا ببینیم در توافق نهایی چه می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به رواج گفتمان مذاکرات در روزهای اخیر، تصریح کرد: طی روزهای اخیر توسط اصحاب رسانه و مطبوعات، زوایا و ابعاد بیشتری از این تفاهم و بیانیه مطبوعاتی روشن و شفاف شده است که این جای نگرانی و دغدغه فراوان است.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه تناقض بین سخنان تیم مذاکره کننده ایرانی و گروه ۱+۵ به ویژه آمریکایی‌ها فضا را غبارآلود و نگران‌کننده کرده‌است افزود: بخواهیم یا نخواهیم در روند مذاکرات هسته ای چیزهایی را از دست دادیم و غنی سازی را از ۲۰ درصد به ۳ و نیم درصد متوقف کرده‌ایم و دلخوش هستیم که در این حد غنی‌سازی داریم و از طرفی دیگر برای ۲۰ هزار سانتریفیوژ فعال و مسئله آب سنگین اراک نیز محدودیت‌های فراوان قائل شده‌ایم.




رئیس شورای فرهنگ عمومی استان پذیرش پروتکل الحاقی در این مذکرات را قابل توجه و نگران کننده دانست و تصریح کرد: این پذیرش عرصه را برای رفت و آمد بیش از پیش کشورهای عضو بیشتر و میدان زیادی را برای نظارت گسترده‌تر آنان فراهم می‌کند که چه بسا این شرایط مسائل امنیتی و تهدیدهایی را برای ما نیز به دنبال داشته باشد.

نکونام با تاکید مجدد بر اینکه دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این عرصه بسیار است ، قضاوت قطعی در خصوص نتایج مذاکرات را بسیار زود دانست و اظهارکرد: اگر چه شاید زمان برای قضاوت زود باشد اما نگرانی و دغدغه‌ها آنجاست که آیا آن چیزهایی که در این مذاکرات از دست داده‌ایم با آن چیزهایی که به دست آورده‌ایم برابری می‌کند و قابل مقایسه است؟

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر انقلاب ما به تیم مذاکره کننده ایرانی اعتماد داریم اما از حیله‌گری و نیرنگ طرف مقابل نگران هستیم که این نگرانی‌ها در این روزها بروز و ظهور پیدا کرده است و همگان به عینه آن را مشاهده می‌کنیم.

 نکونام تاکید کرد: ما نمی‌گوییم آنچه که از این مذاکرات به دست می‌آوریم بیشتر از آنچه که می‌دهیم باشد بلکه باید حداقل برابری بین دستاوردها و آنچه از دست می‌دهیم وجود داشته باشد به گونه‌ای که بتوانیم مدعی باشیم در آن چه که به دست آورده‌ایم و از دست داده‌ایم برابری وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص بیانیه لوزان سوئیس، اظهارکرد: اعتقاد بنده در خصوص این بیانیه آن است که هر آنچه را که ما در این مذاکرات به دست آورده‌ایم برابری نمی‌کند با آنچه که از دست داده‌ایم چرا که ما با اقتصاد مقاومتی می‌توانستیم به همه آنها دست پیدا کنیم.

خطیب جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه یکی دیگر از راهکارهای اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور، عمل به سیاست‌های اقتصادمقاومتی بود، خاطرنشان کرد: اگر همگان به این معنا پرداخته بودیم بسیاری از مشکلات ما حل می‌شد اما به هر دلیل نظر مسئولان و دولتمردان برای حل مشکلات این مسیر و نگاه به بیرون بود.

رئیس ستاد زکات استان با تاکید بر لزوم رصد و مراقبت دقیق مسائل پیش رو نظام، تصریح کرد: بیان مطالبات و دغدغه‌ها باید با حفظ همدلی و همزبانی توأم با خیرخواهی و به دور از تضعیف و تخریب باشد کما اینکه تا کنون نیز اینگونه بوده است.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه هیچ کس شرعاً نمی تواند دولت را تضعیف کند، افزود: دولت برآمده از نظام ، کشور و رأی مردم است و مشروعیت دارد؛ بنابراین همدلی و همزبانی دولت و ملت به معنای تقویت و خیرخواهی و یاری رساندن به دولت برای پیش برد برنامه‌ها است، البته نقد منصفانه نیز باید باشد تا بصیرت ،همدلی و همزبانی تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به اهمیّت انتخابات در سال جاری، خواستار مهیا و آماده شدن همگان برای برگزاری انتخابات در تراز نظام جمهوری اسلامی شد و گفت: درایت و بصیرت دهی به مردم و انجام وظایف در عرصه‌های مختلف، از نیاز اساسی برای برگزاری باشکوه یک انتخابات در تراز نظام و کشور است.

استاد حلقه های صالحین بسیج استان چهارمحال و بختیاری ، در ادامه سخنان خود به اهمیّت تهیه خوارک فکری برای فراگیران حلقه‌های صالحین اشاره کرد و افزود: سپاه بعنوان متولی حلقه‌های صالحین و روحانیون نیز به عنوان کسانی که باید خوراک فکری اعضای شجره طیبه را تدارک کنند باید زمینه را برای تربیت انسان‌های صالح فراهم کنند.

وی افزود: تربیت حداقل ده میلیون نفر انسان صالح و اهل بصیرت، و انسانی که بر کرسی معرفت دینی و ایمانی نشسته باشد و در سایه ایمان و دین مداری خود از ارزش های دینی و قرآن و اسلام دفاع کند، کار بسیار مهم ، ارزشمند و سنگین است.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 21623

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/21623/مذاکرات-باید-بین-دستاوردها-آنچه-دست-می-دهیم-برابری-وجود-داشته-باشد-اقتصادمقاومتی-راهکار-اساسی-حل-مشکلات-اقتصادی-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir