کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتحادیه اروپا تایید کرد:

اختلاف جدی بر سر مذاکرات با ایران/ آمریکا عصبانی است

پایگاه خبری جام نیوز , 30 بهمن 1393 ساعت 8:31

جان کری وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی که اخیرا با وی داشته،‌ «از درز جزئیات توسط اسرائیل، عصبانی بود.» یک مقام وزارت خارجه آمریکا با تائید این مسئله، تصریح کرده است که مذاکره در ملاء عام به نفع هیچ‌کس نیست.


به گزارش جهانبین نیوز، روزنامه صهیونیستی "تایمز" در گزارشی به تنش های اخیر میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد مذاکرات هسته ای ایران پرداخت و نوشت: مقامات اروپایی تایید کرده اند که وزارت امور خارجه آمریکا به آنها هشدار داده که تمامی مطالب و جزئیات روند مذاکرات هسته ای ایران را در اختیار مقامات اسرائیلی قرار ندهند.

این روزنامه به نقل از روزنامه نیویورک تایمز می نویسد: این ادعا که چند روزی است در فضای خبری جهان پخش شده، ابتدا از سوی مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا رد شد و بعد از آن نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در یک جلسه مهم به این موضوع اشاره کرد و گفت، "واقعا اسرائیل اکنون در همه جریان روند مذاکرات قرار نمی گیرد."

تایمز اسرائیل در ادامه می نویسد: «مقامات اروپایی بر این باورند که هر چند در گزارش های مقامات اسرائیل در مورد روند مذاکرات غلو می شود، اما به طور کامل هم خیالی نیستند. یکی از این مقامات به تماسی اشاره می‌کند که اخیرا با وندی شرمن، فرد شماره ۳ وزارت خارجه و مذاکره‌کننده ارشد در گفت‌وگوها با ایران، داشته و در آن تماس، شرمن نسبت به ارائه جزئیات بیش از حد به اسرائیلی‌ها هشدار داده، چرا که انتشار نادرست این جزئیات می‌تواند توافق را تضعیف کند.

وندی شرمن حتی اروپایی‌ها را به رایزنی با اسرائیلی‌ها تشویق کرده، مشروط بر اینکه "به یاد داشته باشند" که مذاکرات در اتاق مذاکره صورت می‌گیرد.»

این گزارش همچنین به نقل از یک مقام اروپایی دیگر نوشته است که «جان کری وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی که اخیرا با وی داشته،‌ "از درز جزئیات توسط اسرائیل، عصبانی بود".

یک مقام وزارت خارجه آمریکا با تائید این مسئله، تصریح کرده است که مذاکره در ملاء عام به نفع هیچکس نیست.»

انتهای خبر/۱۰۲۴ج


کد مطلب: 20979

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20979/اختلاف-جدی-سر-مذاکرات-ایران-آمریکا-عصبانی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir