کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ملت ايران هيچگاه، آزادي و نظام مردم سالاري ديني را به معامله نخواهند گذاشت

21 بهمن 1393 ساعت 16:46

برگزاري جشن هاي دهه فجر امسال بخصوص راهپيمايي 22 بهمن امسال اين پيام روشن را به نظام سلطه جو و دشمنان قسم خورده ملت ايران خواهد داد که ملت ايران هيچگاه عزت و شرف خود، اصول و ارزش هاي خود و استقلال، آزادي و نظام مردم سالاري ديني را به معامله نخواهد گذاشت.


به گزارش جهانبین نیوز، عصر انقلاب اسلامي و روزگار پرشکوه پيروزي ما، روزگار سلطه و غلبه گفتمان مادي‌گرايي بود و اين گفتمان غالب در جهان آن روز بود. اما انقلاب اسلامي در آن روزگار، حرفي نو و ايده‌اي تازه به جهان ارائه کرد. گفتماني که بي‌ترديد، ناقوس مرگ ايسم‌هاي پوشالي و ساختگي را به صدا در‌مي‌آورد. همين نگراني براي آن همه دشمني کافي بود. آنها مي‌دانستند که جهان خسته از ستم، بدنبال راه نجاتي است تا زنجيرهاي فقر و تبعيض و ناعدالتي را از پاي بشريت باز کند و انقلاب و گفتمان امام، نويدبخش اين راه بود.

براي فهم بهتر و کشف اين راز، بايد آراء و انديشه‌هاي معمار انقلاب را مرور و بررسي کرد و فهميد در اين آراء و انديشه‌ها، چه نکته‌اي بود که ملت‌هاي مستضعف را به خود جلب کرد؟ و چه چيزي بود که دشمنان را تا اين حل مستاصل و نگران مي‌کرد؟ در بعد ايجابي، ايمان به غيب و باور توانمندي‌هاي ملت ها و خوداتکايي، همان رمز و رازي بود که نگاه ملت‌هاي عالم را به انقلاب، خيره کرد. اما در بعد سلبي و نگران‌کننده براي استعمارگران، ظلم‌ستيزي و قيام براي گسستن زنجيرهاي ستم و بيداد و در انداختن طرحي نو، نکته‌اي بود که دشمنان را به وحشت انداخته بود. اين دو پيام برگرفته از سروش غيبي و نداي آسماني اسلام بود که امام راحل، تمام قد و همه جانبه بر آن تاکيد و اصرار داشتند و از همان زمان، گرايش روزافزون جهاني به نسخه اسلام انقلابي امام خميني(ره) که منطبق و برگرفته از اسلام ناب محمدي(ص) بود، در عالم رقم خورد و موجي ايجاد کرد که تا به امروز نيز ادامه دارد. به همين منظور پايگاه خبري تحليلي مشکات برين مصاحبه‌اي تفضيلي با دکتر عشرت شايق نماينده دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي، عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، استاد دانشگاه و ارشناس روابط بين الملل به عمل آمده است که مشروح آن را در ادامه مي‌خوانيد:

مشکات برين: نظر شما در مورد تبيين استکبار ستيزي حضرت امام(ره) و نگاه ايشان به غرب به ويژه آمريکا چيست؟
دکتر شايق: حضرت امام خميني(ره) علاوه بر دارا بودن ويژه گي هاي يک عالم و مرجع ديني، به عنوان يک مبارز انقلابي و رهبر سياسي داراي بينش عميق و اطلاعات وسيع سياسي نيز بود و بر همين اساس از همان بدو شروع مبارزات خود با اعلام اينکه رژيم پهلوي را چيزي جز آلت دست قدرت هاي استکباري نمي شناسد به تبيين خصوصيات نظام سلطه و استکبار جهاني پرداخت و هدف نهايي خود از مبارزه با طاغوت زمان را قطع نمودن دست چپاول استعمار و استکبار از ايران و بلکه از بلاد مسلمين اعلام کرد.

انقلاب اسلامي در واقع تدوام حرکت‌هاي ضداستبدادي و ضداستعماري ملت فهيم و خداجوي ايران اسلامي در دهه هاي اخير بود که با تکيه بر سه مولفه اصلي اسلام، رهبري و مردم سرعت گرفت.

رهبر کبير انقلاب اسلامي با شناخت کامل و دقيق از اهداف استکبار در ايران، به تشريح اهداف شوم آنان پرداخت و با سخنراني ها و بيانيه هاي انقلابي خود، نظام استکبار و حکومت دست نشانده آن در ايران را به چالش کشاند و ابعاد مختلف اين نگرش را به جامعه منتقل نمود تا مبارزان و انقلابيون نيز مبارزه با رژيم پهلوي را گام نخست خود جهت مقابله با نظام استکبار و سلطه جويان اعلام و استقلال خواهي را در کنار آزادي و تشکيل حکومت اسلامي مطرح سازند.

اين موضع گيري دقيق حضرت امام خميني(ره) نه تنها در ايران بلکه در ميان ملل آزاديخواه دنيا بويژه ملت هاي مسلمان با اقبال عمومي مواجه گرديد و باعث محبوبيت آن رهبر کم نظير در بين آحاد ملت ايران و ساير ملت ها شد که نتيجه آن، تشديد مبارزات ملت انقلابي ايران و شکل گيري خيزش ها و انقلاب هاي مردمي در ديگر کشورها بود.

مشکات برين: نقش انقلاب اسلامي در تحولات منطقه و جهان چگونه است؟
دکتر شايق: تبيين ويژه گي هاي نظام سلطه و استکبار جهاني از سوي امام خميني(ره) و ادامه همان مسير از سوي مقام معظم رهبري با استقبال کم نظير ملت ها مواجه گرديد که حاصل آن، نفوذ معنوي انقلاب اسلامي در ميان ملت هاي آزاديخواه و استقلال طلب دنيا خصوصا ملت هاي مسلمان خاور ميانه بود. اين نفوذ معنوي انقلاب اسلامي همراه با روحيه سازش ناپذيري آن باعث گرديده تا نقش انقلاب اسلامي در تحولات منطقه و جهان روز به روز برجسته تر شود.

قدرت هاي استکباري که روزي حاضر نبودند قدرت انقلاب اسلامي در ميان ملت ايران را قبول کنند اينک به صراحت اعلام مي نمايند که هيچ مکتب و قدرتي به اندازه انقلاب اسلامي در ميان ملت ها تاثير گذار نيست. قدرت هاي اقتصادي و سياسي جهان بر خالاف ميل خود، ناچار به اعتراف بر نفوذ انقلاب اسلامي در ميان ملت هاي مختلف شده و خواهان همراهي و مشارکت ايران در مسائل بين المللي هستند.

رويدادهاي کشورهاي منطقه نشان مي دهد که هرگونه طرحي در اين کشورها بدون در نظر گرفتن اصول انقلاب اسلامي و مشارکت داشتن ايران ،محکوم به شکست است.

مشکات برين: دليل دشمني غرب و استکبار با اسلام و خصوصا انقلاب در چيست؟
دکتر شايق: نظام سلطه قبل از وقوع انقلاب اسلامي در ايران، منافع عظيم اقتصادي، سياسي، امنيتي و ... در اين منطقه از جهان داشت که با استقرار نظام جمهوري اسلامي از دست داد و به همين خاطر از نخستين روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي به مقابله با اين انقلاب مردمي پرداختند. ايجاد بحران هاي مختلف سياسي، اقتصادي، امنيتي، فرهنگي و ... در ايران از بدو پيروزي انقلاب اسلامي در دستور کار دشمنان ملت ايران قرار گرفته و همچنان ادامه دارد. بر اساس همين سياست شوم، اهداف و منافع امريكا و صهيونيسم بين‌المللي در منطقه خاورميانه بر پايه تضعيف قدرت ايران بنا نهاده شده و تحركات دشمنان همواره حول محور اين استراتژي متمركز گرديده است.

يکي ديگر از دلايل دشمني غرب و استکبار با انقلاب اسلامي و مردم سلحشور ايران، همانا جاري بودن روحيه آزادگي، استقلا‌ل‌خواهي، ايثار و فداكاري در ميان ملت ايران و نفوذ اين ديدگاه در ميان ساير ملت هاست که بزرگترين مانع در راه عملي شدن نقشه‌هاي شوم آنان در ساير کشورها به شمار مي آيد.

ناخشنودي و عدم تمايل برخي کشورهاي سلطه جو براي تبديل شدن ايران اسلامي به کانون سياسي، اقتصادي، فرهنگي و علمي منطقه باعث گرديده تا اين کشورها جهت کاهش نقش منطقه اي و بين المللي ايران سخت در تکاپو باشند و فشارهاي سياسي و اقتصادي خود عليه ايران را افزايش دهند و در اين راه تلاش مي‌کنند تا برخي از کشورهاي منطقه را نيز مرعوب کرده و با سياست‌هاي سلطه جويانه خود همراه سازند.

مشکات برين: به نظر شما تفاوت دهه فجر امسال با سال هاي گذشته در چيست؟
دکتر شايق: دهه فجر امسال در حالي برگزار مي شود که فشارهاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، امنيتي و ... نظام استکبار بر ملت ايران به اوج خود رسيده و تهديدات و توهين هاي مقامات بعضي از کشورهاي سلطه جو بخصوص آمريکاي جهانخوار و بعضي از همپيمانانش عليه مردم ايران از حالت ايما و اشاره گذشته و به شکل گستاخانه اي آشکارا مطرح مي شود.

برخي از اظهارات و اقدامات نسنجيده در داخل کشور و همچنين قبول بعضي از شروط اين کشورها از سوي دولت يازدهم باعث گستاخي بيشتر سلطه جويان گرديده و آنان مي پندارند که فشارهاي ظالمانه آن ها توانسته است ملت ايران را به نرمش و تسليم وادار سازند.

برگزاري جشن هاي دهه فجر امسال بخصوص راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال اين پيام روشن را به نظام سلطه جو و دشمنان قسم خورده ملت ايران خواهد داد که ملت ايران هيچگاه عزت و شرف خود، اصول و ارزش هاي خود و استقلال، آزادي و نظام مردم سالاري ديني را به معامله نخواهد گذاشت.

مشکات برين: دستاوردهاي اقتصادي ، اجتماعي و رفاهي انقلاب اسلامي براي تداوم و استمرار آن و اميد بخشي به نسل جديد را چه مي دانيد؟
دکتر شايق: واقعيت اين است که کار مناسبي در جهت معرفي دستاوردهاي عظيم اقتصادي، سياسي، اجتماعي، علمي و ... انقلاب اسلامي و انتقال آن به نسل جوان صورت نگرفته و اين يک نقطه ضعف اساسي در عملکرد مسئولان سياسي، فرهنگي، آموزشي و رسانه اي کشور به شمار مي آيد. دستاوردهاي انقلاب اسلامي در ابعاد مختلف چنان است که بيان هرکدام از آن ها نيازمند صدها و بلکه هزاران کتاب و فيلم و ... مي باشد در حاليکه در برخي از موارد حتي به تعداد انگشتان دست نيز آثاري نوشته و يا ساخته نشده است.

در شرايط کنوني، مهمترين وظايف نخبگان حوزوي و دانشگاهي و افراد تأثيرگذار در جامعه، تقويت روحيه اميد در مردم و پرهيز از دميدن فضاي بدبيني به مسئولان، شناخت صحيح مسائل اصلي و فرعي، ناديده نگرفتن روحيه اعتماد به‌ نفس ملي بالا و بيان پيشرفت هاي شگفت‌آور و فضاي کار و تلاش کشور و اقدام عملي و غيرشعاري براي ارتقاي وحدت ملي و انسجام اسلامي استو در اين راه نبايد از اهداف و طرح هاي دشمن غفلت شود.

انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م


کد مطلب: 20849

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20849/ملت-ايران-هيچگاه-آزادي-نظام-مردم-سالاري-ديني-معامله-نخواهند-گذاشت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir